مصطفی احمدی ‌روشن فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی نفت از دانشگاه شریف در حادثه انفجار صبح امروز شهید شد.

فردی که در عملیات تروریستی صبح امروز به شهادت رسیده مصطفی احمدی‌روشن فارغ‌التحصیل رشته صنعت نفت از دانشگاه شریف بوده است. وی متولد سال ۱۳۵۸ بوده است.

ساعت ۸:۳۰ صبح امروز یک ‌موتورسیکلت با چسباندن یک بمب مغناطیسی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ در خیابان سیدخندان ابتدای خیابان گل نبی این خودرو را منفجر کرد.

‌این خودرو سه سرنشین داشته که یک نفر از آنها به اسم مصطفی احمدی روشن کشته شده و دو نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت‌وگو با فارس از انتقال مجروحان این حادثه به بیمارستان ایرانمهر و بیمارستان رسالت خبرداد.

سرنخ‌های جدید از ترور شهید احمدی روشن به دست آمده و در دست بررسی است و دوربین‌ها تصاویر موتورسواران عامل ترور را ضبط کرده‌اند.

خبرگزاری های فارس و مهر گزارش دادند :ساعت 8:30 صبح امروز یک دستگاه پژو 405 با دو سرنشین که هویت یکی از آنها مشخص شده و با نام مصطفی احمدی روشن می‌باشد، در خیابان گل نبی به سمت خیابان کتابی در حرکت بوده که یک دستگاه موتور سیلکیت نزدیک این خوردو شده و دو ماده انفجاری به داخل خودرو پرتاب می‌کنند که موجب انفجار داخل خودرو می‌شود.

با توجه به وقوع این انفجار در داخل خودرو مصطفی احمدی روشن کشته شده و راننده مصدوم می شود که در حال حاضر در یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری است.

دوربین های برخی اماکن نزدیک به انفجار تصاویر موتور سوار و ترک وی را ضبط کرده اند که در اختیار مقامات مسئول قرار گرفته و در حال بررسی است.

در حال حاضر جسد مصطفی احمدی روشن داخل خودرو بوده و به دلیل جراحات و نیز شدت انفجار، قابل انتقال به خارج از ماشین نیست.

پس از انجام اقدامات لازم خودروی احمدی روشن توسط جرثقیل از محل حادثه منتقل شد و راننده وی نیز برای مداوا در بخش سی سی یو یکی از بیمارستانهای تهران  بستری شد.

این ترور در سالروز ترور شهید علی محمدی از اساتید دانشگاه و نخبگان کشور صورت می گیرد و این نشان از برنامه ریزی دشمنان و دست نشانده های آنان برای مقابله با پیشرفت ایران دارد.

 

 

 

 

 

196 thoughts on “عملیات تروریستی در تهران / مصطفی احمدی ‌روشن شهید ودونفر زخمی شدند+عکس”
  1. چو ایران نباشد تن من مباد . کورش اسوده بخواب که سربازان وطن بیدارند

  2. خدایش او را مورد مغفرت خویش قرار دهد و از سر گناهان وی در گذرد……هموطنان اگر کسی مسولیت ترور ای دانشمند! را بر عهده نگرفته من چون فرد مسوولیت پذیری هستم بر عهده میگیرم باشد که ملت را تسلی بخشم….

  3. درود بر روح و روان پاک شهید مصطفی احمدی روشن.ما در ایران خیلی مصطفی دارم در اول انقلاب دکتر مصطفی چمران را از دست دادیم ولی این آب وخاک مصطفی سازه دشمنان بدانند که در این ایران هر شخصش برای خودش یک مصطفی است.من تسلیت میگم به کل ایران وغیرت ایرانی وخون ایرانی

  4. سلام بر روح شهید بزرگوار اسلام و راه حق
    شهیدان شما باعث رشد وپایداری ملتین ……… اگرچه پیش مانیستین .ولی روح وخاطره تان تاابد باماست … دست از حق برنمیداریم …….. به حق میشتابیم تا ابدباشماییم شمااکنون در سعادتین وما هرگز از راهتان جدا نمیشویم وباشماوبسوی هدف ومقصدشمادر حرکتیم هیچ سنگی نخواهدتوانست پای مارواز حرکت بازدارد ..یاحسین ………………….

  5. السلام عليك يا اولياء الله و احبائه
    واقعاً در اين زمان شهادت لياقت مي خواهد خوش به سعادت شهيدان احمدي روشن و قشقايي اگر آقامون دستور بده همه هسته اي مي خوانيم و با تمام وجود از اسلام و مسلمين دفاع خواهيم كرد قطره قطره خونمون فداي الله انقلاب اسلامي و رهبرمون ان كان دين محمد لم يستقم الا بقتلي فياسيوف خذيني
    لبيك يا خامنه اي

  6. شرمم میشه اسمت رو هم وطن بگذارم.از روی شهید شرم میکنم.هموطن ما ان برادر مسلمانی است که با زبان انگلیسی بلکه با زبان دل گفته ما همه مسلمانیم ما همه دانشمند مسلمانیم.بیایید همه ی ما را بکشید.اگر می توانید.خدا همه ی ما را هدایت کند.به رهبر عزیزم تسلیت می گم

  7. اندوه ما در غم از دست دادن آن عزیز بزرگوار در واژه ها نمیگنجد تنها میتوانیم از خداوند متعال برای خانواده ایشان صبری عظیم و برای آن شهید بزرگ روحی شاد و آرام طلب کنیم

  8. مردن آخر راهه که انکار ناپذیره. به کوری چشم تمامی دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران عزیز از جمله ایرانی های وطن فروش بی غیرت خوش به سعادت هر کی که آخر راهش با شهادت رقم میخوره . برای شادی روح تمامی شهدا صلوات

  9. بیانیه ی دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در محکومیت ترور دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن

    بسم رب الحسین (ع)

    بريزيد خونها را؛ زندگي ما دوام پيدا مي كند؛ بكشيد ما را؛ ملت ما بيدارتر مي شود.

    «امام خمینی رحمة الله علیه»

    در شهر که راه می رویم گاه چشممان به عکس شهید دانشمند، علیمحمدی می افتد. خیلی زود است که از یادمان برود آن حادثه ی تلخ. تازه دومین سالگردش بود. تازه قرار بود یادمانش برای بار دوم برپا شود و یادش دوباره زنده. تازه دانشگاه داشت کم کم به نبودش عادت می کرد که باز انفجاری دیگر دل های جامعه ی علمی کشور را لرزاند. باز هم ترور و باز هم دانشمندی متعهد و جوان. این بار مصطفی احمدی روشن.انگار علیمحمدی و شهریاری و رضایی نژاد کافی نبوده اند برای اثبات صلح آمیز بودن فناوری هسته ای که در دست ایران است. انگار اسرائیل اگر کل دانشمندان هسته ای ایران را هم ترور کند، نه از دیدگاه آژانس بین المللی انرژی اتمی تهدیدی برسر راه این علم نوین محسوب می شود، و نه از دیدگاه مجامع بین المللی و شورای امنیت، تهدیدی برای امنیت جهان. اما همچنان ایران برای اثبات صلح طلب بودنش باید از دانشمندان بزرگی چون شهریاری، استاد دانشگاه شهیدبهشتی و عضو پروژه ی سزامی ایران، علیمحمدی، استاد دانشگاه تهران و نخستین دکترای فیزیک در ایران، رضایی نژاد و امروز، مصطفی احمدی روشن ، معاون سایت هسته ای نطنز، به آژانس قربانی پیشکش کند!مهندس بسیجی مصطفی احمدی روشن، استاد دانشگاه شریف و عضو شورای مرکزی بسیج این دانشگاه، در ایام عزای سیدالشهدا نتوانست چهل روز ماتم جان گداز زینب را تاب بیاورد و سه روز مانده به اربعین آقا به قول پدرش فدای علی اکبر حسین شد.جامعه ی دانشجویی کشور ضمن محکومیت شدید این عمل جنایتکارانه و ضدبشری که برای چندمین بار از سوی سازمان های اطلاعاتی صهیونیستی و امریکایی انجام می شود، باز هم از دستگاه های امنیتی و قضایی کشور می خواهد تا در تامین امنیت نخبگان علمی کشور به وظایف خود عمل نمایند وهمچنین با دستگیری عوامل این جنایت تاسف بار، آنها را به سزای اعمالشان برسانند.در پایان ضمن عرض تبریک شهادت این دانشمند جوان کشور به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده ی آن شهید بزرگوار، بار دیگر سوگند یاد می کنیم که حکایت دانشجویان این سرزمین حکایت «دست از طلب ندارم تا کام من برآید یا تن رسد به جانان یا جان زتن برآید» است و جامعه ی دانشجویی تا پایان بر سر میثاق خود ایستاده است.

    «ولاتهنوا و لاتحزنوا انتم الأعلون ان کنتم مومنین»

    والسلام علی من التبع الهدی

  10. وقتي شنيدم دوباره به ملت خيانت شده دلم لرزيد آخه ملت ما خاطره خوشي از ترور نداره دلم لرزيد دوباره خانمي بيوه شد- اولادي بي پدر شد -خانواده ايي داغدار شد -ملتي بيدارتر شد.تيسليت ميگم روحش شاد وراهش پر رهرو باد. زنده باد ايراني با شرف.

  11. ارزش شهادت بالاترين ارزشهاست و زمان، همه چيز به جز خون شهيد را كهنه می ‏كند.
    شهادت، مرگ تاجرانه است.
    ان هم برای نخبگانی که عاشقانه به استقبال علم و شهادت میروند
    عاشقانه دوستتان دارم و افتخار میکنم در کشوری زندگی میکنم که خون شما برای آزادی و استقلال آن ریخته شده است
    روحتان شاد

  12. مرگ بر دشمنان ایران مرگ بر دشمنان اسلام مرگ بر تمام اوناییی که چشم پیشرفت ایران عزیز و ندارن حالا کار ما به جاییی رسیده که افغانیای تریاک فروش و طالبان در مورد ما نظر بده خوب بد بخت شما که استعمار امریکا هستین چور به خودتون جرات نظر در مورد ایران عزیزمون میدین
    مرگ بر امریکا ننگ بر اسرائیل سر چشمه همه پلیدیهاا مرگ بر انگلیس روباه پیر و طمع کار و مرگ بر افغانستان کثیف که تمام مواد مخدر از اون خاک کثیف میاد مرگ بر ظلم

  13. سلام بر تو ای شهید عزیز.
    ای شهیدی که جز خدمت به اسلام ورهبر هدفی نداشتی.تودر بهشت برین هستی ومادر زمین.این کوردلان اسلام جه فکری کرده اند.هزاران ومیلیون ها مصطفی عزیز در خاک عزیزمان هست.راه زیبایت ادامه دارد.تورامی سپارمت به حسین

  14. با اجازه از همه عزیزان میخواهم به نوبه خودم تشکر کنم از آمریکا و اسراییل و همه تروریست ها.
    از شما ممنونم که این عزیزان خدا را به آرزوهای دیرینه شان میرسانید.
    ممنون که با خون این عزیزان آبیاری میکنید درخت تنومند انقلابمان را.
    ممنون که عزیزی را برای همیشه زنده میکنید و هزاران فقط زنده چون من را بیدار.
    ممنون که به یادمان میاندازید چقدر رهبرمان را دوست میداریم.
    ممنون که به یادمان میاندازید چقدر را کشورمان دوست میداریم.
    ممنون که انگیزه های مارا بالا میبرید برای ادامه کار و تحصیلمان.
    ممنون که به یادمان میاندازید زنده بودن مهم نیست بلکه زنده ماندن ،جاوید ماندن مهم است.

    یا حسین مددی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *