معاون پشتیبانی و توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) ساری با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های بازسازی بخش‌های این بیمارستان حداقل سه ماه تا پنج ماه زمان نیاز دارد، گفت: دو بخش در این مدت زمانی بازسازی و مابقی بخش‌ها نیز در فرصت حداقل یک ساله به اتمام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، رضا نجفی ظهر امروز شنبه 16 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش جراحی و آی سی یو جراحی این بیمارستان به صورت کامل بازسازی شده است، تصریح کرد: در دو یا سه هفته آینده نیز بازسازی بخش داخلی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این بازسازی شامل بازسازی ساختمانی و تاسیساتی است، عنوان کرد: پس از این بخش، بخش‌های اتوپدی و اونکولوژی، زنان و زایمان، جراحی اعصاب و اورولوژی بازسازی می‌شوند.

نجفی با اشاره به اینکه بازسازی بخش‌های بیمارستانی بیمارستان امام خمینی ساری بیش از دو میلیارد تومان هزینه دارد، یادآور شد: بخش عمده هزینه‌های این بازسازی‌ها، از محل طرح تحول سلامت به میزان یک میلیارد و 300 میلیون تومان ومابقی نیز از محل درآمدهای بیمارستانی تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اتمام این پروژه‌ها حداقل سه ماه تا پنج ماه زمان نیاز دارد، عنوان کرد: دو بخش در این مدت زمانی بازسازی می‌شود و مابقی بخش‌ها نیز در فرصت حداقل یک ساله به اتمام می‌رسد که در این مدت بخش‌های در دست بازسازی با بخش‌های دیگر جایگزین می‌شوند.

معاون پشتیبانی و توسعه بیمارستان امام خمینی ساری با بیان اینکه ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در این مرکز بیش از 90 درصد است اما بیش از 120 درصد از ظرفیت تخت‌ها استفاده می‌کنیم، افزود: این بیمارستان فرسوده بوده و قریب به 35 سال قدمت دارد.

وی عنوان کرد: تنها برای تعمیرات اساسی و کیفی‌سازی بخش برق بیمارستان 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مسئول با اعلام اینکه تجهیزات جدیدی برای بیمارستان امام خمینی ساری خریداری شده است، عنوان کرد: 20 تحت جدید، 20 عدد برانکارد و پتوهای مورد نیاز برای این بیمارستان نیز خریداری و تحویل شده است.

نجفی با اشاره به اینکه گرمای مورد نارضایتی بیماران بیمارستان نیز تا 80 درصد مرتفع شده است، گفت: تاسیسات سرمایشی برای مجموعه خریداری شده و در مرحله راه‌اندازی بود در دست اجرا بود که گرمای طاقت فرسا آغاز شد.

وی افزود: با این وجود سرمای مطلوب در بخش‌ها حاکم شد اما وضعیت کاملا مناسب سرمایشی تا پایان تیرماه در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه این بیمارستان دارای 328 تخت مصوب و 315 تخت فعال است، گفت: در بیمارستان امام خمینی سازی در 11 رشته تخصصی دانشجو و دستیار پذیرش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *