هـراز نـو: شهید اسماعیل محمدی از شهدای قوه قضاییه است ، ما با وجود جایگاه والای شهید کمتر با شخصیت او وحتی اینکه این شهید به قوه قضاییه تعلق دارد آشنا هستیم.

شهید اسماعیل محمدی مدیر دفتر دادگاه انقلاب اسلامی آمل بود ودر شرف ارتقا به سمت دادیاری ، در آمل چندین بار توسط منافقین تهدید به ترور شد وبا توجه به مسوولیتش در دستگاه قضایی مورد شناسایی تیمهای ترور منافقین قرار گرفت.

در اردیبهشت سال 64 آخرین باری که شهید به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شود مقرشان توسط گروهک منافقین مورد حمله قرار گرفته و شهید سه روز دراسارت منافقین قرار می گیرد .

شهید در وصیت نامه اش ذکر کرده بود که دوست دارد با روی خونین و بدن پاره پاره به دیدار رسول خدا (ص) و امام حسین (ع) رود و همینطور می شود ، شنیدن شرح شکنجه های منافقین بر روی پیکر اسماعیل محمدی هولناک است .

هر روز ظرف قیر داغ ، دست های شهید با قیر داغ سوزانده می شود بدنش در این مدت داخل قیر داغ قرار می گیرد وانگشتانش یک به یک بریده می شود وکادو پیچ می شود تا برای خانواده ارسال شود .

همسر شهید اسماعیل محمدی وپسر شهید که همنام پدر است پذیرای ما می شوند در ادامه بخشی از گفتگوی ما با خانواده شهید محمدی را می خوانید.

خانم علوی علوی مقدم همسر شهید میگوید  : ما هفت خواهر و یک برادر بودیم پدرم اسماعیل را مانند پسرش دوست داشت ومی گفت اسماعیل پسر من است ، بعد اسماعیل برادرم سید عبدالله  علوی مقدم شهید شد و ظرف سه سال پدر ومادرم را از دست دادم ، داغ پسر وداماد آن دو را از ما گرفت من ماندم و خواهران و دوفرزندم .

هراز نو : خبر شهادت شهید را چگونه به شما دادند ؟

ماه رمضان بود  خرداد ماه سال 64  برای حفظ جان به خاطر تهدید هایی که از سوی منافقین میشدیم به خانه پدر شوهررفتم آن شب حال عجیبی داشتم سر نماز فردی را احساس می کردم که به من میگوید اسماعیل شهید شده است سه بار نمازم را شکستم ، به پدر شوهرم گفتم سر نماز این حالت را پیدا کردم ایشان هم گفت دخترم چهار قل بخوان به خدا توکل کن ان شالله برطرف می شود. آن شب تا صبح بیدار بودم ، صبح امدیم خانه خودمان دونفر از برادران سپاه امدند وخبرش شهادت شهید را دادند .

آخرین باری که با هم صحبت کردید کی بود یادتان هست ؟

چند روز قبل تلفنی صحبت کرده بودیم خیلی روی بچه ها وتربیتشان سفارش می کرد که بچه ها با ایمان باشند دین شان حفظ شود سفارش حجاب ودین خیلی داشتند .

شهید به چیزی دلبستگی و وابستگی داشتند ؟

همه چیزش خانواده بود و چون برای رفتن به جبهه از من اجازه خواسته بود هر وقت که زنگ می زد خیلی ممنون دار من بود البته شهید یک خروس داشت که داستانش جالب است این حیوان خیلی برای اسماعیل بی قراری میکرد موقعی که نامه ای از اسماعیل میامد یا زنگ می زد انگار که این خروس خبردار می شد میامد درون خانه وحال خاصی داشت . خلاصه وقتی شهید را دفن کردند آن خروس هم کنار قبر شهید جان داد و مادر شهید هم همانجا کنار قبر شهید خاکش کرد .

بچه ها تا به حال دلتنگ شهید نشدند چند ساله بودند که پدر شهید شدند ؟

آقا اسماعیل هنوز به دنیا نیامده بودند ودخترم هم دوسه ساله بود تا حالا نزد من گلایه نکردند و نگفتند .

 

اسماعیل محمدی پسر شهید معتقد است تنها راه برگشت مسیر جامعه به شرایط ارزشی وانقلابی توجه به خون شهداست .

به نظر من سرگذشت وزندگی شهدا که خیلی وقت ها نمیتوان همه ابعاد انرا به زبان آورد امروز میتواند درس زندگی ما باشد ، شهدای ما نباید قدر یک کوچه وخیابان بمانند بلکه باید در زندگی ما جاری وساری باشند .

مراسم سالگرد شهادت شهید اسماعیل محمدی روز جمعه22 خرداد در تکیه روستای بامرکلا ،دابودشت ،جاده فردونکنار چهار راه رییس آباد ازساعت 16 تا 18 با سخنرانی حجت الاسلام جعفری دادستان مازندران برگزار میشود از همه عزیزان دعوت میکنیم .

IMG_0924IMG_0925IMG_0927IMG_0930IMG_0931IMG_0932IMG_0933IMG_0934IMG_0935IMG_0937IMG_0939IMG_0940IMG_0941IMG_0942IMG_0943IMG_0944IMG_0945IMG_0946IMG_0947IMG_0948IMG_0949IMG_0950.5IMG_0950IMG_0951IMG_0952

32 thoughts on “منافقین انگشت های شـهیـد اسماعیل مـحـمـدی را بریدند تا برای ما بفرستند + عکس”
  1. مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

  2. شهادت رمز پیروزیست .ملتی که شهادت را ارزو دارد پیروز است . روهش شاد

  3. روحش شاد
    خاطرات زیادی از شهید اسماعیل دارم دوست خوبی برای ما بود

  4. درود بر همسران شاهد که در نبود فیزیکی پدر ، فرزندان شهدا را از نظر تحصیلات و مسائل اجتماعی و اخلاقی در بالاترین سطح پرورش دادند ، دست مریزاد….

  5. سلام ودرود به خانواده معظم شهدا انشاءالله با قمربنی هاشم همنشین گردد

  6. سلام ودرود به خانواده معظم شهدا انشاءالله با شهدای کربلا همنشین گردد

  7. سلام بر تمام شهدای ایران عزیز خصوصا شهدای شهرستان هزار سنگر امل و شهید محمدی عزیز امیدوارم همه مسئولین و مدیران حرمت خون شهدا رو داشته و برای مردم عزیز بی ادعا تلاش و کوشش داشته باشند

  8. باسمه تعالی
    انالله واناعلیه راجعون
    خداوندهمه ی شهداوامام شهیدان راباشهدای کربلا همنشین گرداندبه برکت صلوات برمحمدوآل محمد(ص)

  9. جنگ پایان پدرهای سفر کرده نبود
    شور آن واقعه در جان پسر ها باقیست.
    خدا شهید اسماعیل محمدی را با صدیقانش محشور نماید و خانواده زجر کشیده شان را عاقبت بخیر فرماید.

  10. سلام بر شهیدان جنگ تحمیلی و درود به روان پاک این عزیزان.

    خدمت جناب اسماعیلی سلام و عرض ادب و احترام دارم ، خدمت شما که ارادت دارم ، نمیدانستم شما فرزند شهید هستید ….. از خدای تبارک و تعالی سلامت و سعادت و پیروزی ، برای شما و خانواده گرامیتان آرزومندم . یاد و خاطر همه شهدا گرامی باد.
    خدا مادر گرامیتان رو برای شما نگهدارد و سایه اش بالای سری شما باشد .

  11. بسم الرب الشهدا

    سلام بر برادر عزیز اسماعیل بزرگوار
    عرض ادب خدمت دوستان محترم خبرگزاری هراز نو

    شهدا در عصر رویایی خود مسیر حقیقت را شناختند و عاشقانه به دیدار معشوق خود رفتند و امروز ما و همه مسئولین مخاطب این حدیث بدانیم:

    پیامبر(ص) که گروهی را به جنگ با دشمنان فرستاد و چون برگشتند فرمود: مرحبا به گروهی که جهاد اصغر را انجام دادند و تکلیف جهاد اکبر هم­چنان بر دوش آن­هاست…

    آنان گفتند: یا رسول ­الله جهاد اکبر چیست؟
    فرمود: جهاد با نفس.

    اسماعیل عزیز درد امروز جامعه ما فراموشی خداست و امیدوارم در عرصه ای که فعالیت می کنی مثل پدر عاشقانه با ظلم و فساد فراگیر جامعه مبارزه کنی تا اندکی جامعه به آنچه که پدر اسمانی شما برای مردم کشورش دوست داشت نزدیک شود….

    التماس دعا

  12. در جوامع بشری در اخلاق ودر ادب ودرهنر ودر هر نوع تفکر وتامل الگوهایی وجود دارد ووقتی نام فدارکاری وجانبازی وایثار را بخاطر میاوریم ناخوداگاه بیاد سالار شهیدان ویا قمر بنی هاشم میافتیم شهیدان جنگ تحمیلی وسالهای ترور هم اینگونه در خاطره ها رقم میخورند وشامل میشوند ما به شهدای خویش افتخار میکنیم ومیدانیم که خون این عزیزان در ابیاری نهال انقلاب اسلامی ایران چقدر موثر وکار امد است شهید شمع همیشه فروزان تاریخ وماندگار دلها و یاداور لحظه های تاریکی است که در ان شهدا مشعل بدست دارند و روشنایی را فریاد زده ونوید نور وزیبایی میدهند و تاریخ ساز قوم وقبیله وملتی میشوندو اوج تابناکی تاریخ ملت خویشند ملتی با تاریخ کهن وباستان که سرشار از رشادت وسلحشوریست وانان ادامه دهندگان تاریخ باورها واندیشه های ناب بشریت هستند و این راه همچنان تا رسیدن به دستاوردها همیشه باز وجاری است وما تا تاریخ هست کسانی هستندکه فدای ملت خویش شوند واز مرگ هراسی نداشته باشند.خون شهدای ما همیشه جاری حق وعدالت خواهی ملت ایران است.

  13. باسلام
    یاد شهید محمدی و شهید کاردل و همه شهدای شهرستان آمل و دابودشت و قائمیه بخیرباد .

  14. بسم رب الشهدا
    در زمان مدرسه زمانی که انشا می نوشتیم در اول انشا می نوشتیم بسم رب اشهدا و معلم با دیدن این تیتر به انشا نگاه ویژه ای داشت و نمره بهتر می داد اما حالا چگونه است .
    امثال فرزندان شهید اسماعیل محمدی نمونه بارز یک فرزند اصلح هستند هیچ نیازی به اسم و رسم درست کردن ندارند
    فقط یک نکته را باید متذکر شوم و اینکه ایا می دانید چرا انگشتان این شهید عزیز را قطع کرده اند باید به عمق این موضوع اشاره کنم که انگشتان شهید همچون تیری بر قلب دشمنان فرور رفته بود و این را هم بدانید که این شهید در راه ارمان امام و شهدا و انتقلاب اسلامی از رفیق چندین ساله منحرف خود هم گدشت بود و حکم اعدام او را اجرا کرده است چقدر مسئولین عزیز آملی حاضر به انجام این کار هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *