رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای آمل و محمودآباد از زمستان گذرانی تنها درنای سیبری در تالاب بین المللی فریدونکنار مازندران خبر داد.
علی محمد دعاگو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهر داشت: تک قطعه درنای سیبری اوایل آبان امسال برای زمستان گذرانی به تالاب بین المللی فریدونکنار کوچ کرده و به طورمعمول تا اوایل اسفندماه در این منطقه خواهد بود.

وی افزود: درنای سیبری به طور معمول در طول مسیر حدود پنج هزار هکتار از تالاب بین المللی فریدونکنار تا سرخرود حضور دارد و با حضورهشت محیط بان اداره حفاظت محیط زیست امنیت این پرنده کمیاب دنیا حفظ خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل و محمودآباد از شکارچیان و مردم منطقه خواست برای تنها نسل بازمانده از درنای سیبری محیطی امن فراهم کنند.

دعاگو اضافه کرد: در سالهای گذشته، چهار قطعه و امسال فقط یک قطعه درنای سیبری از منطقه سیبری به تالاب بین المللی فریدونکنارکوچ کرده است.

وی  از سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی که برای زمستان گذرانی به تالاب ها و آبگیریهای آمل و محمودآباد کوچ کردند خبرداد و یادآور شد: امسال در مجموع کوچ پرندگان مهاجر به این منطقه خوب بوده و روند افزایشی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل و محمودآباد یادآور شد: گونه های مرغ سانان، انواع قو، غاز، چنگر، پلیکان و حواصیل امسال برای زمستان گذرانی در تالاب های آمل و محمودآباد حضور دارند.

2 thoughts on “تنها درنای سیبری در مازندران”
  1. سلام…
    ببخشید سوالی دارم… تو دنیا کلاَ چندتا دورنای سفید سیبری وجود دارد….
    و اینکه من شنیده بود که امسال این این پرنده به فریدونکنار نیومد و رفته بود به جای دیگه، این مطلب درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *