هراز نیوز :سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM توسط دانش‌آموزان دختر آملی اختراع شد.

سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM توسط دانش‌آموزان دختر آملی اختراع شد.

این اختراع که با تلاش شبانه‌روزی همتا ولی‌زاده و سهیلا امینی دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک دبیرستان غیردولتی قنوت صورت گرفت، به شماره 71243 به ثبت سازمان اسناد و املاک کشور درآمد.

سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM با کمک سیستم‌هایی نظیر موقعیت‌یاب جهانی GPS، GSM برای دریافت و ارسال پیامک و HMT-R برای ارسال وایرلس بین دو دستگاه می‌تواند فشار خون و ضربان قلب افراد را به صورت آنلاین و هر 20 دقیقه یک بار اندازه‌گیری کرده و نسبت به جدول سلامتی که زمان فروش دستگاه به کابر، اطلاعات را مقایسه کرده و در صورت خطر فشار خون، ضربان قلب و مکان فعلی شخص را با شماره از پیش‌تعیین شده همانند خانواده و دکتر شخصی و حتی اوژانس ارسال می‌کند.

این دستگاه در زمینه‌های پزشکی، ورزشی، نظامی، امنیتی، مراقبت‌های جسمانی کاربرد دارد و ارزان بودن نسبت به نمونه‌های خارجی در صورت وجود آن از مهمترین مزیت‌هایش است.

از نکات قابل توجه این اختراع ثبت آن توسط دو مخترع دانش‌آموز مقطع دبیرستان است که مسئولان آموزش و پرورش مازندران باید با حمایت و پشتیبانی از این استعدادهای درخشان زمینه برای عملی کردن دیگر افکار ناب آنها فراهم کنند.

خبرنگار فارس مازندران؛ قربانعلی مسافر

219 thoughts on “اختراع همتا ولی‌زاده و سهیلا امینی چه بود ؟”
  1. بی صبرانه منتظر جوابت هستم اخه واسم خیلی مهمه!=+-*،؛؟)

  2. محسن جون کسی که طرح میده حداقل کم باید بتونه 2/ 3 درصد کار رو انجام بده دیگه ثسم خوردم که هیچی از کد نویسی و سخت افزار سرشون نی

    مهندس شما که اون قطب نما رو ندیدی نظر بی خود نده

  3. شعبون جون من کل اینایی که گفتی رو میدونم ولی هنو شک دارم که کی هستی اینا که سنگ این دو نفر رو به سینه میزنن از هیچی خبر ندارن منتظر خبرهای جدید و افشاگری های بعدی باشین در ضمن محسن خان شما خیال میکنی راه اندازی یه cmp03 خیلی راهته که به هیچ عنوان حتی تو مناطق کوهستانی نویز نگیره راحته؟
    اقا اگه راس میگی یه 2تا از پروژه های خفنت رو معرفی کن و لینک عکساشو بزار

  4. ببینم danger تو الا ن با کدوم محسن داری حرف می زنی با محسن کوچه یاس یا محسن راسو بعدشم کی گفته من دارم سنگ اینا رو به سینه می زنم به نظر من فعلأ حق با اون دوتاست اگه میگی من اشتباه می کنم مدرک رو کن من محسن کو چه یاسم

  5. اگه می تونی مدرکی بیاری که فکر نکنم!+=*-،؛؟)

  6. سلام این دعوای شما تموم نشد بابا ایول هرروزما رو سرگرم میکنین!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،؛،><گووووووووود باییییییییی

  7. آقا محسن (از کوچه ی یاس) موضوع ساعت 10 شب چیه ؟ آبروی کی رفت ؟

  8. سلام به همگی
    اینجا چه خبره ؟ چرا اینجا اینطوریه ؟

    موفق باشید . خانم امینی و ولیزاده عجب کاری کردین ها .
    یه نصحیت برادرانه : اینکه ……
    مراقب خودتون باشید .

  9. هی چی بابا اشتباه کردم ابروی کسی نرفته فکر کنم فقط من …!=+-*،؛)

  10. اومدم که دیگه شایداخرینpm رو بذارم برم ولی قبلش جواب همه رو بدم اول به شعبان بی مخ : ببین اقای مدعی طبق یکی از ملاقاتام با مشاور و همینطور دبیر درسیم که اتفاقأ دبیر دو مخترع این سایت هم هست به صورت خیلی اتفاقی جواب تو بی مخ وهمینdanger رو گرفتم اقا اینا بیش ازنود درصداره درست خوندی 90٪ از کاراشون رو خودشون انجام دادن حتی برنامه نویسی کد نویسی میکانیکی… وهر چیزی که تو اون دستگاهشون احتیاج بود رو خودشون انجام دادن نگین که مثلأ ما پنج سال کد نویس بودم و نتوستیم این حر فاتون همه بی خوده !!!!!و در مورد لینک عکس کارام بگم که danger تو وقتی منو نمی شناسی چرا حرف بی خود می زنی البته تقصیر تو نیست اخه اقوام نزدیک هم هنو منو نمی شناسن ببین داداش یا آبجیه محترم حیف که نمی تونم کارام و به تو هر کسیه دیگه نشون بدم وگرنه من واسه توه جوجه با دوستات دونه هم نمی ریزم !!!!!و شعبون جون اون دوستی که می گفتی کار واسه اون بود و و نمی تونی اسمشو بیاری که من بازم به صورت خیلییییییییی اتفاقی فهمیدم کیه اول اسم فامیلش (د)واخرش (ن)نداره !!!!!!!!!ببینین اقایون و خانوما این قطب نمایی که اون دوستمون گفت من وقتی بچه بودم می تونستم درست کنم ولی وقتی می شه یه چیز بهتر درست کرد چرا اون!! این یه نصیحت از من به همه !؟!؟!؟!!!!!(و کسایی که ادعای دزدیدن ایدشونو می دادن منتظر …) ببخشید که دیگه نمیتونم بگم اخه یکم … و خیلی هم مهم وبزرگ که واقعأروی امثال شعبون ، مهدی،danger وخیلی های دیگه رو کم میکنه؟؟؟؟؟؟! خب دیگه ***** میگن تا می تونی خودتو هم رنگ مردم بکن چرا؟ چون قالی با رنگارنگ بودن به زیر پا افتاده***** ظاهرأ من هم یه لحظه از هم رنگ بودن با مردم در اومدم که… البته که اصلأ واسم اهمیتی نداره فقط می خواستم بگم… بهتره نگم که… پس شاید دیگه واسه همیشه خدا حافظ…!=+-*،؛؟)

  11. اوه ببخشید یه چیزی یادم رفت بگم در مورد شعبون که اقا چرا دروغ میگی!!؟؟اصلأ در اون حدی که تو میگی نبود اینو خیییلییییی اتفاقی فهمیدم منظورم اون حرفی که زدی در مورد دعوای اینا با تجن جاری*****(معاش اهل مروت به بدین نسق بوده است/که جان خود به مروت نثار می کردند****به اتفاق زبهر حیات یک دیگر/هلا ک خویش همه اختیار مکردند) ما هم هنوز حاضریم این کا رو بکنیم با اینکه… !=+-*،؛؟) خداااااااااا حااااااااففففففظ

  12. نتیجه1: اقایونی که فکر می کنیین اینا دوتا خانوم هیچی درمورد قطعات الکتریکی و برنامه نویسی نمیدونن. انقدر بهتون بگم این دو نفر خانوم کلاسای مربوط به این کارا رو طی کردن و میتونن برد هایی رو ببندن که حتی یه دانشجو الکترونیک هم نمی تونه ببنده . نتیجه2:و اون افراذی که فکر میکنن این ایده دزدی بوده .دیگه چنین فکرایی نکنن چون اینکه کاملا برای اونا بوده فقط بعضی ها به خاطر کدورت هایی که پیش اومده دارن شایعه سازی میکن. نتیجه3:و اقایون و خانوم هایی که میگین چرا این دوتا از خدشون دفاع نمی کنن یا پاسخی نمیدن بهتون بگم به خاطر این که بعضی ها به این دو نفر کفتن به خاطر مسائلی که پیش اومده نباید جوابی بدن و هزار یک دلیل دیگه که نمیشه گفت البته اگه یکم درک داشته باشین متوجه میشین یه چیز دیگه ای که هم هست این که قضیه این دو نفر مثل دو نفری میمونه که اینا رو بندازین توی دادگاه دهنشونو ببندین بعد بگن از خودت دفاع کن .خداییش اگه شما جای اینا بودید چیکار میکردید. نتیجه ی نتیجه گیری یا نتیجه به توان 2:خیلی بی منطق باشی اگه دوباره نظر بیخود بدین. خدا که قربونش برم با تمام بزرگیش همچی رو می دونه باز سکوت میکنه تو چطور با اون دانسته های کمت قضاوت میکنی .این کارا رو نکن به خدا درست نیست ببخش تا خدا بر تو ببخشه.

  13. نتیجه گیری هات چه قدر شبیح صحبت های دوستم بودم!!!؟!!! البته نصفشون نتیجه گیری نبوداطلاع رسانی بود!!؟!!ولی همشون درست بود!!؟!! اوه اوه اووووووه ببخشید من یام رفته بود خدا حافظی کردم بودم… !=+-*،؛؟)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *