هراز نیوز :سردار  محمدرضا نقدی در نخستین مجمع عالی اساتید و متخصصان بسیجی استان مازندران اظهار داشت: امروز ملت ما به واسطه موفقیت‌هایی که در جهان به برکت خون شهدا به دست آورده به عنوان الگوی برتر جهان اسلام قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: ملت ایران میراث‌دار خون شهدا‌ست و تکلیف دارد برای به ثمر رساندن خون شهدا به نقطه مطلوب تلاش کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شرایط بحرانی در مدیریت جهان خاطرنشان کرد: مدیریت‌ همه ایسم‌ها در جهان به بن بست رسید و همه ایسم‌های جهان برای اینکه بتوانند در دنیا قدرت‌نمایی کنند خود را در مهلکه آزمایش قرار دادند و سرشکسته از این آزمایش بیرون آمدند.
وی ادامه داد: امروز در حال گذر از شرایط ایسم‌ها هستیم و مکتبی که بتواند چند قرن سرنوشت جهان را به دست بگیرد مشخص نیست.
نقدی ادامه داد: اهداف و برنامه‌های سوسیالیست‌ها، ناسیونالیست‌ها، کمونیست‌ها و تمام مشتقات و متعلقات این مکتب‌ها در اداره جهان به بن بست رسید.
وی تاکید کرد: در این شرایط تلاش مضاعف برای ارائه الگوی مورد نظر انتظار است که رهبر انقلاب اسلامی از آن به مرحله تحقق جامعه اسلامی نام برد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برای دستیابی به جامعه اسلامی نیاز به برنامه‌ریزی مناسب و مدون داریم و در کشور متخصصان و متفکران زیادی را نیز پرورش دادیم.
وی گفت: متفکران جامعه ما باید برای بی‌حجابی، مواد مخدر، مشکل نظام اداری و حل معضلات اجتماعی برنامه مدون داشته باشند و در قالب نیروهای بسیجی و با تحلیل و بررسی دقیق به حل معضلات جامعه بپردازند.
نقدی با بیان اینکه هر بسیجی در دورترین نقاط باید به فکر اصلاح جهان باشد، بیان داشت: بسیجی برای عملی شدن تفکرات‌اش ابتدا باید محیط پیرامون خود را اصلاح کند.
وی با اشاره  به وجود نیروهای متخصص و متعهد در مازندران و کشور تاکید کرد: برای تحقق جامعه اسلامی بسیجیان و متفکران بسیجی باید به یک تحلیل مشترک برسند و موانع اصلی را پیدا و برای رفع آن اقدام کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: هر بسیجی باید در حوزه خودش و با اراده دست جمعی و با بهره‌گیری از نیروهای متعهد مشکلات را بررسی کرده و پس از تحلیل در صورت نیاز به حمایت داشت این سازمان با تمام جدیت کمک می‌کند.
وی ایجاد حلقه‌های صالحین را کمک بزرگی برای ساخت نیروهای دلسوز عنوان کرد و یادآور شد: برنامه حلقه صالحین گردآوری نیروهایی است که علاقه مند هستند در مسیر انقلاب باشند و برنامه‌های این گروه باید همراه با بصیرت‌افزایی باشد.
نقدی در پایان خواستار استفاده از ظرفیت پیشکسوتان سپاهی و طلبه‌ها برای سرگروهی حلقه‌های صالحین شد.

سردار سید محمد تقی شاهچراغی هم در نخستین مجمع عالی اساتید و متخصصان بسیجی استان مازندران با اشاره به جایگاه مازندران در تاسیس حکومت شیعه در کشور اظهار داشت: همه تحرکات مردم مازندران همسو با اهداف والای ائمه اطهار و محبان ولایت است و این صحبت‌ها را می‌توان در نقش پررنگ مردم این استان در جبهه‌ها مشاهده کرد.
وی با اشاره به اقلیم بسیار مناسب مازندران تصریح کرد: دشمن برای ابتذال فرهنگی در مازندران برنامه‌های زیادی داشت و با توجه به سابقه فرهنگی مناسب، مردم این دیار تاکنون در این امر موفق نبود.
فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به تحرکات قبل از انقلاب دشمنان در مازندران تاکید کرد: ولایت‌مداری مردم این دیار سابقه طولانی دارد و در دوران قبل از انقلاب نیز مردم این دیار علاقه به ائمه اطهار را در راس تمام امور خود قرار دادند.
وی با اشاره به تعداد 10 هزار و 500 شهید در مازندران و تعداد زیادی جانباز خاطرنشان کرد: فقط در یک عملیات در هفت تپه 25 هزار مازندرانی در یک پادگان حضور داشتند.
فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به حواث بعد از انتخابات ریاست جمهوری که برخی از عناصر وابسته به فتنه‌گران منتسب به این استان بودند، گفت: مازندران جزو کم مسئله‌دارترین استان بعد از انتخابات بود.
وی به وجود 8 هزار روحانی و طلبه مازندرانی حاضر در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و یادآور شد: نخبه‌های علمی متعهدی نیز در این استان در حال فعالیت هستند.
فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به تعداد 19 شهرستان در استان مازندران خاطرنشان کرد: رده‌های مختلف بسیج به صورت فعال در استان مشغول فعالیت هستند.
وی در پایان گفت: در حوزه مدیران نیز همکاری مناسبی با سپاه وجود دارد و نقطه بحرانی در مسائل جاری استان نداریم.

همچنین نخبگان بسیجی مازندران چهارشنبه شب در دیدار با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از دغدغه‌های خود صحبت کردند.
حسین آزاده یکی از نخبگان بسیجی مازندران نخستین نفری بود که به عنوان رئیس بسیج جامعه پزشکی پشت تریبون رفت و اظهار داشت: ماموریت بسیج جامعه پزشکی خدمت‌رسانی و ایجاد رضایت در عرصه پزشکی است.
وی تصریح کرد: دشمن در طول انقلاب حساب خاصی برای به انزوا کشیدن دانشگاهیان باز کرد تا منویات باطل را در این عرصه علم و دانش دنبال کند و در فتنه 88 نیز به دنبال منویات باطل خود در دانشگاه‌ها بود.
رئیس جامعه پزشکی مازندران تاکید کرد: ورود اساتید در دانشگاه‌ها باید با حساب و کتاب درست و سنجیده باشد و تلاش شود که نیروهای متعهد و دلسوز نظام در بحث مدیریت دانشگاه‌ها وارد شوند.

* کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های مازندران تقویت شوند
در ادامه حسن جعفری مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه قائمشهر با انتقاد از عدم همکاری روسای دانشگاه‌ها برای ایجاد فضای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها خواستار تقویت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان مازندران شد.
وی در ادامه با گلایه از کمبود بودجه نخبه‌پروری در دانشگاه‌ها خواستار تعیین سرانه برای اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور شد.

* کمک هزینه پایگاه‌های بسیج خواهران کافی نیست
صبیه نباتی عضو بسیج جامعه زنان مازندران با این جمله سخن خود را آغاز کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنم به عنوان بسیجی خادم کوچک، نامم در بین بسیجیان ثبت شد.
وی خواستار تربیت مربی برای طرح صالحین شد و تاکید کرد: با توجه به حضور زیاد بانوان در پایگاه‌های بسیج کمک هزینه بخش بسیج خواهران کافی نیست و نیاز به افزایش دارد.

* جلوی واردات بی‌رویه محصولات پایه‌ای گرفته شود
رئیس سازمان بسیج مهندسین مازندران با انتقاد از واردات برخی محصولات که آسیب جدی به تولیدات داخلی وارد می‌کند، یادآور شد: برخی محصولات پایه‌ای وارادتی نیز به همراه خود میکروب‌های بیولوژیکی را وارد می‌کند.
محمد امینی اشتغال را مهم‌ترین دغدغه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مازندران عنوان کرد و یادآور شد: 30 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مازندران بیکار و جویای کار هستند که با اصلاح واردات بخشی مهمی از اشتغال افراد جویای کار حل می‌شود.

* مدیران بسیجی وارد دستگاه‌های اجرایی استان شوند
احمد قزوینی عضو بسیج اساتید مازندران با بیان اینکه مازندران به لحاظ توانایی اقلیمی بهترین نقطه در کشور است، خاطرنشان کرد: پیشرفت اقتصادی مازندران در خور و شایسته این استان نیست بلکه نیاز است مدیران بسیجی وارد دستگاه‌های اجرایی استان شوند.

* نخبگان فرهنگی با یکدیگر به تبادل آرا بپردازند
ولی‌الله مرادیان عضو بسیج طلاب مازندران با بیان اینکه مراکز فرهنگی زیادی در مازندران وجود دارد، تاکید کرد: مراکز فرهنگی مازندران باید به صورت یک جا و متمرکز باشند تا نخبگان فرهنگی برای حل معضلات فرهنگی با یکدیگر به تبادل آرا بپردازند.
وی گفت: در صورت‌که مراکز فرهنگی با یکدیگر تبادل اندیشه درست داشته باشند می‌توانیم برای پاکدامنی و مسائل درست اقتصادی فرمول مناسبی تعریف کنیم.

منبع :فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *