کارکنان سد سیاه بیشه چالوس با ازخودگذشتگی تمام، مصدومان حادثه دیده سقوط اتوبوس مسافران عراقی به دره را نجات دادند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، روز سه شنبه 12 خرداد ماه حوالی ساعت 16:45 کارکنان طرح سد سیاه بیشه وقتی در حال سوار شدن به سرویس برای رفتن به محل اقامتش بودند، ناگهان متوجه شدند اتوبوسی از مسیر جاده منحرف و به عمق دره سرازیر شد؛ با دیدن این صحنه کارگران بدون لحظه ای تردید و با عجله به طرف دره شروع به دوییدن کردند تا در صورت امکان به نجات جان مسافران بشتابند.

کارکنان سد سیاه بیشه در ابتدای دره با صحنه های سوزناکی مواجه شدند چرا که برخی از مسافران از اتوبوس به بیرون پرتاب شده بودند، هنوز چند متری بیشتر پایین نرفتنه بودند که متوجه 6 تا 7 کودک شدند که در ابتدای مسیر سقوط به دره از اتوبوس به بیرون پرتاب شده بودند که آنها را به سختی از دره بالا آوردند. تعدادی از مسافران نیز در مسیر دره افتاده بودند و بسیاری از آنها جان خود را از دست داده بودند. صحنه بسیار تلخ و ناگواری بود.

این کارگران فداکار با از خودگذشتگی تمام، نخستین نفراتی بودند که بر سر صحنه حادثه حاضر شدند و در وهله اول اجساد و زخمی ها را از یکدیگر جدا کرده و با امکانات محدود، مصدومان را تا رسیدن نیروی های اورژانس و هلال احمر با دشواری تمام به بالای دره انتقال دادند.

همه اینها مشاهدات عینی یکی از مسئولان طرح سد سیاه بیشه از حادثه دلخراش سقوط اتوبوس حامل 40 مسافر عراقی است که به دلیل نقص فنی در مسیر مسافرت آنها به شمال کشور به درون دره سیاه بیشه چالوس اتفاق افتاده است.

آرش فرشیدفر، معاون اجرایی و مدیر امور بهره برداری سد سیاه بیشه که به همراه کارکنان این طرح به بلافاصله پس از وقوع حادثه به امدادرسانی به مسافران این حادثه اقدام و با انتقال مجروحان حادثه به بالای کوه پیش از رسیدن نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس که در ترافیک مانده بودند، نقش عمده ای در نجات جان مجروحان داشتند.

وی در ارتباط با مشاهدات عینی خود از این حادثه دلخراش که 25 کشته و 15 زخمی بر جای گذاشت، اظهار داشت: در زمان وقوع این حادثه ما در دفتر شرکت جلسه داشتیم و نیروهای خدماتی و کارگران نیز در حال سوار شدن به اتوبوس برای رفتن به محل اقامت خود بودند که متوجه انحراف اتوبوس موردنظر و سقوط آن به درون دره شدند که همگی به سرعت به طرف محل حادثه که 400 متر با ما فاصله داشت میدوند و ما نیز پس از اطلاع از موضوع به دنبال کارگران برای امدادرسانی به مجروحان رفتیم.

فرشیدفر در ارتباط با نحوه کمک رسانی به مجروحان حادثه و مشاهدات خود در این زمینه افزود: وقتی ما به محل حادثه رسیدیم هیچ کسی برای فریادرسی به مجروحان نبود و ما بدون امکانات و با آوردن 50 تا 60 پتو به طرف عمق دره سرازیر شدیم؛ در حال پایین رفتن از کوه بودیم که متوجه 6 تا 7 کودک شدیم که در مسیر سقوط اتوبوس به پایین پرتاب شده بودند که 5 نفر از آنها زنده و 2 نفر نیز بیهوش بودند و بلافاصله آنها را بالا آوردیم اما برای انتقال دو نفر از آنها که بیهوش بودند به دلیل صعب العبور بودن محل مجبور شدیم ابتدا تا پایین دره را طی کرده و از مسیر دیگری آنها را به بالای کوه انتقال دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *