به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه دابو دشت ، حجت الاسلام مهدی تقی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت : ملت ما همیشه با قدس زیسته و نگهبان قداست آن بوده است . قدس نه تنها فقط تاریخ بلکه جغرافیای عمیق ما ، تاریخ جانبازی و محراب نمازهای خونین مان هست . این روز مبارک و میمونی هست .
بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
 در این لحظات عرفانی ، لحظات استجابت دعا ، روز عزیز و عظیم قدس ، یوم الله ، محضر شریف شما سروران شریف ، نمازگزاران عزیز و بزرگوار ابتدا خودم و بعد همه ی شما سروران عزیز را به مراعات تقوای الهی دعوت می کنم .
آثار وضعی تقوای الهی عرض شد . مراعات تقوای الهی و در محضر خداوند متعال و ذات ربوبیت بودن خدایی شدن را به همراه دارد . و سفارشات مؤکدی که خداوند متعال جهت ارتقاء بشریت عنوان نموده اند و هم چنین پیامبران و رسولان آسمانی ، انبیاء و اوصیاء الهی به تقوای الهی توصیه کرده داند . این که در محضر خدا باشیم و ترک معاصی کنیم و از وسوسه های شیطان به دور باشیم . ما هم در سیره ی علمی انان و هم در سیره ی عملی شان دیده ایم که چگونه در محضر ذات ربوبیت قرار گرفتند . این که همه ی عزت ها و صلابت ها در گرو تقوای الهی است . این که جاودانگی بشر در محضر خداوند متعال بودن و خدایی شدن هست . این که اگر می خواهیم همه ی ابتلائاتی که در این دنیای دنی پیش روی مان هست به مسیر عزت و صلابت و شرافت ختم شود قطعاً با حضور در محضر خداوند متعال بودن ، تألماتی که بعد از عالم دنیا در عوامل بعدی به سراغ انسان می آید در محضر خداوند متعال بودن موجب عزت بشریت خواهد شد . موجب دستگیری انسان می شود ، عزت دار دنیا و دار عقبی را از طریق محضر خداوند متعال بودن رقم خواهیم زد . انیس و مونسی که در سیره ی علمی و عملی انبیاء الهی ، نبی مکرم اسلام (ص) ، امیرالمرمنین (ع) و سیدة االنساءالعالمین از حالات و سکرات مرگ و حالات در قبر و شب اول قبر توصیه می کردند و اشک می ریختند . قطعاً از حضور محضر خداوند متعال همه ی این ها ایجاد خواهد شد و راه نجات و صواب ایجاد خواهد شد . پس سروران عزیز تقوا را رعایت کنیم .
اما سلسله مطالبی که در هفته های گذشته در این مدتی که محضر شما مردمان مقتدر ، ولایت مدار ، ادیب ، سخن ور ، عالم و عامل بوده ایم عرض کرده ایم که مباحث ما در تبیین سبک زندگی دینی است . در صورتی می توانیم به این فیض عظیم برسیم تا موجبات عاقبت به خیری ما را محقق کند . تا بتوانیم در مکتب اسلام باشیم . از مبانی اسلام بهره برداری کنیم . از سیره ی علمی و عملی پیغمبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ایجاد کنیم . بیاییم خودمان را هم در محضر قران صامت و هم در محضر قران ناطق قرار دهیم . دو ثقلی که نبی مکرم اسلام (ص) آن را برای ما به ودیعه گذاشته است . یکی از حلقه های مفقوده ی امروز جهان اسلام که متأسفانه این همه مشکلات را ایجاد کرد که باعث گستاخی دشمنان اسلام شده و موجب تفرقه بین مسلمانان جهان گردیده فراموش شدن از مسیر قرآن و اهل بیت (ع) است . اگر ثقیفه انجام نمی گرفت . اگر آن تفکر در مقابل خدا و در مقابل دستور خداوند متعال قرار نمی گرفت و منیت را در دستور کار خود قرار دادن انجام نمی گرفت قطعاً تا به امروز این همه مشکلات در مسیر اسلام و مسلمین قرار نمی گرفت . عزیزان من اگر مقرر شد در زیر مسقف با معنویت خانه و خانواده در تحت عنایت سنت الهی که مقوله ی ازدواج هست قدم برداریم . اگر می خواهیم خانه ها یمان را به انوار الهی و معنویت مزین کنیم . اگر می خواهیم در ظل مبانی تربیتی که آن هم شکوفا کردن استعداد های الهی مان هست قطعاً با حضور در محضر قرآن و عترت می توانیم موجبات عزت شویم . برای بهره مند شدن والدین به عنوان سلطان و ملکه . جهت شکوفایی استعدادهای نونهالان مان که خود به عنوان عاملان اصلی تربیت فرزندان مان به شمار می آیند که در طی این مدت عرض کردیم . رسالت بزرگی که امروز بر عهده ی تک تک مان هست در مقابل هجمه ی دشمنان قرار گرفتیم . به تعداد همه ی عاملان به قرآن آن دشمنان قسم خورده مان  برنامه دارند و نقشه کشیده اند و قطعاً شما عزیزان در مدیریت خانه و خانواده پدر و مادر نقش بسزایی در شکوفایی این امر دارید . امروز بنده مختصراً هم از قرآن ناطق و هم از قرآن صامت می خواهم عرض کنم . خداوند متعال ذات ربوبیت در سوره ی الرحمن در فهرستی که از موجودات جهان آفرینش عنوان فرمودند مجموعه ای از نعمت های مادی و معنوی خودشان را بیان کردند . از دنیا و آخرت ، از انسان ، فرشته و جن . آفرینش انسان و سیر تکاملی ایشان . از بهشت و سعادت های ابدی و از نعمت های ظاهری و باطنی در این سوره ی مبارکه عنوان شده . در صدر این سوره پس از ذکر رحمانیت ذات ربوبیت خداوند متعال سخن از تعلیم قرآن به انسان آمده است الرَّحْمَٰنُ ﴿١﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾ خَلَقَ الْإِنْسَانَ ﴿٣﴾ عَلَّمَهُ الْبَیَانَ ﴿۴﴾ اگر امروز فاصله گرفته باشیم از این دستور العمل الهی و در مسیر قرآن و تعلیم قرآن یعنی به دستور خداوند متعال عمل نکردیم این آیات نورانی نشان گر این است که این آیات کریم اولین و مهم ترین و پر بارترین نعمت الهی است زیرا تنها در سایه ی تعلیم ذات ربوبیت انسان به عزت و شرافت می رسد و دریافت و تلقی انسان می تواند انسان را به کمال هدایت کند . تا قران نباشد کسی به انسانیت دست پیدا نمی کند . برترین نعمت خداوند متعال یعنی قرآن کریم که به عنوان احسن الحدیث هست بهترین سخن و زیباترین کلامی است که خداوند بر قلب نازنین پیغمبر اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ص) چه از نظر الفاظ و عبارات و فصاحت و بلاغت و از چه از نظر محتوای غنی و انسان سازش . قرآن تجلی ذات مقدس ربوبیت هست . این قسمت از عرائضم را از لسان تمثیل از لسان زیبای قرآن در بیان عظمت این کتاب الهی عرضی به محضر داشته باشم با آیه ی بیست و یک سوره ی حشر که می فرماید « لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿۲۱﴾ »
اگر اين قرآن را بر كوهى فرومى‏فرستاديم يقينا آن [كوه] را از بيم خدا فروتن [و] از هم ‏پاشيده مى‏ديدى و اين مثلها را براى مردم مى‏زنيم باشد كه آنان بينديشند.
قرآن بر قلب ما ، بر جان ما ، بر دل ما ، بر مسیر زندگی ما قرار گرفته . پس مؤمنین و مؤمنات از این فاصله ای که بین ما و قرار گرفته است این فاصله را کم تر کنیم و خود را در مسیر قرآن قرار دهیم .
قرآن نوری است خدائی که باید از آن تبعیت کند این نور الهی در معیت وجود مبارک پیغمبر نازل شده است .
کتاب آسمانی ، کتاب هدایت انسان است و قرآن کریم که آخرین کتاب و پیام الهی است کامل ترین کتاب هدایت و عالی ترین دستور الهی به سیر الله است .
و ما متاسفانه امروز از بهره بردن سر سفره این کتاب الهی و معجزه ذات اقدس ربوبیت بی بهره شده ایم و از آن متنعم نیستیم و اگر اینچنین باشد خدا بر ما رحم کند و البته اگر هم بهره مندی ایی می خواهد باشد حتما توام با بصیرت باشد و گرنه موجبات غفلت مان را ایجاد خواهد کرد.
ما از طریق قرآن می توانیم مبانی تربیتی خود و خانواده مان را رقم بزنیم که موضوع سلسله ای ما نیز در این باره هست و از سرچشمه جوشان الهی متنعم هستیم .
اما از قران ناطق عرض کنم . وجود نازنین آقا امیرالمؤمین (ع) که خود قران ناطق هست . آن لحظه ای که قران بر قلب نازنین نبی مکرم اسلام (ص) در غار حرا نازل شده است وجود نازنین امیرالمؤمنین (ع) این شاهد عادل بوده است که صدای نجوا و نوای ناله شیطان را می شنود و عرضه می دارد یا رسول الله (ص) صدای ناله ی شیطان را شنیده ام .
سیره ی امام علی (ع) یکی از بهترین روش هایی سبک زندگی است . اگر امروز توانسته ایم به عنوان شیعه و پیرو مکتب علوی خود در مقابل و در کنار این مکتب قرار بدهیم و این منویات را جزئی از سبک زندگی خودمان قرار دهیم موجب عزت می شود البته متاسفانه ما از این طریق کار نکردیم از آثار باقی مانده و به یادگار گذشته این انسان منتخب الهی نتوانسته ایم استفاده بکنیم که قطعا موجب اعتلای انسانیت خواهد شد که تا کنون در طول حیات انسانیت انسان یک چنین حیاتی را پیدا نکرده است . یک چنین مکتبی را پیدا کرده است . زندگی انسان کاملی که نمونه ی واقعی یک انسان الهی و در شمار افرادی است که نهادن اسم اسلام به معنای خلیفة الله در کالبد شخصیتی امام علی (ع) پیاده شده است . و سزاوار است که این شخصیت را به عنوان یک انسان کامل و فرهیخته ی الهی را در بین امت اسلامی که مظهر تام « لیس کمثله شی ء»  هست و در بین پیروان نبوی ، آیت کبری « و لم یکن له کفواً احد»  نام نهاد . زیرا آنچه که در محضر ذات ربوببت قرار دارد و واجب هست بنده ی مخلص ایشان به عنوان خلیفه و جانشین الهی بالتبع دارا هست . این شخصیتی نیست مگر ذات مقدس امیرالمؤمنین علی (ع) که نبی مکرم اسلام (ص) در روایت شریف عنوان داشتند «معاشر الناس ذریة کل نبیِّ من صلبه » ذریه ی هر پیغمبری از سلب شان هست و ذریه من از سلب امیرالمؤمنین (ع) هست . و یا در آن حدیث قدسی زیبا ذات ربوبیت خداوند متعال از لسان گهربار نبی مکرم اسلام (ص) فرموده اند « لو اجتمع الناس علی ولایة علی بن ابیطالب لما خلقت النار»  هر آینه بنگرید و تفکر کنید می بینید که این حلقه ی فصل موجب یک سری مشکلات شده است . به همین مقدار در خطبه ی اول بسنده می کنم . هوا گرم است و این ازدحام جمعیت حقیقتاً بنده شرمنده محبت های شما مردمان با شخصیت و شما انسان های فرهیخته ای که زبان زد هستید هستم .
 اما می توان امیرالمؤمنین (ع) را در آیات قرآن معرفی کرد .
« فتلقی آدم من ربه کلمات» امیرالمؤمنین (ع) یکی از این کلمه ی الهی است .
« انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» حضرت علی (ع) این آینه ی تمام نما و تجسم تقوای الهی است که از هر گونه پلیدی مبرا است . انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلوة و یوتون الزکات و هم راکعون » به شهادت علمای بزرگ شیعه و سنی این آیه در شأن مولای متقیان آقا امیرالمومنین نازل گردیده است.
و البته در تبیین اخلاق فردی به فهرصت نیز اشاره نمود: که می تواند بعنوان سبک زندگی در اختیار انسان قرار بگیرد
1 – زهد و بی علاقگی به دنیا چون هر کی عبد عبید دنیا شد در هر پست و مقامی بود باخت و از مسیر الهی جدا شد.
2 – ساده زیستی امام علی (ع) : انچه بیش از همه مردم از آن استقبال کرده و می کنند ساده زیستی است که در زندگی فردی و اجتماعی این شخصیت منتخب الهی وجود داشته و دارد.
3 –  صبر امام علی (ع) : استقامت و صبر این ویعه زیبای الهی و نعمت بزرگ خدا که نشان از ایمان کامل حضرت می دهد از جمله آموزه های سیره عملی و علمی شان بوده که باید در سر سفره ما قرار گیرد.
4 –  شجاعت حضرت علی (ع) : یکی از خصیصه های مهم در بین عرب و عجم شجاعت هست که نشان از ذات پاک آقای مان می دهد و همیشه اعصار انسان های ترسو بزدل مذموم بوده و هستند و مداومت حضرت علی (ع) در حساس ترین برهه از زمان تخصیصا لیلة المبیت یکی از افتخارات تشیع می باشد
5-  علم مولایمان علی (ع): که به اقرا خلفا و جناب عمر که «لولا علی لهلک العمر» وجود نازینین مولایمان که رسشار از علم لدنی الهی می باشد موجب اعتلا و عزت اسلام گردیده است که می تواند بهره وری از علوم ایشان موجبات نجات مان را ایجاد نماید که علمای فرهیخته مان در منابر رسالت تبیین آن را برعهده دارند و عرضه می دارم سعیکم مشکور.
اما دل ها بسوزد بر آن لحظه ای که لحظات آخر عمر علی (ع) بوده است . لعنت خداوند بر آنهایی که در کسوه ی اسلام در مقابل تمام اسلام و مجسمه انسانیت و تقوا ایستادگی کرد . در مقابل امیرالمؤمنین (ع) . به خود اجازه داده اند من باب تقرب بر خداوند متعال کسی که اهل نماز و روزه هست ولی چون که بصیرت در وجودشان نبوده به کج راهه رفتند و موجب ضربت زدن بر فرق نازنین حضرتش شده اند. وجود نازنین علی (ع) به هوش آمدند می بینند که حسن (ع) و حسین (ع) ، زینب (س) و ام کلثوم در حال گریه کردن هستند . گریه ی همه را دید . نمی دانم چرا با دیدن گریه ی حضرت زینب (س) قلب امیرالمؤمنین (ع) به درد می آید و اشک می ریزد . بعد از مدتی فرمود که همه ی فرزندان به جز فرزندان زهرا (س) از حجره و اتاق من خارج شوند . همه رفتند . عباس (ع) هم رفت . نمی دانم چرا همه ی ذکر مصیبت ها به کربلا و به عباس (ع) و حسین (ع) ختم می شود . شاید چون دریای ادب و کرامت هستند . این که شما امروز از باب ادب آمده اید و در این محضر قرارا گرفته اید دعوت نامه سوی اهل بیت (ع) است . فرمود زینبم برو به عباسم بگو که بیاید . عباس (ع) در آن طرف حجره در حال گریه است . پدر را دارند از دست می دهند . امیرالمؤمنینی که وجود نازنین ذات ربوبیت در عالم ملکوت تمثال مبارکش را قرار داد . فرشته ای را در صورت علی (ع) قرار داد . پیغمبر (ص) در آن شب معراج دید که علی (ع) هست یا جبرئیل ؟ علی (ع) زود تر از ما به معراج رسیده . عرضه داشت یا رسول الله (ص) خدا و ملائکه از بس که علی (ع)  را دوست دارند علی (ع) را به صورت یک ملک مجسم کرد تا ملائکه بهره مند شوند . این مجسمه ی تقوای الهی دارد سفارش و وصیت می کند . همه جا رسم است که دست برادر کوچک تر را به دست برادر بزرگ می دهند . این جا امیرالمؤمنین (ع) می فرماید . عباسم . عزیزم . مرد شجاع عرب . نکند دست از حسینت برداری . مرحبا به تربیت شما . مرحبا به همه ی شیعیانی که در مبانی تربیتی امیرالمؤمنین (ع) قرار گرفتند . گذشت تا لحظه ای که وجود نازنین عباس (ع) این معلم ادب به سقاخانه رفت . صحنه ی دلخراشی را دید . دیدی یکی از این فرزندان پیراهن عربی خورد را بالا زد شکم خود را بر آن مشک خشکیده گذاشت . عباس غیرت الله است . محضر برادر آمد . خدایا چه ادبی دارد . نمی فرماید برادر من می فرماید سیدی و مولای اذن بده برای بچه ها آبا بیاورم . پیرو فرمایش ولی امر مسلمین امام  و رهبرمان فرموده که امام حسین (ع) از میمنه ی لشگر ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) از میسره ی لشگر تا رسید کنار نهر علقمه مشک را پر از آب کرد و مشک را به دوش گرفت . چه صحنه ی دلخراشی آن نامردان جرأت در مقابل قرار گرفتن عباس (ع) را ندارند . تیر را به دست راست عباس زندند . مشک را در دست چپ گرفت . تیر را به دست چپ زدند . مشک را به دندان گرفت و نا امید نشد . اما آن لحظه ای که تیر سه شعبه بر چشمان عباس (ع)  عمود آهنین بر فرق عباس (ع) زدند نمی دانم چگونه از صدر به زمین افتاد . یا اخا ادرک اخا . حسین (ع) آمد . غرق در خون و محاسن پر از خون است . حسین (ع) جان تا زنده ام من را به خیمه مبر .
 
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
 
در این خطبه نیز هماند خطبه اول ابتدا خودم و بعد محضر شریف شما اعزه ی مکرم ، نور چشمانم ، مؤمنین و مؤمنات را به تقوای الهی دعوت می کنم . در مسیر خدا و تقوا بودن موجب عزت و صلابت شدن هست . کسی که متعلق به اخلاق حسنه هست قطعاً بداند که تقوای الهی را رعایت کرده . اگر کسی مسیر بداخلاقی را گرفته از مسیر تقوا فاصله گرفته . کسی که خودش را عبد خداوند متعال می داند و مبانی تربتی خدا که از قرآن و عترت هست سیره ی عملی خودش قرار می دهد . این آثار تقوا است . کسی که خدایی ناکرده در این ماه ضیافت الهی به خود جرأت روزه خواری می دهد قطعاً بداند با تقوا فاصله گرفته . پدران و مادران متوجه باشد که فرزندان در تحت تربیت ما هستند . خوراک تقوا را ما باید به آنها تبیین کنیم .
اینکه شاکله زیبای فرزند مان را چگونه رقم بزنیم توام با عزت و سربلندی باشد یا توام با ذلت باشد با ماست پس متوجه باشیم فرزند عزیز هست تربیت ایشان عزیزتر چون مردم با دیدن فرزند به یاد پدر می افتند پس دقت بکنیم چگونه و در په مسری قرارشان بدهیم.
از صدیق ارزشمند ، افتخار استان مازندران ، دوست بنده و همه ی عزیزان حضرت حجت الاسلام حاج آقای جعفری دادستان محترم کل استان مازندران استفاده کردیم . آنچه را که باید می فرمودند ، فرمودند . از همه ی شما از صمیم قلب تقدیر و تشکر می کنم . روحانیت عزیز ، اساتید بنده شما استاد بنده هستید و بنده خادم شما هستم . مردم شریف ، ولایت مدار و شهید پرور ، خانواده های معظم شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و آزادگان مسئولین محترم دست مریزاد . صحنه ی زیبایی را رقم زدید . دل امام زمان (عج) را شاد کردید . دل رهبر و ولی فقیه زمان مان را شاد کردید . دشمن می داند و می بینید و چشم دیدن این عزت ها را ندارد . خیال کرده که عزت مان در گرو مذاکرات مان هست . ما در صحنه ی تحریم فرزند رمضان هستیم و در صحنه ی تهدید فرزند عاشورا هستیم . و همیشه هم در سیره ی عملی مان عنوان کرده ایم « و لقد ارسلنا موسی بآیاتنا أن أخرج قومک أالی النور و ذکرهم بأیام الله إن فی ذلک لآیات لکل صبار شکور»
  انقلاب اسلامی مان پدیده ای بی بدیل و بی نظیر در سپهر تحولات سیاسی قرن به شمار آمده که با احیای آرمان استکبار ستیزی نور امیدی را در دل مستضعفان جهان برافروخت .
وجود نازنین این انقلاب امام زمانی آزادی قدس را از ابتدایی ترین هدف خودش و فراملی اش نامیده و انتخاب روز جهانی قدس از سوی امید مستکبران جهان نشان داد که اندیشه ی استکبار ستیزی خود را فقط به خاک ایران محدود نکند و به همه ی آزادی خواهان صادر کند . چه آنهایی که در تحت لوای اسلام هستند همان طور که عزیزمان و سخنرانان دیگر فرمودند ادیان دیگر منادیان حق هستند . رسولان شان منتخب االهی بوده . کسی با قوم یهود و مسیحیت سر جنگ ندارد . اگر خدایی ناکرده یکی یهودی یا مسیحی و حتی یک مسلمانی در مقابل افکار اسلام الهی بایستد با آنها سر جنگ داریم . تفکر مقابله با حلیت و حرمت الهی و در مقابل احکام و مبانی اسلام ایستادگی کردن جزء اندیشه های ما نیست . فریاد برائت ملت شریف مسلمان ایران بر سر صهیونیسم بین المللی که جهانی شده تفکر نوین را در سرزمین های اشغالی زنده کرد . آنها به سر پا ایستادند . حتی آنهایی که در لوای صهیونیسم بین الملل هستند . باز به اعتراض برمی خیزند . این قطعاً از برکات صدور انقلاب مان بوده . با تشویق مبارزان به حضور ظفرمندانه ی شان در صحنه های نبرد نخستین بارقه ای بوده که انتفاضه را ایجاد کرد . انتفاضه ای که ابتدایی ترین مقابله و مقاوت هست ولی اگر انها ادامه بدهند قطعاً حمایت بی دریغ ملل مسلمان جهان را خواهند دید . حمایتی که امروز در این تظاهرات و راهپیمایی ایجاد شده . امروز برکات حضور سرداران عزیزمان در جای جای جهان داریم می بینیم و باید باشد . اگر صدای یا للمسلمین را بشنویم و خدایی ناکرده ایستادگی نکنیم و لبیک نگوییم باید به خداوند متعال جواب دهیم . در پی همین تأثیر شگرف هست که می بنیم امروز شراره های خشم فلسطین دامن جنایت کاران را فرا گرفته و حقیقتاً آن ها را به حیرت افکنده . امام راحل به ما آموخت که نظام صهیونیستی بر دنیا وصله ی ناجوری است . نمی تواند به عنوان یک دولت باشد . جعلی است و قطعاً تا ابد همین اعتقاد باقی خواهد ماند . با زر ، زور و تزویر به جهان اسلام تحمیل شده . روز قدس روز ابراز خشم از این سه چهره هست . لذا این مراسم معظم چه در این دو بخش و شهرستان ولایت مدار و چه در استان و کشور پهناور ایران و چه در جای جای جهان اسلام یک آین تشریفاتی نیست . روزی است که تمام مظاهر صهیونیسم اسرائیلی و غیر اسرائیلی از سوی ملل ملل مسلمان مورد لعن و نفرین قرار گرفته . ملت ما همیشه با قدس زیسته و نگهبان قداست آن بوده است . قدس نه تنها فقط تاریخ بلکه جغرافیای عمیق ما ، تاریخ جانبازی و محراب نمازهای خونین مان هست . این روز مبارک و میمونی هست . درست است در روی بیست و سوم رمضان در روز سالروز شهدات حضرت علی (ع) و روز قدر هست . چون ما هم شب قدر داریم و هم روز قدر داریم . امروز قدر هست و این تعامل و هم دلی که نشان گر تداوم قهرمانانه ی راه امام خمبنی (ره) درسایه ی رهبری حکیمانه ی حضرت آیت الله الإمام خامنه ای و دست مایه ی عزت و بازگزداندن عظمت به اردوگاه مسلمانان هست . این پیروزی به فرموده ی خداوند متعال ثمره ی مجاهدت پایداری و صبوری در راه است .« ولنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین».
 پیر بیدار انقلاب و معمار عزت آفرین روز قدس را بر بلندای تاریخ به یادگار گذاشت تا جهان از ستم که بر ملت فلسطین روا می کنند غافل نمانند .
مسلمانان باورمند جهان و در طلیعه آنان ملت غیور ایران امروز با قلبی لبریز از عطر جانبخش بهار قرآن پس از بهره گیری از فیوضات الهی در لیالی قدر این تجلی و اقتدار که تبلور ایمان و اقتدار و صلابت و آزادی خواهی در گرو الهی مان می باشد را به نمایش گذاشته اند و این اقتدار و عظمت را به نمایش گذاشته ایم و بیزاری از استکبار و همبستگی و هم دلی و همزبانی را فریاد می زنیم.
 حضور روزه داران مانند همیشه به جهان و خائنان به آرمان های فلسطین خواهد فهماند که امت اسلام هرگز از اصولش که آزادی فلسطین رس سلسله آنهاست دست نخواهد کشید و به آنها خواهیم فهماند که فلسطین اولویت اول استراتژی جهان اسلام هست.
پاسداشت این روز بزرگ این پیام را به جهان می دهد که صهیونیسم غاصب اگر چه جغرافیای کوچکی را اشغال کرده اما اندیشه های مسموم سردمدارانش در پی تفکر از نیل تا فرات پهنای همه کشورهای اسلامی را نشانه رفته است و این امر هوشیاری رهبران فکری – سیاسی و نظامی کشورهای اسلامی را می طلبد .
پیام این اجتماع بزرگ به اندیشه های سازشکاری چایداری است « یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و مکن یتولهم فإنه منهم إن الله لا یهدی القوم الظالمین».
امروز صهیونیسم بین دولت های مسلمان آتش دشمنی و مخالفت و جنگ های نیابتی بر می افروزد تا مشغول برادر کشی شده تا اندیشه سرزمین های اشغالی را از خودش دور بکند تا رشد سیاسی وحدت کلمه را برای مسلمانان جهان ایجاد نکند ولی غافل از این که مسلمانان بصیر در ظل انوار الهی و آیات و نشانه های خدا همدل و همزبان بوده و متوجه لانه های عنکبوتی و سست صفتشان خواهند بود و معتقد هستیم که خداوند متعال این لانه های سست را بر سرشان خراب خواهد نمود.
اما آنچه که امروز بر سر مردم مظلوم و مسلمان سوریه یمن و عراق می رود نتیجه همین ناهوشیاری بعضی از امم اسلامی است پس توصیه می نمائیم به مردم آزادیخواه و مسلمان جهان و رهبرانشان با بهره گیری از آیات الهی با وحدت و همدلی و همزبانی لشکر مخلص الهی را تشکیل داده تا بعنوان ید واحده در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل مقتدرانه ایستادگی نموده و خاک شیشه ای صهیونیسم را برسرشان خراب خواهیم کرد.
مسلمانان جهان هم به عنوان یک ید واحده ایستاده اند تا به فضل خداوند متعال در مقابل هجمه های شان قرار بگیرند . فلسطین این حلقه ی وصل هم دلی و هم زبانی است . مدافع قبله ی اول مسلمین است . روز قدس لیلة القدر تاریخ اسلام هست . عقب نشینی نکردن از اصول و آرمان های شعار مردم در راهپیمایی امروز هست و روز قدس توطئه ی استکبار جهانی را برای قطعه قطعه کردن دنیای اسلام خنثی کرده است . و این حضور و این اجتماع با شکوه بیان گر این مسئله هست .
 اما جریان تکفیری ، این نیروهای اجاره ای صهیونیسم بین الملل که بی پایه و بن و اساس هستند که قطعاً خون برادران مؤمنشان در این ایام دامن گیرشان خواهد شد و توصیه می کنم بر این انسانهای حیوان صفت دست از این حرکات غیر انسانی خود بکشید مطابق کدام آیه و دستور الهی چنین ظلم و تعدی را انجام می دهید .
اما آخرین عرض بنده در مورد مذاکرات هسته ای است . سروران عزیز چه این مذاکره چه به نتیجه برسد و چه نرسد . عزت با ماست . ما آمده ایم در مقابل آن هجمه هایی که گفتند که اگر بشود چه خواهد شد . نشان داده اند . آن آرمان امام راحلی که ایشان را شیطان بزرگ نامیده و قطعاً در همین مسیر هست شیطنت ایشان تداوم دارد . نمی تواند از لباس شیطنت خارج شود . ولی علی ای حال  فرزندان نخبه و منتخب دولت ، وزیر محترم امور خارجه و منتسب به شما ملت و دولت عزیز با هم دلی و هم زبانی در مقابل این هجمه ها قرار گرفتند . و جانانه ایستاده اند . و محضر شریف شان عرض می کنیم و تقدیر و تشکر می کنیم از همت والای شان و عرض میکنیم با در مسیر ولی فقیه زمان بودن و بهره مندی از منویات ایشان موجب سعادت و عزت خواهد شد و قطعا همه از توافق خوب حمایت خواهیم کرد و اجازه دسترسی به مراکز نظامی را به هیچ وجه نخواهیم داد.
و اما این حضور پیامی بزرگ برای همه مسئولین خدوم دارد تا قدردان این مردم ولایتمدار باشیم و شاکر خداوند متعال باشیم و عزممان را جزم نمائیم تا سفره خدمت را پهن کنیم و تا در حد ممکن وظایفمان را انجام بدهیم و مشکلاتشان را حل و فصل بکنیم و اینکه امروز در بخش دابودشت مشکل آب شرب دارند توصیه می کنم که همه مسئولین مرتبط نسبت به این امر درایت خودشان را بکار بگیرند چون این مردم همیشه حمایت خود را به این نظام و رهبری مثل گذشته نشان داده اند و پورشور تر از همیشه لذا هم از بخشدار محترم و مسئولین محترم اب و فرماندار محترم درخواست دارم با عزم بیشتر این مشکل را برطرف نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *