هراز نیوز :سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM توسط دانش‌آموزان دختر آملی اختراع شد.

سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM توسط دانش‌آموزان دختر آملی اختراع شد.

این اختراع که با تلاش شبانه‌روزی همتا ولی‌زاده و سهیلا امینی دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک دبیرستان غیردولتی قنوت صورت گرفت، به شماره 71243 به ثبت سازمان اسناد و املاک کشور درآمد.

سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM با کمک سیستم‌هایی نظیر موقعیت‌یاب جهانی GPS، GSM برای دریافت و ارسال پیامک و HMT-R برای ارسال وایرلس بین دو دستگاه می‌تواند فشار خون و ضربان قلب افراد را به صورت آنلاین و هر 20 دقیقه یک بار اندازه‌گیری کرده و نسبت به جدول سلامتی که زمان فروش دستگاه به کابر، اطلاعات را مقایسه کرده و در صورت خطر فشار خون، ضربان قلب و مکان فعلی شخص را با شماره از پیش‌تعیین شده همانند خانواده و دکتر شخصی و حتی اوژانس ارسال می‌کند.

این دستگاه در زمینه‌های پزشکی، ورزشی، نظامی، امنیتی، مراقبت‌های جسمانی کاربرد دارد و ارزان بودن نسبت به نمونه‌های خارجی در صورت وجود آن از مهمترین مزیت‌هایش است.

از نکات قابل توجه این اختراع ثبت آن توسط دو مخترع دانش‌آموز مقطع دبیرستان است که مسئولان آموزش و پرورش مازندران باید با حمایت و پشتیبانی از این استعدادهای درخشان زمینه برای عملی کردن دیگر افکار ناب آنها فراهم کنند.

خبرنگار فارس مازندران؛ قربانعلی مسافر

219 thoughts on “اختراع همتا ولی‌زاده و سهیلا امینی چه بود ؟”
  1. میشه یه عکس از اختراعتون تو سایت بذارین

  2. ولطف می کنین یه عکس از خودتون که تو کره بودید تو سایت بذارید البته اگه اونجا از خودتون عکس گرفتید اینجوری بعضی از حاشیه ها هم از بین میره اخه من از چند تا غریبه شنیدم که اونا هیچ جایی نرفتند!!!!!!¿

  3. میخوام در مورد نظرات قبلیم بگم که هیچ هیچ هیچ هیچ هیچ منظوری نداشتم وبه من هیچ هیچ هیچ هیچ ربطی نداره اخه می ترسم که سرنوشت من هم مثل اون بد بخت بشه چون خیلی ابرومو دوست دارم البته فکر نمی کنم که چیز خیلی بدی گفته باشم که ارزش این کار رو داشته باشه. شاید نباید خودمو معرفی میکردم………شاید!!!!!!!

  4. امیدوارم که کار قبلیتونو تکرار نکنید…….امیدوارم!!!!!!

  5. میدونم که درست فکر میکنید……..میدونم!!!!!!

  6. ممنون میشم که در موردم فکر بدی نکنید چون من طرف شما هستم………ممنون میشم!!!!!!

  7. به حضرت عباس اینا تا الان با avr یه led هم روشن نکردن
    چه جوری اخه میان gsm رو با avr مچ میکنن

    توضیح اضافه ای نمیدم فقط میخوام ببینم بدون اقای تجن جاری میتونن یه مدار ساده رو ببندن؟
    بخدا با عقل جور در نمیاد که اینا بتونن یه فشار سنج دیجیتالی رو هک کنن و کد هاشو بخونن
    من که 5 ساله کد نویسی کار میکنم تازه بزور تونستم یه قبله نمای دیجیتال بسازم اونوقت اینا که دوم دبیرستان هستن از کی کد نویسی رو شروع کردن؟

  8. مگه هر کسی یه ایده ای مده خودش اونو می سازه اقای danger

  9. مثلا اگه شما اقایdanger اگه طرح ماشین و بدین میتونی خودت اونو بسازی!!!!!!!!!!!!¿

  10. در این مورد به نظر من حق با محسن چون امکان نداره کسی بتونه همه کاراشو خودش انجام بده و درمورد danger باید بگم که خیلی بی استعدادی که به قول خودت بعد از پنج سال تازه بزور یه قطب نما ساختی

  11. بهتره اسمم روکامل بگم تابامحسن قبلی اشتباه نشه محسن جعفری معروف به محسن راسو

  12. سلام سلام سلام!!! بازگشته غرور افرین خودمو به همه تبریک میگم!! خوب یه مدتی نبودم ولی تو قلبتون بودم! اول جوابه حاج محسن کوچه یاس میدم. ببین محسن جان تمامه حرفتو قبول دارم ولی از حق نباید گذشت. طرح این 2تا ماله یکی از دوستامه که نمیتونم اسمشو بگم ولی خودشون میدونن منظورم کیه ، من حتی یه قرارم گذاشت که حسابمو باهاشون صاف کنم ولی خب نیومدن. این دستگاه اول دسته این استاد باهوش شون بود بعد بخاطره یه موضوعاتی که پیش امد فحشو فحش کاری که بینشون شد که خودتم یکیشو شاهد بودی . بعدشم این همسایه عزیزت دستگاهو داد به دوست ساده من! خودشون کاملأ میشناسنش! حتی یه روز خودم پیشش بودم که یکی از دامادهایه همسایه عزیزت واسش زنگ زد و هرچی دهنش بود به این مثلإ استادشون گفت یعنی همه فحش هایه ……!! این دوسته بدبخت من به هر ترتیبی بود این دستگاهو درست کرد. ببین محسن جان من همیشه اینقدر اروم نیستم این 2تا ملنگ انقدر بی وجدانن که 2باره با این همه بدو بیرایی که به تجنجاری گفتن و با این همه ابرو ریزی دوباره دستگاهو دادن به تجن جاری! اگه تجن جاری مرد بود همون اول دستگاهو درست میکرد . دقیقأ اون شبی که دوستم دستگاهو تحویل گرفت بعدش با هم بودیم اگه دستگاهو میدیدی حالت بهم میخورد کلأ سر از تن جدا بود! خداییش دوستم انقدر مرد بود که وسیله رو سره موقع تحویل بده. به قوله danger کسی که نمیتونه یه led رو با avr روشن کنه چطوری میتونه gsm رو با avr مچ کنه! خیلی ها توی راه اندازی gsm مشکل دارن خودمم دانشجویه electeronic هستم من نمیتونم راه اندازیش کنم چه برسه به کسی که ربطی به این رشته نداره! اینقدیم که میبینی توی سایت یا توی شهر بنر میزن و تبلیغ میکنن فقط بخاطره موقعیت شغلیه پدر بعضیاست…!!! فعلأ همینا رو بدون بسته فقط میخوام همسایه خودتو با هم گروهی شو بشناسی! منتظره پیغامت هستم!!

  13. ولی بی مخ جان درسته که اونا یه کارایی کردن که به نظر تو وخیلی های دیگه خوب نبوده ولی بگم من اینا رو می شناسم به هیچ وجه دنبال دردسر نمی گردن فقط می خوان بعضی از شایعه هایی که تو واون دوست درست کردین که معلوم نیست که درست یا نه ولی من در مورد دوست شنیدم که می دونست که یکی قبل از اونا داره رو این طرح کار می کنه شاید حق با شما باشه شاید هم حق با خانم امینی و ولیزاده خب اگه هر دو ادعا می کنین پس چرا هر دو طرف یه جای ثابت با حضور تجن جاری با هم قرار نمیذارید منتظر جوابتم !=+-*،؛؟)

  14. ببینن بی مخ تو واقعأ مطمعنی که دامادشون زنگ زد به تجن جاری وبهشون بد وبیرا گفت!=+-*،؛؟)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *