پارک ملی لار در دامنه جنوب غربی دماوند بين استان هاي تهران و مازندران و در موقعيت 54/35 عرض شمالي و 33/51 طول شرقي و در ۷۰ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران قرار دارد و از قسمت شمال به كوه هاي نور از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر از قسمت جنوب به لواسانات و از قسمت شرق به كوه دماوند و پلور محدود مي شود. از حیوانات شاخص این پارک می توان از کل و بز، قوچ ، سمور، میش البرز مرکزی، خرس قهوه ای، پلنگ، گرگ و قزل‌آلای خال قرمز نام برد.

عکس: عرفان کوچاری

3 thoughts on “عکس/ طبیعت شگفت‌انگیز پارک ملی لار”
  1. با سلام و احترام .
    نويسنده محترم مدينه گفتي و …
    سد لار و پارك و … در اين منطقه سند و بنچاق مازني دارند ( سند مربوط به سد لار و حومه به دستخط مرحوم قريشي ) و متأسفم كه مرقوم كنم به احتمال قريب به يقين منطقه امامزاده هاشم (ع) به شهر دماوند برسد هرچند نماينده محترم آمل در اين خصوص زحمات بسياري كشيدند لذا بنظر و يك بار براي هميشه مي بايست مردم غيور آمل در تجمعي محترمانه نداي عدالت جغرافياي منطقه را فرياد زند .
    با تشكر
    خاك پاي آمليون
    امين آهنگ آملي

  2. باسلام
    باتشکر از مدیریت محترم سایت هراز نیوز
    در ایام تعطیلات که مسافران تهرانی به جاده هراز هجوم می آورند ما از مسیر کوهستانی پلور – رینه عبور می کنیم که طبیعت زیبای دشت لار و منطقه زیر قله دماوند ، قدرت پروردگار سبحان را برایمان دوچندان نمایان می گرداند.

  3. با عرض سلام
    در جواب این دوست املی و مازندرانیمون باید بگم نمیدونم این توهم ها چیه میزنید در کل در تصور شما جاده هراز سد لار و تمام سنگ هاش مال امل و مازندران هستش !!!
    امیدوارم روزی برسه که شاهد این چنین توهم هایی نباشیم چون فرض محال این مالکیت، استفاده درست و فرهنگ هم خیلی لازمه .
    من خودم به شخصه به چشم ماهیگیران املی رو دیدم در سد لار که امده بودند کل ماهیان سد رو با خودشون ببرن
    و حرکت های دیگه که گفتنش اینجا جایز نیست
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *