هراز نیوز :سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM توسط دانش‌آموزان دختر آملی اختراع شد.

سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM توسط دانش‌آموزان دختر آملی اختراع شد.

این اختراع که با تلاش شبانه‌روزی همتا ولی‌زاده و سهیلا امینی دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک دبیرستان غیردولتی قنوت صورت گرفت، به شماره 71243 به ثبت سازمان اسناد و املاک کشور درآمد.

سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM با کمک سیستم‌هایی نظیر موقعیت‌یاب جهانی GPS، GSM برای دریافت و ارسال پیامک و HMT-R برای ارسال وایرلس بین دو دستگاه می‌تواند فشار خون و ضربان قلب افراد را به صورت آنلاین و هر 20 دقیقه یک بار اندازه‌گیری کرده و نسبت به جدول سلامتی که زمان فروش دستگاه به کابر، اطلاعات را مقایسه کرده و در صورت خطر فشار خون، ضربان قلب و مکان فعلی شخص را با شماره از پیش‌تعیین شده همانند خانواده و دکتر شخصی و حتی اوژانس ارسال می‌کند.

این دستگاه در زمینه‌های پزشکی، ورزشی، نظامی، امنیتی، مراقبت‌های جسمانی کاربرد دارد و ارزان بودن نسبت به نمونه‌های خارجی در صورت وجود آن از مهمترین مزیت‌هایش است.

از نکات قابل توجه این اختراع ثبت آن توسط دو مخترع دانش‌آموز مقطع دبیرستان است که مسئولان آموزش و پرورش مازندران باید با حمایت و پشتیبانی از این استعدادهای درخشان زمینه برای عملی کردن دیگر افکار ناب آنها فراهم کنند.

خبرنگار فارس مازندران؛ قربانعلی مسافر

219 thoughts on “اختراع همتا ولی‌زاده و سهیلا امینی چه بود ؟”
  1. همتا خانم دمت گرم الحق که بچه محل خودمونی…..

  2. سلام تبریک میگم به همتا جون و سهیلا جون افتخار شهر آمل شدین موفق باشید و اینا حسودن بیخیل شون بشین بذارین .

  3. سلام تبریک میگم به همتا جون و سهیلا جون افتخار شهر آمل شدین موفق باشید و اینا حسودن بیخیال شون بشین بذارین هر چی میگن به رو خودتان نیارین خودشون خسته میشن.

  4. بابا این حرفا رو بزارین کنار چقدر مایه گیرتون میاد…؟ اینا همش حرف اصل به پولشه……. یاعلی…

  5. سلام سهیلا خانم کارت خیلی عالی بود دمت گرم
    0937….

  6. آقا مجتبی که این نظر رو دادی:((حالا اون شعبون میدونه و من نمیدونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آقا محسن تو اصلا میدونی ما داریم درباره چی حرف میزنیم؟؟؟من حرفم اینه که خانم ولیزاده و خانم امینی یه اختراعی کردن و تموم شد رفت حالا بعضی از آدمای نفهم و حسود دارن میسوزن و میان تو سایت همین مخترع ها بهشون چرت و پرت میگنّّّّ،واقعا خنده داره.)) با اسم من نظر نده

  7. سهیلا خانم سلام از نظر قبلی معذرت میخوام ببخشیم

  8. آمله فلکه هوار هاکنم////////هرکی تی دشمنه دنبال هاکنم/////

  9. همتا خانم و سهیلا خانم سلام بهتو ن تبریک میگم امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشید. اگه مایل به همکاری هستید ایده های خوبی دارم.

  10. خیلی خوشحال شدم دو مخترع جوان رو می بینم اهمیتی نمی دم که ایده مال چه کسی است فقط افتخار می کنم چنین دستگاهی توسط هم وطنام به ثبت رسید من هم مخترع هستم البته بیشتر به صورت مکانیکی.

  11. سلام
    درسته که این اختراع به اسم یکی دیگه ثبت شده
    ولی طرح یکی دیگه بوده

    من هنوزم میگم اینا یه خط کد هم نمیتونن بنویسن در واقع حامی مالی بودن
    رک بگم پول دادن یکی دیگه براشون اختراع ثبت کرد

    ولی خداییش دم اون کسی که طرحشو دزدیدن گرم
    انقدر مخش خلاق هست که طرح های دیگه ای بده

    من موندم که اینایی که میان از این دو نفر دفاع میکنن
    خودشون هستن که با یه اسم دیگه نظر میدن یا نه ولی
    خیلی تو جو اسم اختراع موندن 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *