باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه راهبرد دفاعی نوین این کشور را تشریح کرد. طبق این سیاست جدید که باید آنرا بازتاب تدابیر ریاضتی کاخ سفید دانست، بودجه نظامی آمریکا طی ده سال آینده، دست کم ۴۸۷ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و از تعداد نیروهای نظامی این کشور نیز بمیزان قابل ملاحظه ای کاسته خواهد شد.

به گزارش یورونیوز آقای اوباما که در ساختمان وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون صحبت می کرد، در تشریح راهبرد جدید دفاعی آمریکا گفت :“به نظرمن مهم است همه آمریکایی ها به یاد داشته باشند طی ده سال گذشته و از حوادث یازدهم سپتامبر به بعد، آهنگ رشد بودجه دفاعی کشور فوق العاده بالا رفته است. در طی ده سال آینده، از سرعت این آهنگ کاسته خواهد شد. ولی با وجود این، بودجه دفاعی کشور بیشتر از اواخر دوره بوش، باقی خواهد ماند.”

بدین ترتیب سیاست توانایی جنگ همزمان در دو منطقه کنار گذاشته خواهد شد و از شمار نیروهای زمینی آمریکا در اروپا نیزکاسته می شود. اما نیروی دریایی و هوایی این کشور بدلیل نفوذ روزافزون چین درکشورهای حوزه اقیانوس آرام و تهدیدات بالقوه این کشور تقویت می شوند. لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اهمیت استراتژیک قاره آسیا تاکید کرد که صرفه جویی در هزینه های نظامی، شامل این منطقه حیاتی نخواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *