هراز نیوز :سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM توسط دانش‌آموزان دختر آملی اختراع شد.

سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM توسط دانش‌آموزان دختر آملی اختراع شد.

این اختراع که با تلاش شبانه‌روزی همتا ولی‌زاده و سهیلا امینی دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک دبیرستان غیردولتی قنوت صورت گرفت، به شماره 71243 به ثبت سازمان اسناد و املاک کشور درآمد.

سیستم هوشمند اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب با ارسال موقعیت به کمک GSM با کمک سیستم‌هایی نظیر موقعیت‌یاب جهانی GPS، GSM برای دریافت و ارسال پیامک و HMT-R برای ارسال وایرلس بین دو دستگاه می‌تواند فشار خون و ضربان قلب افراد را به صورت آنلاین و هر 20 دقیقه یک بار اندازه‌گیری کرده و نسبت به جدول سلامتی که زمان فروش دستگاه به کابر، اطلاعات را مقایسه کرده و در صورت خطر فشار خون، ضربان قلب و مکان فعلی شخص را با شماره از پیش‌تعیین شده همانند خانواده و دکتر شخصی و حتی اوژانس ارسال می‌کند.

این دستگاه در زمینه‌های پزشکی، ورزشی، نظامی، امنیتی، مراقبت‌های جسمانی کاربرد دارد و ارزان بودن نسبت به نمونه‌های خارجی در صورت وجود آن از مهمترین مزیت‌هایش است.

از نکات قابل توجه این اختراع ثبت آن توسط دو مخترع دانش‌آموز مقطع دبیرستان است که مسئولان آموزش و پرورش مازندران باید با حمایت و پشتیبانی از این استعدادهای درخشان زمینه برای عملی کردن دیگر افکار ناب آنها فراهم کنند.

خبرنگار فارس مازندران؛ قربانعلی مسافر

219 thoughts on “اختراع همتا ولی‌زاده و سهیلا امینی چه بود ؟”
  1. فرزین خود خود خود خود محمد هست چرا چون خودش یه شب اومد خودشو لو داد بدون این که خودش ویا دوستان گرامی بفهمند البته دوستان می دونند که من از همون اولش بهشون گفتم که فرزین همون محمد هستشMKB هم لقبیه که ما بهش دادیم اگه خواستین بهتون می گم یعنی چی بعدشم فرزین جان یا همون محمد جان تو که کنار من یه چیز دیگه ای می گفتی چی شد حالا اون بالا بین ماها شدی از اون ادم خوبا بابا من تا حالا ندیدم از این جور ادم ها که بشن اینجوری بلا تو رو به خدا دیگه پیشه ماها نکن از این بازیا که رو شده دستت پیش ماها ((((جون داداش قافیه ها رو داشتی))))

  2. واقعا برات متاسفم چون اسم رفیق من فرزینه پس من فرزینم اصلا من نمیدونم بحث سر چیه بعدم چرا از بقیه دوستان نپرسیدی فرزین کیه چون اونا میدونن من فرزین نیستم براشون اثبات شد.

  3. درضمن لقب من M K B نیست فقط شماها منو اینطوری صدا میزنین ولی بقیه …….

  4. لقب تو M K B نیست لقب تو m k G B دوست داری بگیم مخفف چه کلمهای یه؟

  5. چرا نگیم اینجا که همه چی نوشته تو رو خدا بنویسین می خندیم حد اقل بنویسین که بدونه لقبش(m k g b )نهselena یاjaustin !!!!!!!!!

  6. درسته یه کم ترسش دادیم ولی قرار نیست ابروی کسی رو ببریم

  7. اصلا اگه فرزین تو نیستی فرزین واقعی از امروز به مدت 3 روز وقت داری ساعت 6 سر کوچه یاس خودتو نشون بدی که هم جریاناتی که خواستی بدونی رو بهت نشون بدم و شاید هم اقای MKGB تبرعه بشه

  8. vaghean ekhterae khooobi bood afarin be shoma,omidvaram movafagh bashi

  9. آره واقأ کارشون عالی بود ولی یکم واسه این کار دیر نبود الان باید تشویقشون کنیم که همین اختراعشون کافی نبود باید منتظر کارای بعدیشون بود البته که وجود من واسه بعضی ها سخت بود اما از ته دلم آرزوی موفقیت بود حرفام همشون درست بودیا نبود (((( جون داداش قافیه هارو داشتی))))

  10. سلام.. به “”ایران”” تبریک میگم که ستاره هایی مثل شما رو داره.. خیلی وقت بود که میخواستم یه حرفایی رو بهت بگم که فراتر از حرفاییه که دیگران بهت میزنن.. خودتو می بینم خونتونو بلدم حتی شمارتم دارم اما.. هیچوقت به خودم اجازه ندادم که بهت زنگ بزنم چون حس میکنم شاید از نظر اخلاقی این کار درستی نباشه.. میخوام اینجا حرفامو بت بزنم اما اینجا جای مناسبی برای حرفای من نیست راستش ازین محیط خوشم نیومد.. فقط یه چیزی میگم..”وقتی با خودت خلوت میکنی.. وقتی حسی بهت دست میده که حاضر نیستی اون حسو با تموم دنیا عوض کنی اون لحظه از زندگی چی میخوای؟؟…….. اون وقتی که غرورتو میزاری کنار و خود واقعیت میشی.. پس به اون راه پا بذار و توی همون راه تلاش کن که بعدا پشیمون نشی..” خوب به حرفام فکر کن.. تو الان تو راه درستی قرار داری؟؟ از خدا بخواه که تو رو تو راه درستی قرار بده.. آدمای مثل تو الگو هستن پس خیلی مواظب رفتارت باش…
    معذرت که حرفام یه کم مبهمه اما به من بدبین نشو.. بدبین شدی چرا…..؟!
    کاش بتونم یه روزی حرفامو کامل بهت بزنم چون نگرانتم چون یه ایرانی هستی و هموطن من.. حیف که فرصتی پیش نمیاد..
    مواظب خودت باش..

  11. سلام بهت تبریک میگم فقط یه چیزی بهت بگم گول بعضی ازنظر ها رو نخور……………….

  12. آقای شعبان بی مخ این دو تا مخترع خودشدن این دستگاه رو اختراع کردن . اختراع کسی دیگه هم نبود واقعا بی مخی چون که اگه اختراع کسی دیگه بود یا یه نفر دیگه این دستگاه واختراع می کرد به این دو تا مخترع مجوز نمی دادن

  13. bravo,i want to congratulate you for your clever

    invention,but when i got in your websait,i thought if your

    invention is larger than device,it was great to start.
    my sense tells me that another invention in the way.
    i have good ideas,if you would like to address

    (kratosson50@yahoo.com) send a message.
    Im kratos,Im Ghost of Sparta.
    bye lady.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *