مرتضی حیدری در واکنش به شایعه فرارش از کشور که چندی پیش در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود گفت: متاسفانه عده‌ای از فرصت‌ها استفاده کرده و به دنبال سوء‌استفاده هستند. ولی فضای حرفه‌ای خبرنگاری چنین شایعاتی را نمی‌پذیرد. من خاک پای مردم ایران هستم.

 

مرتضی حیدری؛ مجری گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این سئوال که چطور در این سال‌ها سعی کرده نماینده خوبی از سوی مردم در برنامه گفتگوی ویژه خبری باشد، به خبرنگار مهر گفت: این برنامه بخشی از شخصیت من است. 12 سال با این برنامه زندگی کرده‌ام. دقیقا از آبان ماه سال 78 این برنامه با زندگی من گره خورده است. هفت سال هر شب این برنامه را بدون وقفه اجرا کردم، حتی یک شب هم متوقف نکردم و در تمام تعطیلات روی آنتن بود.

 

وی در ادامه افزود: البته در 5 سال اخیر همکاران جدیدی به ما اضافه شدند. شخصیت حرفه‌ای و عادی زندگی من با این برنامه گره خورده است و می‌توانم بگویم اعتبار اجتماعی خودم را از این برنامه دارم. واقعا به برنامه گفتگوی ویژه خبری علاقه‌مند هستم و برایش زحمت زیادی کشیده‌ام. تا آنجایی که ممکن بوده همیشه سعی کرده‌ام با آمادگی لازم و با مطالعه کامل در برنامه حاضر شوم تا بتوانم حق مطلب را ادا کنم و نماینده خوبی از سوی مردم باشم.

 

این مجری تاکید کرد: البته مردم باید قضاوت کنند که آیا در این سال‌ها موفق بوده‌ام یا نه اما همیشه به دنبال کسب رضایت مردم بودم.

 

حیدری درباره اینکه چرا برخی مواقع شاهد هستیم مجریان جوان با اطلاعات لازم در برنامه حاضر نمی‌شوند تا سئوالات مناسبی از مهمان برنامه بپرسند، افزود: واقعیت ماجرا این است که روحیه برخی ایرانی‌ها که من هم از این قاعده مستثنی نیستم این است که در زمینه‌ای که به موفقیت می‌رسیم، فکر می‌کنیم همه چیز تمام شده است. در حالیکه این طور نیست و تازه مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود. همان قدر که یک مجری، یک هنرپیشه، یک ورزشکار و… درجه یک می‌شود به همان میزان هم باید بیشتر مراقب اعتبار خودش باشد. حتی باید مواظب راه رفتن، غذاخوردن، رفتارها و… باشد.

 

مجری گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد: من همیشه برای حفظ ارتقای اعتبارم تلاش می‌کنم واقعیت این است که من به غیر از اینکه مطب می‌روم یا سر برنامه حاضر می‌شوم بیشتر وقتم را صرف مطالعه می‌کنم. با توجه به اینکه کارمند خبر هستم روزانه خبرگزاری‌ها و منابع رسمی خبری را رصد می‌کنم تا بتوانم با آمادگی در برنامه حاضر شوم و آن را اجرا کنم. همچنین چندی پیش تحصیلات آکادمیکم را در دانشگاه مدیریت در یکی از شهرهای فرانسه به پایان رساندم. در یک سال و نیم اخیر دو سوم وقتم را صرف کارکردن روی پایان نامه ام گذاشتم و یک ماه پیش از پایان نامه دکترایم دفاع کردم. در مجموع روزانه 7 تا 8 ساعت مطالعه می کنم.

 

وی همچنین درباره شایعاتی که چند روز پیش درباره فرار او از کشور در برخی از سایت‌های غیررسمی منتشر شده بود، توضیح داد: همان طور که خودتان اشاره کردید، شایعه بوده است. در طول 12 سال کار حرفه‌ای‌ام بارها این اتفاق افتاده است و شایعات غیرموثقی در سایت‌های مختلف نقل شده است.

 

حیدری ادامه داد: این مسئله می‌تواند چند دلیل داشته باشد. عده‌ای ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم در سایت‌ها یا خبرگزاری‌ها عواملی داشته باشند که انگیزه آنها رقابت، حسادت و شارژ مالی باشد. نمی‌دانم این افراد با چه انگیزه‌ای چنین کارهایی انجام می‌دهند. آنها خبرهایی که می‌زنند بدون اصول حرفه‌ای خبرنگاری است و تا آنجایی که من با اصول نگارش آشنایی دارم، این خبرها مشکلات زیادی دارند.

 

وی افزود: در سایت عصر ایران چند روز پیش نقل شده بود که من فرار کرده‌ام. این خبر اصلا صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم. البته همان طور که تاکید کردم در طول این سال‌ها چندین بار شایعات مختلفی درباره من در برخی از سایت‌های غیررسمی ذکر شده‌است. این بار عصر ایران درباره من شایعه‌ای نوشت و دو ماه قبل آینده نیوز این کار را انجام داده بود. وقتی کامنت‌های آنها را می‌خوانید، متوجه می‌شوید که خودشان این کامنت‌ها را گذاشته‌اند چرا که در یک راستا قرار دارد.

 

حیدری اشاره کرد: متاسفانه عده‌ای از فرصت‌ها استفاده کرده و به دنبال سوء‌استفاده هستند. ولی فضای حرفه‌ای خبرنگاری چنین شایعاتی را نمی‌پذیرد. من خاک پای مردم ایران هستم. ما باید از سرمایه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی خود مراقبت کنیم تا مبادا شایعاتی ایجاد شود. من از دوستانی همچون شما که به دنبال خبرهای موثق هستید و در فضای حرفه ای رسانه زحمت می‌کشید، تشکر می‌کنم. اطلاع‌رسانی همیشه باید موثق باشد تا بتواند کسب اعتبار کند و در غیر این صورت موفق نخواهد بود. ما باید سعی کنیم در فضای پاک، سالم و حرفه‌ای داشته باشیم.

One thought on “واکنش مرتضی حیدری مجری تلویزیون به خبر فرارش”
  1. لطفا پست الکترونیکی آقای دکتر مرتضی حیدری را در اختیار بنده بگذارید با تشکر مجید زرافسان متخصص روانشناسی سازمانی و مدیریتی (امور اقتصادی) عضو نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی مشهد مقدس اینجانب در مبحث اقتصاد مقاومتی مقاله ای تقدیم امور نخبگان بنیاد شهید و انور ایثارگران مشهد داده ام و 26 سال تجربه در انور اقتصاد داخلی و خارجی دارم و بعنوان کار آفرین در استان تقدیرنامه دارم و….. خوشحال میشوم در خدمت اقتصاد کشور باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *