هـراز نـو: شهید اسماعیل محمدی از شهدای قوه قضاییه است ، ما با وجود جایگاه والای شهید کمتر با شخصیت او وحتی اینکه این شهید به قوه قضاییه تعلق دارد آشنا هستیم.

شهید اسماعیل محمدی مدیر دفتر دادگاه انقلاب اسلامی آمل بود ودر شرف ارتقا به سمت دادیاری ، در آمل چندین بار توسط منافقین تهدید به ترور شد وبا توجه به مسوولیتش در دستگاه قضایی مورد شناسایی تیمهای ترور منافقین قرار گرفت.

در اردیبهشت سال 64 آخرین باری که شهید به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شود مقرشان توسط گروهک منافقین مورد حمله قرار گرفته و شهید سه روز دراسارت منافقین قرار می گیرد .

شهید در وصیت نامه اش ذکر کرده بود که دوست دارد با روی خونین و بدن پاره پاره به دیدار رسول خدا (ص) و امام حسین (ع) رود و همینطور می شود ، شنیدن شرح شکنجه های منافقین بر روی پیکر اسماعیل محمدی هولناک است .

هر روز ظرف قیر داغ ، دست های شهید با قیر داغ سوزانده می شود بدنش در این مدت داخل قیر داغ قرار می گیرد وانگشتانش یک به یک بریده می شود وکادو پیچ می شود تا برای خانواده ارسال شود .

همسر شهید اسماعیل محمدی وپسر شهید که همنام پدر است پذیرای ما می شوند در ادامه بخشی از گفتگوی ما با خانواده شهید محمدی را می خوانید.

خانم علوی علوی مقدم همسر شهید میگوید  : ما هفت خواهر و یک برادر بودیم پدرم اسماعیل را مانند پسرش دوست داشت ومی گفت اسماعیل پسر من است ، بعد اسماعیل برادرم سید عبدالله  علوی مقدم شهید شد و ظرف سه سال پدر ومادرم را از دست دادم ، داغ پسر وداماد آن دو را از ما گرفت من ماندم و خواهران و دوفرزندم .

هراز نو : خبر شهادت شهید را چگونه به شما دادند ؟

ماه رمضان بود  خرداد ماه سال 64  برای حفظ جان به خاطر تهدید هایی که از سوی منافقین میشدیم به خانه پدر شوهررفتم آن شب حال عجیبی داشتم سر نماز فردی را احساس می کردم که به من میگوید اسماعیل شهید شده است سه بار نمازم را شکستم ، به پدر شوهرم گفتم سر نماز این حالت را پیدا کردم ایشان هم گفت دخترم چهار قل بخوان به خدا توکل کن ان شالله برطرف می شود. آن شب تا صبح بیدار بودم ، صبح امدیم خانه خودمان دونفر از برادران سپاه امدند وخبرش شهادت شهید را دادند .

آخرین باری که با هم صحبت کردید کی بود یادتان هست ؟

چند روز قبل تلفنی صحبت کرده بودیم خیلی روی بچه ها وتربیتشان سفارش می کرد که بچه ها با ایمان باشند دین شان حفظ شود سفارش حجاب ودین خیلی داشتند .

شهید به چیزی دلبستگی و وابستگی داشتند ؟

همه چیزش خانواده بود و چون برای رفتن به جبهه از من اجازه خواسته بود هر وقت که زنگ می زد خیلی ممنون دار من بود البته شهید یک خروس داشت که داستانش جالب است این حیوان خیلی برای اسماعیل بی قراری میکرد موقعی که نامه ای از اسماعیل میامد یا زنگ می زد انگار که این خروس خبردار می شد میامد درون خانه وحال خاصی داشت . خلاصه وقتی شهید را دفن کردند آن خروس هم کنار قبر شهید جان داد و مادر شهید هم همانجا کنار قبر شهید خاکش کرد .

بچه ها تا به حال دلتنگ شهید نشدند چند ساله بودند که پدر شهید شدند ؟

آقا اسماعیل هنوز به دنیا نیامده بودند ودخترم هم دوسه ساله بود تا حالا نزد من گلایه نکردند و نگفتند .

 

اسماعیل محمدی پسر شهید معتقد است تنها راه برگشت مسیر جامعه به شرایط ارزشی وانقلابی توجه به خون شهداست .

به نظر من سرگذشت وزندگی شهدا که خیلی وقت ها نمیتوان همه ابعاد انرا به زبان آورد امروز میتواند درس زندگی ما باشد ، شهدای ما نباید قدر یک کوچه وخیابان بمانند بلکه باید در زندگی ما جاری وساری باشند .

مراسم سالگرد شهادت شهید اسماعیل محمدی روز جمعه22 خرداد در تکیه روستای بامرکلا ،دابودشت ،جاده فردونکنار چهار راه رییس آباد ازساعت 16 تا 18 با سخنرانی حجت الاسلام جعفری دادستان مازندران برگزار میشود از همه عزیزان دعوت میکنیم .

IMG_0924IMG_0925IMG_0927IMG_0930IMG_0931IMG_0932IMG_0933IMG_0934IMG_0935IMG_0937IMG_0939IMG_0940IMG_0941IMG_0942IMG_0943IMG_0944IMG_0945IMG_0946IMG_0947IMG_0948IMG_0949IMG_0950.5IMG_0950IMG_0951IMG_0952

32 thoughts on “منافقین انگشت های شـهیـد اسماعیل مـحـمـدی را بریدند تا برای ما بفرستند + عکس”
  1. باید سرتعظیم فرود اورد وازشهیدان درس گرفت.

  2. سلام فرزندان شهید مارا هم دعا بفرمایید مواظب خودتان باشید من خودم از خانواده شما هستم ثانیه های زندگی خودتان را باهیچ مسائل دنیوی عوض نکنید وقدرمادر خوب تان را بدانید واحترام کنید

  3. شما خانواده هاي شهداء چشم وچراغ اين مملكتيد
    درود برشما وخانواده شما

  4. دوست وبرادروهمکارخوب مطمئناآسایش وآرامش الان که بسرمیبریم حاصل ازخودگذشتگی مردان بزرگ همچون شهید بزرگوار شماوایثارخانواده میباشد.بنده صمیمانه برای شماوخانواده صبروبردباری آرزومیکنم .روحش شاد

  5. و رویِ صحبت من با شماست ،آقایِ …

    بله! شما که نشستید ناگهان جایِ
    یکی شبیه همان ها که آسمان رفتند
    یکی شبیه ستـاره ، درست بالایِ …
    نگاه! زل زده از قاب روی دیوار و
    تو بی خیال ، فقط فکر آرزوهایِ …
    خودت که از همه چیز اطلاع داری که
    به لطف نام همان ها رسیدی اینجایِ …
    چه خوب می شد اگر یادتان بیاید که
    چگونه رد شده ای بر همه الفبایِ
    کسی که دست خدا را گرفت و بالا رفت
    کسی که جان خودش را نهاد در پایِ ***
    و باز نام شهیدی کنارِ عکسی سرخ
    که رویِ صحبت او با شماست، آقای

  6. با سلام خدمت برادر و دوست عزیز آقای محمدی

    انشاله همه ما با شهدا محشور بشیم و در مسیر شهدا قدم برداریم یاد و خاطر آن شهید بزرگور پدر عزیزتان را گرامی می داریم پاسداشت و گرامیداشت شهدا یعنی اینکه در صحنه انقلاب حضور داشتن وپیشتیبان ولایت فقیه بودن انشالله همه ما بتوانیم در مسیر شهدا وانقلاب گام برداریم همکار و برادر کوچک شما دکتر رضا آقاپور عضو هیالت علمی دانشگاه مازندران

  7. برادر بزرگوار جناب اسماعيل محمدي

    پدر شهيد بزرگوار شما بدون هيچ ادعايي در راه خدا تلاش نمود . اميد آنكه پيرو راهشان باشيم . انشاالله

  8. بسم الرب الشهدا

    شهدا شرمنده ایم

  9. از سر خاک شهیدان سبزه گلگون می دمد
    چون نباشد لاله گون تیغی که از خون می دمد؟
    سرکشی در آب و خاک مردم افتاده نیست
    در زمین خاکساری دانه وارون می دمد
    گر پریشان اختلاطی نیست لازم حسن را
    هر سحر گه آفتاب از مشرقی چون می دمد؟
    کوهکن هر کاسه خونی که خورد از دست رشک
    از مزارش در لباس لاله بیرون می دمد
    ره ندارد جلوه آزادگی در کوی عشق
    سرو اگر کارند اینجا بید مجنون می دمد
    خاکدان دهر را طوفان اگر آبی دهد
    تا به دامان جزا از خاک، قارون می دمد
    داغ مجنون بیابان گرد دارد بر جگر
    لاله ای کز سینه صحرا و هامون می دمد
    از تظاهر و شعار بیزارم اما آنچه که مسلم هست یک فرد یک جوان ایرانی یک پدر یک سرپرست خانواده یک سرباز وطن در راه وطن خودش کشته شد اونم به اون وضع دردناک خدا رحمتش کنه و بیامرزه هیچوقت فراموش شدنی نیست . مام وطن هیچوقت فرزندان رشید خودش رو فراموش نمیکنه

  10. روح مطهر همه شهدا و بخصوص شهید اسماعیل محمدی شاد، باشد که شفیع ما باشند. آرزوی سلامتی و طول عمر دارم برای عزیز دلم حاج اسماعیل محمدی که الحق و الانصاف ادامه دهنده راه پدر بزرگوارشون هستند.

  11. اي شهيد…
    اي آنكه بر كرانه ازلي و ابدي وجود بر نشسته اي ، دستي بر آر و ما قبرستان نشينان عادات سخيف را نيز از اين منجلاب بيرون كش.
    خدایا عاقبت مارو ختم به شهادت فرما
    صدیق عزیزم اسماعیل جان جایگاه پدر شما که در اعلی علیین می باشد از خداوند برای شما و خانواده محترم صبر جزیل مسئلت داریم

  12. بسم الله النور
    باعرض سلام وادب به مقام شامخ شهدا وامام راحل ره
    عرض ارادت خالصانه به بیت سردار شهیدجانبرکف محمدی ره
    خدابه آبروی صاحب این ماه حضرت ماه حیدرکرار برتوفیقات ارضی وسمایی بازمانده های آن علی اکبر امام بیفزاید وخدامارا در دنیا وعقبی شرمنده شهدای مضلوممان نکند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *