به دنبال كشته شدن حدود 28 نيروي پاكستاني پس از حمله نوامبر گذشته ناتو به دو ايست بازرسي در شمال غرب پاكستان، روابط اسلام آباد ـ واشنگتن به شدت پرتنش شد.

رئيس جمهوري سابق پاكستان تصريح كرد كه اقدام فوري براي نجات رابطه پاكستان ـ آمريكا لازم است.

به گزارش ايسنا اين اظهارنظر پرويز مشرف، رئيس جمهوري سابق پاكستان پس از آن مطرح شد كه وي گفت به زودي بار ديگر وارد عرصه سياسي كشورش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، به دنبال كشته شدن حدود 28 نيروي پاكستاني پس از حمله نوامبر گذشته ناتو به دو ايست بازرسي در شمال غرب پاكستان، روابط اسلام آباد ـ واشنگتن به شدت پرتنش شد.

در همين حال پرويز مشرف در مصاحبه‌اي با خبرگزاري رويترز در دوبي گفت: در اين مقطع زماني سطح رابطه پاكستان ـ ‌آمريكا در پايين‌ترين سطح قرار دارد و اين به خاطر فقدان اعتماد ميان طرفين است.

در سال گذشته همچنين نيروهاي ويژه آمريكا بدون مشورت با اسلام آباد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را كشتند.

اين در حالي است كه پاكستان از اين اقدام آمريكا به عنوان نقض تماميت ارضي خود ياد كرد.

مشرف در ادامه خاطر نشان كرد: معتقدم كه لازم است پاكستان در مورد حضور بن لادن در اين كشور شفاف‌سازي كند.

همچنين در عين حال لازم است آمريكا اين موضوع را تشريح كند كه در زمان ترك افغانستان در سال 2014 چه شرايطي پيش مي‌آيد چون اين موضوع مستقيما بر پاكستان تاثيرگذار است.

پيش از اين از همكاري اسلام آباد با واشنگتن به عنوان يك مسئله مهم و سرنوشت‌ساز به منظور كمك به ايجاد ثبات در منطقه ياد شده بود.

مشرف همچنين در يك ويدئو كنفرانس با حاميانش در شهر كراچي از قصدش براي بازگشت به پاكستان بين 27 تا 30 ژانويه (7 تا10 بهمن) سال جاري ميلادي خبر داد.

برخي از گزارش‌ها حاكي از آن است كه مشرف به دنبال كمك از سوي عربستان با هدف جلب تضمين در مورد عدم دستگيري در زمان ورودش به پاكستان مي‌باشد.

با اين حال مشرف به خبرگزاري رويترز گفت: به دنبال تضمين از سوي هيچ كس نيستم. بارها گفته‌ام كه قصد من جلب حمايت مردم است.

رئيس جمهوري سابق پاكستان در پاسخ به سوالي در مورد اينكه آيا وي از مقامات ارشد پاكستان براي حفاظت در زمان بازگشت به كشورش درخواست‌هايي را مطرح كرده گفت كه وظيفه ارتش تامين امنيت افراد نيست.

مشرف در ادامه اظهار داشت كه معتقد نيست ارتش به دنبال گرفتن قدرت از آصف علي زرداري،‌رئيس جمهوري فعلي پاكستان است.

وي در مورد بازگشتش به پاكستان خاطر نشان كرد كه از خطرات هراسي ندارد.

گفته مي‌شود كه مشرف قصد دارد در انتخابات سال 2013 در پاكستان رهبري حزب مسلم ليگ همه پاكستاني‌ها را برعهده بگيرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *