مقایسه رژیم ستم‌شاهی با جمهوری اسلامی قیاسی مع الفارق است/ پشتیبانی از ولایت فقیه موجب می‌شود تا مملکت آسیب نبیند

خبرگزاری فارس: حسین علایی که یادداشت او با عنوان ” ۱۹ دی از نگاه دیگر” مورد سوءاستفاده رسانه‌های ضد انقلاب قرار گرفته بود، طی توضیحاتی ضمن رد هر گونه مقایسه رژیم ستم شاهی با نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد که قطعا مقایسه نظام ستم‌شاهی با نظام جمهوری اسلامی ایران قیاسی مع الفارق است.

خبرگزاری فارس: مقایسه رژیم ستم‌شاهی با جمهوری اسلامی قیاسی مع الفارق است/ پشتیبانی از ولایت فقیه موجب می‌شود تا مملکت آسیب نبیند

، متن یادداشت علایی منتشر شده در سایت “تابناک” به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
در پی برداشت های متفاوت از “مقاله 19 دی از نگاه دیگر” و انعکاس گسترده  آن در رسانه ها نکات ذیل را به اطلاع خوانندگان محترم این مقاله و به خصوص رزمندگان و فرماندهان عزیز دوران دفاع مقدس که همیشه مورد لطف و محبت آنها بوده ام می رساند:

1- هدف از نگارش این مقاله صرفا بیان رفتاراستبدادی و دیکتاتوری رژیم ستم شاهی محمدرضا پهلوی در مقابل اعتراضات مسالمت آمیز مردم مسلمان ایران در روز نوزدهم دیماه سال 1356 و قیام های مردمی پس از آن بودکه خوشبختانه منجر به سرنگونی آن پادشاهی در 22 بهمن سال 57 شد و قطعا مقایسه نظام ستم شاهی با نظام جمهوری اسلامی ایران قیاسی مع الفارق بوده و به هیچ وجه مورد نظر نویسنده مقاله نبوده است.

2- اینجانب معتقدم که از مهمترین ویژگی ها و مشخصه های انقلاب اسلامی مردم ایران مخالفت با “استبداد و دیکتاتوری” ، “وابستگی رژیم شاه به آمریکا” و “فساد دستگاه سلطنت” بوده است که امروزه به عنوان الگویی موثر در بیداری اسلامی و سرنگونی دیکتاتورهای کشورهای عربی مورد استقبال مردم خاورمیانه و شمال آفریقا قرار گرفته است.

3- نظام جمهوری اسلامی که با هدایت و رهبری های حضرت امام خمینی قدس سره و آرای قاطبه مردم ایران به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی پدید آمد همچنان با دنبال کردن این سه مولفه  اساسی است که به راه خود ادامه می دهد.

4- متأسفانه بعضی از رسانه های داخلی با ارائه برداشت های خاص خود، فضای مناسبی را برای رسانه های خارجی فراهم کردند تا آنها هرچه می خواهند بگویند و از ظن خود به تفسیر و تحلیل این مقاله بپردازند.

5- بدیهی است همانطور که تا کنون تمام عمر خود را در راه مخالفت با استبداد و برپایی نظام مردمی جمهوری اسلامی و دفاع از ماهیت انقلاب اسلامی و مقابه با سلطه استکبار به ویژه در دوران جنگ تحمیلی صرف کرده ام انشاءالله همچنان بر این صراط مستقیم استوار خواهم بود و معتقدم پشتبانی از ولایت فقیه موجب می شود تا مملکت ما آسیبی نبیند.

حسین علایی
اربعین حسینی

7 thoughts on “توضیحات سردار علایی در مورد یادداشت اخیرش در روزنامه اطلاعات”
  1. حاجی خودتو زدی به اون راه؟
    بابا بالله و تالله چیزی غیر از اون که این مقایسه بین حکومت شاه و نظام جمهوری اسلامی باشه برداشت نمیشه.
    خدا وکیلی انقلاب ریشه دار ما را در حد یک اتفاق ساده که از اون مقاله فقط سرچشمه گرفته، کوچک شمردی و قیام 15 خرداد و … حوادث دیگر را که زمینه ساز انقلاب بودند را به مراسمات هفتم و چهلم شهدای آن تظاهرات و اعتراض مردم به کشتار شاه محدود ساختی. ایول به این همه بصیرت و تحلیل!!!!
    تحلیل و سئوالات مطرح شده از ذهن یک دانش آموز دوران ابتدایی هم بدور است.

  2. اگه راست میگه چرا تو جوابیه حرفی از مقام معظم رهبری نزده. مردم ما باهوشن دو پهلوگویی رومیفهمن

  3. با سلام و احترام… بابا حالا يكي متوجه شد تند رفته يا اشتباه رفته (فرق نميكنه كدوم) خواست برگرده كه نبايد انتظار داشت كه بياد تعظيم كنه بگه ببخشيد تو رو خدا؛ اشتباه كردم. در توضيحات شون غير مستقيم از ولايت فقيه دفاع كردند. نه اون هجمه‌هاي خارج از نزاكت بعد از مقاله درست بود و نه گير دادن هاي الآن.
    امام علی (ع): عذر برادرت را بپذیر و اگر عذری نداشت خودت برای او عذری بتراش!
    من اعتقاد دارم دليلي كه ايشان باعث شد توضيحاتي ارائه و مواضعشون رو اصلاح نمايند نه تجمع و شعار مردم بلكه بيشتر ارشاد همكيشان و برادران ديني كنارش (و اون هم به صورت شفاهي و حضوري و تكي) بوده است. نبايد از اينكه كسي از ما معذرت خواهي كنه لذت ببريم. اجازه بدهيم عزت نفس داشته باشه و اون رو حفظ كنه. از اينكه دشمن شاد نشديم خوشحالم. خداوند ان شاء الله دشمنان اسلام را هركدام لايقند هدايت و هر كدام كه نه: “ربنا لاتجعلنا فتنة للذين كفروا، واغفرلنا، ربنا انت العزيزالحكيم (سوره مباركه انبياء- 60) خداوندا عاقبت همه ما را ختم به خير كن.
    تندرست و پيروز باشيد منتظر نظر دوستان و برداران عزيزم هستم؟
    التماس دعا

  4. با سلام

    خواهشمند است نظر قبلي بنده را بدون نام؛ در سايت تون درج نماييد
    با تشكر

  5. امیرالمومنین علی (ع) : کسی که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد، با لگدمال دشمنش بیدار خواهد شد.

    خوابت نبره سردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *