در آستانه اربعین حسینی برای نخستین بار از 10 پیرغلام اهل بیت (ع) در شهرستان آمل شهر هزار سنگر تجلیل شدند.

به گزارش هراز نیوز به نقل ازفارس از آمل، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران صبح امروز در آیین تجلیل از پیرغلامان اهل بیت در آمل با اشاره به اینکه در تاریخ مداحی خط و مشیی که طی شده برگرفته از واقعه عاشورا است، اظهار داشت: آنچه آن روز دو مداح بزرگ کربلا بیان کردند آغازی بر راه مداحی برای سالار شهیدان بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت رضوی‌راد با بیان اینکه نخستین گام را برای ترویج فرهنگ عاشورایی خود کسانی که در کربلا حاضر بودند برداشته‌اند، افزود: در کربلا دو بازگوکننده کربلا در میان آن همه تحقیر و توهین به بیان مصیبت‌های اهل بیت در کربلا پرداختند.
وی با اشاره به اینکه جایگاه و تریبونی که در اختیار مداحان قرار دارد بسیار مقدس است، تصریح کرد: این جایگاه از اهل بیت عصمت و طهارت به یادگار مانده است.
رضوی با بیان اینکه باید بتوانیم این قداست را در جامعه حفظ کنیم، اظهار داشت: این جایگاه باید به روز پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه دولت در سال‌های اخیر حمایت‌های موثری از هیئت‌های مذهبی انجام داده است، گفت: باید بیش از پیش هجمه‌هایی که به این قشر وارد می‌شود خنثی شود.
وی بر افزایش سطح هوشیاری و آگاهی هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی در جامعه تاکید کرد.
در این همایش که نخستین آیین بزرگداشت پیرغلامان مداحی شهرستان آمل به شمار می‌رفت از 10 پیرغلام اهل بیت در این شهرستان تجلیل شد.
این پیرغلامان هر یک به مناسبت اربعین حسینی دقایقی را مداحی و سخنرانی کردند.
این افراد هر یک بیش از 60 سال سن داشته و از نوجوانی به مداحی اهل بیت مشغول بودند.
صدای دلنشین و یاد مردانی که دهه‌ها نام حسین (ع) و یارانش را در میان مردم زنده نگه داشته بودند مراسم خاطره‌انگیزی را رقم زده بود.
بسیاری از حاضران از دوران کودکی با صدای گرم و دلنشین این مداحان آشنا بودند.

یدالله اکبرزاده فرماندار آمل نیز  در آیین تجلیل از پیرغلامان اهل بیت این شهرستان با بیان اینکه تفکر دشمن در راستای تضعیف اعتقادات و باورهای اسلامی است، یادآور شد: فرهنگ عاشورایی تفکر والایی است که دشمن آن را نشانه گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دو تفکر بصیرت و صبر همواره در سرلوحه زندگی ملت ایران قرار داشته است، گفت: در این دوران هر قشری باید در جایگاه خود به انتقال بصیرت در جامعه کمک کند.
اکبرزاده با اعلام اینکه صبری که ملت مسلمان ایران همواره از آن بهره‌مند بوده از فرهنگ عاشورایی نشات گرفته است، یادآور شد: به همین دلیل دشمن همواره به دنبال به انحراف کشاندن فرهنگ عاشورایی است.
فرماندار آمل با بیان اینکه اگر نبود بصیرت متولیان دینی و عالمان دلسوز در پای منابر شاید اسلام به بیراهه رفته بود، تصریح کرد: باید در زمینه مداحی اشعاری قرائت شود که در راستای فرهنگ عاشورایی باشد.
وی بر انتقال این فرهنگ به نسل جدید از طریق مداحی‌ها تاکید کرد.
رئیس تبلیغات اسلامی آمل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مداحان در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، اظهار داشت: آنچه باعث ماندگاری اسلام در 1400 سال گذشته شده دفاع وعاظ و مداحان از آن در طول سال ها بوده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قنبری با بیان اینکه این قشر تاکنون زحمات زیادی برای زنده نگه داشتن نام حسین (ع) و عاشورا در جامعه کشیده است، افزود: این امر موجب شد تا اسلام و عاشورایی با نام آنچه در عربستان و برخی کشورهای عربی نامیده می‌شود به وجود نیاید.
وی تصریح کرد: اسلامی که امروز ما آن را تبلیغ می‌کنیم چیزی نیست که بتوان در وهابیت و بهاییت آن را پیدا کرد و این از همت بالای وعاظ است.

One thought on “پیرغلامان اهل بیت(ع) شهر هزار سنگر تجلیل شدند”
  1. من فک میکنم آقای علی میرزایی بیشترین رای و تو آمل و لاریجان بیاره چون خیلی آدمه خوبیه (با اخلاق، همچنین سختی کشیده و از قشر پائین جامعه) همچنین در میون جوون ها و دانشجوها طرفداره بسیارزیادی داره همچنیین مدرس دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *