دور دوم انتخابات درون-حزبی جمهوری خواهان آمریکا سه شنبه در ایالت نیوهمپشایر با رقابت شش نامزد آغاز شد. قرار است سه شنبه شب نتایج شمارش اولیۀ آراء اعلام شود.

میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست، در نظرسنجی ها هجده درصد از ران پل، رقیب دیگر خود از حزب جمهوری خواه که جایگاه دوم نظرسنجی ها را دارد، پیشی گرفته است. این سیاستمدار پیش تر برندۀ انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا شده بود.

وی در صورت پیروزی در انتخابات درون حزبی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و رقابت با باراک اوباما اعلام خواهد کرد.

او در مصاحبه ای با روزنامۀ «وال استریت ژورنال» گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای توقف برنامۀ هسته ای ایران تا اقدام نظامی نیز پیش خواهد رفت.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز که در ایالات متحده آمریکا به سر می برد، دربارۀ رقابت های درون حزبی جمهوری خواهان گفت: «شواهد حاکی است که بسیاری از رأی دهندگان مستقل درایالت نیوهامپشایر به میت رامنی رأی خواهند داد که به نوعی در زمین خود بازی سیاسی را ادامه می دهند. او در همۀ نظرسنجی ها بر رقیبان جمهوری خواه خود برتری داشته، اما در روزهای اخیر این برتری کاهش خفیفی داشته، چون جمهوری خواهان محافظه کار از او به شدت انتقاد کرده اند. از نیوت گینگریچ گرفته تا ریک سانتورم و جان هانتسمن. این انتقاد باعث شکست او در دور دوم انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان نمی شود. اما ممکن است تردیدهایی ایجاد کند که آیا میت رامنی نامزد حتمی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، خواهد بود یا خیر. در حال حاضر وضعیت جمهوری خواهان در نیوهامپشایر به این ترتیب است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *