هراز نیوز : حوالی ساعت 19 روز پنجشنبه مرکز فوریت های پلیس 110 آمل گم شدن دو نفر زن را در جنگل های وسطی کلا آمل به مراکز مربوطه از جمله جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اعلام می نماید . و از آن لحظه تلاش برای یافتن این دو زن توسط تیم های امدادی و اهالی منطقه وسطی کلا آغاز می شود .

جمشید نیکزاد رییس هلال احمر شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار هراز نیوز از نجات این دو زن در حوالی ظهر روز جمعه در منطقه بیلران  تقریبا  فاصله 15 کیلومتری محل مفقودشدن خبر داد .

IMG-20150612-WA0000 IMG-20150612-WA0002

اما ماجرا چه بود

صبح روز پنجشنبه 11 نفر شامل دو مرد و 9 زن برای تمشک چینی عازم مناطق جنگلی وسطی کلا آمل می شوند .
بعد ناهار و استراحت دوباره وارد جنگل می شوند که در این مرحله پس از اتمام کار و مراجعه همه افراد دو بانوی 58 و 60 ساله به محل قرار مراجعه نمی کنند.
این دو زن که مسیر بازگشت را گم کرده بودند مسیر دیگری را در پیش گرفته و به سوی جنگل پیش می روند نگرانی سایر اعضای گروه از عدم بازگشت همراهانشان سبب می شود تا پلیس را خبر دار کنند .
مرکز فوریت های پلیس موضوع گم شدن این دو زن نگون بخت را به نیرو های امدادی از جمله هلال احمر و سازمان خدمات ایمنی و اتش نشانی اطلاع می دهد .
از ساعت 19 گرو های مردمی به همراه تیم های امدادی کار گشت زنی را آغاز می کنند تا بتوانند این دوزن را بیابند .
از آن خانم ها بمانی و عنبر گم شدگان در جنگل وسطی کلا راه سراشیبی را برای نجات انتخاب می کنند و به سرعت پیش می روند.

حالا حوالی ساعت 10 شب است و بمانی و عنبر خسته مانده و ترس جنگل و حیوانات وحشی هر ان به ذهنشان می آید توکلشان به خداست و امید به زنده ماندن دارند ، گویی کسی صدایشان را شنیده تلاری متروکه در جنگل در مسیرشان قرار می گیرد .
تصمیم می گیرند شب را از شر حیوانات درنده در ان صبح کنند ، اما از این سو تاریکی شب کار گشت زنی را برای گروه نجات مشکل تر می کند .
ساعت 5 صبح بمانی و عنبر تصمیم می گیرند که شانس شان را امتحان کنند و راه رهایی از جنگل را بیابند مسیری را انتخاب می کنند بی آنکه بدانند به کجا می رسد .
تیم نجات هم متشکل از 35 امدادگر هلال احمر 5 پرسنل اداری ، تیم نجات سازمان آتش نشانی و جمعی از اهالی محل همچنان به دنبال این دو بانوی 58 و 60 ساله اما هنوز اثری از انها نیست .
حوالی ظهر می شود حالا تیم نجات تا شعاع 10 کیلومتری را گشته اما غافل از اینکه بمانی و عنبر 15 کیلومتر راه رفته اند و سر از جنگل بلیران در آورده اند .
مسوولان تیم نجات احتمال می دهند که این دوزن سر از جنگل های بلیران درآورده باشند به همین خاطر از بخشدار و دهیار منطقه و مردم طلب کمک می کنند .
شانس بمانی و عنبر می زند و چوپانی سر رهشان قرار می گیرد و مسیر خارج شده از جنگل بلیران را به سمت روستا نشان شان می دهد .
و این دوبانوی خوش شانس صحیح و سالم به آغوش خانواده برمی گردند شاید از این به بعد تا سالها هرکس اسم تمشک و تمشک چینی را در این منطق بیاورد نام این دو بانوی 60 و 58 ساله در ذهن ها یاد آوری شود .

مریم اکبرپور هراز نو

One thought on “ماجرای گم شدن دو زن در جنگل های وسطی کلا آمل چه بود ؟”
  1. ماگروه موتورسوار که اهل امل.وروستای بلیران هستیم متوجه دو زن گمشده شدیم وبا موتورخود به روستای بلیران وبا ماشین به روستای خودشان بریم با حضور راهنمای خود اقای کرم کرمزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *