بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این ایام میمون و مبارک میلاد سراسر نور منجی عالم بشریت و سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل و سالروز خونین پانزده خرداد ، در این اجتماع پرشور و شعور محضر شریف شما اعزه ی مکرم ، نمازگزاران عزیز و بزرگوار در ابتدای امر خودم و بعد همه ی شما سروران عزیز و بزرگوار ، مؤمنین و مؤمنات ، برادران عزیز و خواهران ایمانی را به تقوای الهی دعوت می کنم .
مراعات تقوای الهی و در محضر ذات ربوبیت بودن ، چشیدن حلاوت و شیرینی ساحت مقدس خدا ، جاودانه شدن و ایجاد صلابت و عزت همه از آثار مراعات تقوای الهی است. هر شخص یا شخصیتی ، هر فرد یا اجتماعی به مسیر تقوای الهی رفته اند ماندگار شدند. اگر چه جسم شریفشان در این حیات مادی نباشد ولی تا ابد تفکر نابشان و زهد و تقوا و پارسایی شان خواهد ماند . بیاییم در محضر خدا باشیم . مراعات تقوای الهی کنیم . خدا را فراموش نکنیم . هر که خدا را فراموش کرد خود را فراموش کرد . هر که در محضر خدا هست موجب عزت خود شده است . پس جهت عزت خودمان ، خانواده و جامعه مان بیاییم در محضر خدا باشیم . فضای بیش تری را ایجاد کنیم جهت ارتباط باخداوند متعال . هیچ دوربین و تصویربرداری نمی تواند این لحظات عرفانی را به تصویر بکشد . لحظاتی که این عبد در مقابل مولایش قرار می گیرد . مطیع لله و للرسوله می شود . در محضر خدا قرار می گیرد . این سبک زندگی ای که برگرفته از آموزه های دینی ، قرآن و عترت است . ما جهت پیدایش یک زندگی ای که با آرمان اسلامی مان ایجاد شود ، بدون دغدغه و بدون اضطراب و استرس ، با بهره گیری از آموزه های قرآن . هم تکلم با خدا و هم سخن گفتن با ما . هم خواندن قرآن ، هم خواندن نماز از این طریق می توانیم پله ی سعادت را ایجاد کنیم . پیشرفت کنیم و به معراج برسیم . لذا آمدیم تشریع کرده ایم خانه و خانواده مان را مطابق با دستورالعمل دینی و قرآن رقم بزنیم . سبک زندگی ای که موجب عزت و سعادت دارِین می شود . هم دار دنیا و هم دار آخرت . زیرا سبقه ی گذشته مان مبیّن این بیان نورانی است . بزرگانی که در این حیات طیبه بودند با زیست سالم شان ماندگار شدند . چه بزرگان و عالمان ربانی و دینی و چه فرهیخته گان و اندیشمندان مان و چه بزرگان بومی مان . پس سروران عزیز ، برادران بزرگوار حقیقتاً بهترین سبک زندگی سبک زندگی اسلامی و دینی است . بیاییم نسخه ی زندگی مان را از قرآن و خدا بگیریم چون شفا است . خانه را زینت بخشیده ام تا رسیدیم به مبانی تربیت و رسیدیم به این که آن استعدادهای درونی و رسول باطنی مان را شکوفا کنیم .
موضوع بحث امروز بنده در محضر شریف شما رابطه ی تزکیه هست با تعلیم و تربیت. عرض کردیم که این مربی بزرگ جهان هستی ، ذات ربوبیت آمده است تربیت کرد و مبانی تربیتی بندگان خودش را ایجاد کرد . پل ارتباطی خودش را هم از طریق آیات و نشانه های خودش و هم با حضور رسولان و نبیان خودش و هم چنین اهل بیت عصمت و طهارت ایجاد کرد . آمدند تا نقشه ی راه مان باشند . آمدند تا راه سعادت را به ما نشان دهند و از مسیر شقاوت و ذلت پستی و خواری ما را نجات دهند . سروران عزیز اهل علم مطلع هستید که مفهوم تزکیه از نظر معنایی دربردارنده ی مفهوم تربیت هم هست . در جایی که سخن از تزکیه می آید سخن از تربیت هست . و در واقع تزکیه و تربیت دو مفهوم مترادف نزدیک به هم هستند . با این تفاوت که بار معنایی تزکیه بیش تر است . «تربیت عبارت است از فراهم ساختن زمینه های مناسب برای رشد و شکوفائی استعدادهای یک موجود»
ما در آیات نورانی قرآن چهار آیه در مورد تزکیه و تعلیم داریم . در سه جا آمده تزکیه را مقدم داشت که این بیان اهمیت تزکیه هست . در سوره ی مبارکه ی آل عمران آیه ی 164 آن جایی که فرمود « لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَي الْمُؤْمِنينَ إِذْ بَعَثَ فيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي‏ ضَلالٍ مُبين» سخن از نعمت های الهی است . که رسالت پیغمبر (ص) را در جان و دل مردم قرار داد . تا تلاوت آیات و نشانه های قران را بکند و مردم را دعوت کنند تا آنها را پاک کند . تزکیه یعنی پاکیزه کردن جان ها و دل ها .
درآیه ی دیگر از همین سوره ی بقرة در آیه ی 151 « کَما أَرْسَلْنا فيکُمْ رَسُولاً مِنْکُمْ يَتْلُوا عَلَيْکُمْ آياتِنا وَ يُزَکِّيکُمْ وَ يُعَلِّمُکُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ يُعَلِّمُکُمْ ما لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ» در این جا هم تزکیه جلوتر از تعلیم آمده عنوان داشته .
ولی در سوره ی جمعه که مصادف هست با دعوت مردم به این عرصه ی وحدت و همایش بزرگ میعاد پرشور و شعور نماز جمعه آن جا هم بیان فرموده « هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي‏ ضَلالٍ مُبينٍ»
در سوره ی بقرة آیه ی 129 البته در این جا تعلیم از تزکیه جلوتر گفته شده . « رَبَّنا وَ ابْعَثْ فيهِمْ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِکَ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ يُزَکِّيهِمْ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَزيزُ الْحَکيمُ»
لزوم تزکیه ی اخلاقی به موازات پیشرفت های علمی ماست . ما پیشرفت های علی مان زیاد است . ولی تزکیه کمتر دقت شده . این که رنگ و بوی معنویت گرفتن و ارتباط با خداوند متعال ایجاد کردن این روز ها بسیار سخن از امام راحل است . و مهمان عزیز و فرهیخته مان هم عنوان فرموده اند در مورد حضرت امام این عبد صالح و مطیع لله که با تزکیه و سیر و سلوک خودشان چون سخن در مورد ایشان است در داخل پرانتز عرض کردم . ما متأسفانه یکی از ضعف هایی که امروز ایجاد شده ما در مورد علم پیشرفت های متعددی داشتیم ولی در مورد تزکیه ی نفس پیشرفتی را نداشتیم اگر چه مدیران و متولیان امر آموزش و پروش تمام سعی و تلاش خود را در این عنوان دارند انجام می دهند . ولی همه با هم و در کنار هم باید نسبت به این امر دقت کنیم . چون قرار هست ریشه و جان فرزندان مان بر اساس مبانی اعتقادی مان به شجره ی طیبه ی اسلام وصل شود . فرزندی را تربیت کنیم که ایشان مطیع لله و للرسول (ص) باشد . در مسیر خدا قرار بگیرد . سیر و سلو ک و زهد و تقوا جزئی از سبک زندگی اش باشد . در مسیرخدا و اهل بیت (ع) و رسول (ص) بودن جزئی از سبک زندگی اش باشد .
سروران عزیز ، کشاورزان محترم بارها و بارها عرض کردیم این باغبان محترمی که زحمت می کشد بوته ی گلی را پرورش می دهد اگر آن پرورش او کامل نباشد و زمینه اش مساعد نباشد . ما الحمدلله نبی مکرم اسلام حضرت محمد ابن عبدالله (ص) عنوان فرموده اند هم خاک مناسب هم آب و هم هوای مناسب و این هم از مواهب و نعمت های الهی است . این جا است که این باغبان باید این استعداد را شکوفا کند و این فضا را آماده کند . خاک را شناسایی کند . لذا این باغبان عزیزی که پرورش دهنده این بوته هست در واقع زمینه و موقعیتی را فراهم می سازد تا استعدادهای نهفته در آن به شکوفائی برسد او با دانش و مهارت خویش آب کافی و خاک کافی و کود مناسب و نور و حرارت لازم محیط را برای این بوته گل محیا می کند تا بتواند از این بوته گل های خوش رنگ و خوش بوئی را به بار آورد که مجموعه این امور را تربیت بوته گل و چنین باغبانی را مربی گل می نامند.
گاهی مربی علاوه بر آنکه زمینه های خارجی را برای تربیت و پرورش متربی انجام می دهد، تصرف ها و تغییراتی را نیز در وجود او انجام می دهد که این معنا در مفهوم تزکیه نهفته است .
تزکیه فقط رشد دادن و آرایش نیست بلکه تصرف کردن و پیراستن نیز هست .
شما به عنوان مربی فرزند هم پدر بزرگوار و هم مادر مهربان باید این فضا را در دل و جان فرزندان مان ایجاد کنیم . بیاییم از دل و جان فرزندمان سیم ارتباطی با خدای مان را ایجاد کنیم . در مکتب خدابودن موجب جاودانگی می شود . در مکتب اسلام بودن موجب جاودانگی می شود . هر زمانی مسئولان امر از تفکر ناب اسلام محمدی در جای جای جهان اسلام اگر متوجه نشوند آن جا اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی بروز می کند . شاکله ی زیبای فرزندان مان ، مبانی تربیتی و تزکیه نفس فرزندان مان هم به همین حالت است . در تفسیر المیزان آمده و تزکیه را به معنای پاکیزه کردن . تطهیر از پلیدی های قلبی و خالص کردن دل برای عبودیت نامیده اند . ما چنین رسالتی و مسئولیتی داریم که فردا این فرزندان مان ما را مورد بازخواست خودشان قرار ندهند که اگر من نمی دانستم چرا شما خشت من را کج نهادید تا به ثریا کج رفت . چرا من را با خدای خودم آشنا نکردید . چرا ارتباط من را با تفکر پیغمبر (ص) ایجاد نکردید . چرا محبت اهل بیت (ع) و آن شیرینی ارتباط معنوی ای که موجب عزت می شود عشق و علاقه به اهل بیت (ع) را در وجود من شعله ور نکردید . این رسالت ما است . باید دقت کنیم .
در واقع تعلیم لازمه همیشگی تزکیه و تربیت بود و بر مربی لازم است و همواره چیزهائی را به متربی بیاموزد که او برای تلاش و تکاپوی اختیاری اش در راه به ظهور رساندن استدادهایش بر انگیزد .
در تزکیه و تعلیم و تربیت انسان ، وقت ها و ظرافت های ویژه ای نهفته است که از مجموع آن ها جز خدایی که انسان را آفریده است هیچ کس به طور کامل آگاه نیست فقط خداوند متعال هست که می داند که در آفرینش آدمی چه کرده است و به برگزیده گانش (پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام) وحی و الهام می کند که چگونه انسانها را تعلیم دهند و چگونه او را تربیت و تزکیه نمایند تا به کمال و رشد لایق خویش برسد.
در هر عصر و روزگاری رسالت «تزکیه و تعلیم و تربیت » آدمیان از جانب خداوند بر عهده برگزیده و جانشین او در روی زمین از جانب خداوند بر عهده برگزیده و جانشین او در روی زمین می باشد.
نتیجه اینکه مقام عظیم تزکیه و تعلیم و تربیت در روزگار ما ویژه امام عصر و زمان ما است که میراث دار تمام مقامات پیامبر رحمت به جز مقام نبوت و رسالت گشته است عرض کردیم و چون ایام میلاد با سعادت منجی جهانی بشریت است باید درس بگیریم از این مربی متخلق به اخلاق حسنه . خلق عظیم دارد . « بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» . عصاره ی خلقتی وجود عالم و آدم این روزها مژده به حضور و ظهورش است . بیاییم در مکتب و فرهنگ امام زمان (عج) قرار بگیریم . بیاییم فرهنگ انتظار را جزئی از زندگی مان قرار بدهیم . بیاییم سبک زندگی فرزاندمان را مطابق با فرهنگ انتظار رقم بزنیم . آیا فرهنگ انتظار به برگزاری مناسبت ها و بستن ریسه ها و آماده کردن و چراغانی کردن است ؟ چه بسیار متن زیبایی بود آن پیام که نسبت به امام زمان (عج) عرضه داشت که یا بقیة الله (عج) شرمنده ایم از این که شهرهای مان را آباد کرده ایم ولی دل نه . جان نه . جان را باید آماده کرد . اگر می فرماید آب زنید راه را . این جان دل را باید آبیاری کرد . آماده ی حضور به ساحت مقدس امام زمان (عج) کرد . این مجالسی که متأسفانه در برخی از جاها برگزار می کند جهالت است و متوجه نیستند . می گویند اگر نرقصی امام زمان (عج) ناراحت می شود . می گویند اگر شور و شعف کذایی نداشته باشی امام زمان (عج) ناراحت می شود . با آن لباس و مدل وارد جشن امام زمان (عج) می شوند این فرهنگ انتظار نیست . فرهنگ انتظار یعنی دوری از هر گونه پلیدی . فرهنگ انتظار یعنی شکوفا کردن استعدادهای درونی مان . در مکتب امام زمان (عج) بودن . در کشتی نجات امام زمان (عج) بودن و راه ثواب و نجات را بهره مند شویم . پس بیاییم متمسک شویم . متوسل شویم در محضر امام زمان (عج) قرار بگیریم . زیرا که در زیارت این امام بزرگوار داریم می خوانیم «السلام علیک یا نورالله الذی یهتدی به المهتدون» سلام ما به تو که نور خدا هستی . هدایت شوندگان از طریق آن هدایت می شوند . بیاییم هدایت شویم . سبک زندگی مان را از طریق مکتب و فرهنگ امام زمان (عج) بگیریم . امام زمان (عج) غافله سالار کاروان انسانیت و معرفت است . پس چه چیزی بهتر از این که در فرهنگ امام زمان (عج) باشیم . امام علاوه بر هدایت ظاهری مردم ولایت امر مردم را ایجاد کرد . علاقه و ارتباط مان را با خدای مان ایجاد می کند که موجب عزت و صلابت می شود . این امام عزیز که فرموده اند : « نحن صنایع ربنا و الخلق بعد صنایعنا» شیخ طوسی عنوان کردند که امام زمان (عج) فرموده که ما ساخته شده و تربیت شده ی خداوند متعال هستیم پس مردم ساخته شده و پرورش یافته ی ما هستند . پس بیاییم در این فرهنگ ناب و اسلام ناب محمدی قرارر بگیریم . هم موجب عزت خود و خانواده مان و هم موجب عزت اجتماع و فرهنگ و نظام مملکت امام زمانی مان باشیم.
هز گونه هدایت و تربیت حقیقی در عالم وجود از نور ولایت امام عصر عج تابش و درخشش می گیرد سلسله جنبان زنجیره تعلیم و تربیت و تزکیه و هدایت در روزگارمان امام عصر عج می باشد پس بیائیم در کشتی نجات معرفتی امام زمان متمسک و متوسل گردیم و خانه دل را برای ظهورش تزکیه نموده و تربیت نمائیم.
خطبه دوم :
اوصیک عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این لحظات عرفانی و معنوبی نیز در ابتدا خودم و بعد همه ی شما سروران عزیز و نماز گزاران محترم را به تقوای الهی دعوت می کنم . در مکتب خدا بودن و بهره بردن از این چشمه ی جوشان و عبودیت و بندگی نمودن و دوری از هر گونه پلیدی دوری از شیطان و وسوسه های شیطانی از آثار و برکات مراعات تقوای الهی است . و از آثار و برکات این اجتماع عظیم است که هر هفته با نفس خودمان و با جان خودمان خلوت می کنیم و خودمان و نفس مان ، اعضای بدن مان را ، چشم مان را ، گوش مان را ، وجود مان را به تقوای الهی دعوت می کنیم . چون هم چشم باید مراعات تقوای الهی داشته باشد هم گوش مان ، هم دست مان ، هم پای مان و هم همه ی اعضای بدن مان . عزیزانم نمازگزارن عزیز فردا شهادت می دهند . چشم شهادت آنچا را که دید . گوش شهادت آنچه را که شنید . دست و پا شهادت آنچه را که انجام داده اند . مقداری به خودمان بیاییم بانگ الرحیل آویزه ی گوش ها و جان های مان هست .
مناسبت های متعددی را پیش رو داشتیم . در ابتدا از این عزیزمان سخنران محترم قبل از خطبه مان که بنده به نوعی از این عزیزان به عنوان سرمایه ی معنوی بخش مان نام می برم جناب آقای دکتر استاد مهدوی هم یکی از این سرمایه ها است . لذا از ایشان دعوت می کنم بیشتر از این عزیزمان استفاده کنیم ما از همه ی بیاناتی که این فرهیخته گان و اندیشمندان انجام می دهند . تقدیر و تشکر می کنم از حضور شما .
ارتحال آیت الله عاصفی نماینده ی مقام معظم رهبری در کشور عراق را داشتیم که بنده در ابتدا به امام زمان (عج) تسلیت دارم و هم به مقام معظم رهبری و هم به ملت و امت جهان اسلام . حقیقتاً این عالم عامل و زاهد و مطیع رهبری ای که بیان نورانی ای را داشتند در مورد مقام معظم رهبری که ایشان نزدیک ترین شخص به امام راحل هستند .
میلاد سراسر نور منجی جهان بشریت را تبریک عرض می کنم . مقام معظم رهبری در فرمایشات دیروز خود فرمودند مکتب انتظار و مکتب امید و با آورشدن امید ها و معطوف شدن جانها و قلبها در مسیر این انتظار قرار گرفته . ما باید در کشتی انتظار قرار بگیریم زندگی مان و خانه مان را مطابق با فرهنگ انتظار رقم بزنیم . عزیزان من ، دوستداران امام زمان (عج) آیا خانه ها ی مان امام زمانی هست . آیا زندگی های مان امام زمانی هست . آیا این روز ها این عروسی های کذایی رنگ و بوی امام زمان (عج) دارد . آیا متأسفانه در برخی از جاها تداخل زن و مرد لخت و عریان بدون هیچ چیز از شریعت و دین و غیرت را در نظر گرفتن این امام زمانی هست . همه چیزمان باید امام زمانی باشد . رنگ و بوی امام زمانی بگیرد . که حقیقتا امام زمان عج نگاه می کند و انتظار دارد . هر کس به طریقی دل ما می شکند .
دیوانه جدا دوست جدا می شکند .
دیوانه اگر می شکند حرفی نیست
من در عجبم دوست چرا می شکند .
دوست چه کسی است ؟ دوست من و شما هستیم . شمایی که دست به دعا برمی دارید . اللهم عجل لولیک الفرج . امت دوستدار و محبان امام زمان (عج) دوستان امام زمان (عج) هستند . جوان های باصلابت مان دوست های امام زمان (عج) هستند . پس آماده بکنیم خودمان را بری این مهمانی بزرگ و این رخداد جهانی که امروز جهان در انتظارش هست . می آید تا این یاوه گویان را گردن بزند . تا این قلدرمأبان را خاتمه بدهد . تا این مکتب خونریزی و کشتن فرزندان را با چه هدفی این ها آمدند جنگ و خونریزی کردند . این هایی که مدعی هستند . مسلمان می دانند خودشان را . ولی در مکتب اسلام چنینی خبری نیست . لذا باید آماده شویم . انتظار امام زمان (عج) از جهان تشیع از دیگران بیش تر است . معطوف شدن قلب ها و جان های مان .
اما چهارده خرداد سالروز ارتحال معنوی و ملکوتی امام راحل مان هست . عزیزانی که دیشب برنامه را دیدند عرض کرده ایم که این شخصیت مطیع لله بوده اند . عبد صالح بوده اند . عبودیت و بندگی موجب عزت می شود و انسان را به سعادت می رساند . امام راحل در ابتدا عبودیت و بندگی کرد . در مسیر اطاعت خداوند متعال قرار گرفت . لذا حرفش شیره ی جانی بود که در دل ها و جان ها قرار می گرفت . عرفان عملی و نظری امام راحل موجب شده است که سخن ایشان در کل جهان مورد تبعیت قرار بگیرد . قیام ایشان به عنوان یک اسوه که فرموده اند یکی از کلمات شاه کلید آیات نورانی قران هست در جهان قرار بگیرد .این شخص متفکر آمده است اسلام ناب محمدی را بعد از هزار و خورده ای سال غیبت کبری امام زمان (عج) رهبران و عالمان متعددی آمدند ولی ایشان به عنوان یک شخصیت سیاست مدار به تمام معنا . یک شخصیتی که ابتدا از عبودیت و بندگی شروع کردند . این عالم عامل و حکیم متالهه آمدند با حکمت خودشان به فیض عظیم خداوند متعال وصل شدند و با انفاس قدسیه شان موجبات هدایت گری جامعه را ایجاد کردند . گر چند که امام راحل متعلق به یک زمان خاص نیستند بلکه امام راحل برای همه ی اعصار زنده و جاویدان هستد . شخصیت امام راحل آن شخصیتی بود که هر جا ادای تکلیف می کرد وارد عمل می شد . کاری به نتیجه ی آن ندارد که نتیجه ی آن مثبت هست و یا منفی . هر جایی که ادای تکلیف می کرد ایشان وارد عمل می شدند . سیر و سلوک ایشان . زندگی فردی ایشان . چگونه با خانه و خانواده خودشان ارتباط برقرارا می کرد . چگونه توانست با تعامل خودشان حتی در نوفل لوشاتو می گویند وقتی که ایشان داشت می آمد اظهار حلالیت می کرد از مردم و از همسایه ها . و یا یک جریانی را کارشناس محترم تلویزیون تبرستان فرموده بودند می گفت در کشور فرانسه آمده بودند گوسفندی را ذبح کردند خدمت ایشان آوردند تا از این گوسفند تناول بکند . گفتد آیا ذبح اسلامی هست . گفتند بله ولی در یکی از این خانه ها کشتند قانون مداری امام . فرمود در قانون فرانسه ذبح گوسفند در خانه ها حرام است و آن گوشت را نمی خورد . قانون مداری امام و توصیه به تبعیت قدرت و شجاعت و صلابت ایشان موجب عزت شده . ساده زیستی ایشان . توصیه به این که به فکر مستضعفان جامعه باشیم . امروز باید مطابق فرموده ی مقام عظمای ولایت که اصول مستند مکتب امام راحل باید بازخوانی شود گر چند که این نقشه ی راه را مقام معظم رهبری هر ساله دارد می دهد . بنده دیروز داشتم مطالعه می کردم اولین سخنرانی ایشان پس از پوشیدن ردای رهبریت همین توصیه هایی بود که همان روز هم در همین محور عنوان داشتند . وقتی جنگ است . وقتی هواپیماها تهدید می کنند . به امام گفته می شود ک بیایید به پناهگاه برویم می فرماید مگر خون من از این مردم رنگین تر است . فرموده این کوخ نشینان را در مقابل کاخ نشینان . یک مقداری در مسیر تفکر و اندیشه ی امام راحل قرار بگیریم . باید در مدرسه ی فکری امام راحل قرار بگیریم . مشرب فکری منظومه ی فکری امام راحل یک سبک زندگی است . امروز باید دقت کنیم . امام راحل شخصیتی بودند که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است . اولین بار از زبان گهربار ایشان این کلمه شنیده شد و البته هنوز همین اعتقاد و باور در مورد آمریکای جنایت کار وجود دارد و عزیزان دیپلماسی مان خیلی باید دقت بفرمایند و امام منحصر به یک مقوله و دو مقوله نیست . در عرصه ی دیپلماسی هم زبان زد بوده و ارتباط داشته . امروز باید دقت کنیم . فقط به گفتن بودن در متب امام راحل و یا طرح برنامه ها و خاطرات امام نمی تواند ما را از مشکلات خارج کند . امروز باید وارد عمل شویم و سیره ی عملی امام راحل را در زندگی مان وارد کنیم . لذا مقام معظم رهبری هشدار داده اند تعریف شخصیت آن بزرگوار را و دقت بکنیم . اصولی را عنوان کردند که اولین اصلش اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی که حقیقتاً راهگشا می باشد . هر شخص یا شخصیتی که دلسوز نظام مقدس جمهورس اسلامی ایران هست قطعا از این نقشه راه مقام معظم رهبری استفاده می کند و در مکتب این شاگرد نخبه و ممتاز امام راحل قرار می گیرد. و دیگر فرمایش ایشان درباره تهدید اسلام آمریکایی است . این تهدیدات فقط مال امروز نیست . بلکه در این باره نیز امام راحل فرمودند
و دیگر از منویات معظم له اعتماد به وعده ی الهی ، اتکال به خداوند متعال و بی اعتمادی به مستکبران . آنها ثابت کردند . فریب خنده هایشان را نخوریم . فریب حضور در جلسات شان را نخوریم . آنها ثابت کردند در جلسه ی فردی جمله ای را از روی بی غیرتی خودشان عنوان می کنند . بعد از آن در مقابل آن سخن می گویند .
اعتماد به اراده و نیروی مردم همیشه سخن امام و رهبری در این باره بوده و هست . همیشه توصیه ی امام و رهبری به خدمت کردن به مردم است . افتخار می کند که ایشان خودشان را به عنوان خادم مردم می داند . هر کسی از مردم و مسئولین به فکر مردم بوده و نیتش رضایت مردم هست موجب عزت می شود . و اگر کسی خودش را از مسیر مردم جدا کند خودش باخته است . حمایت جدی از محرومان و مستضعفان جامعه . یک مقداری به خودمان بیاییم سخت است و مردم مشکل دارند . درست است در تحریم هستیم و حمایت می کنیم . ولی مدیریت جدی ایجاد می کند تا بیش تر به فکر مستضعفان جامعه باشید . هم امر بیکاری و هم امر ازدواج جوانان مان و همه ی مسائلی که هست .
مخالفت با اشراف گری . امام راحل مخالف بودند . مقام معظم رهبری هم این چنین است. اشرافیگیری اصلا در دین معنائی ندارد لذا باید در مقابل آن ایستادگی کرد.
و هم چنین حمایت از مظلومان جهان و مخالفت صریح و بدون ملاحظه با قلدران بین المللی باید دقت شود .
استقلال و رد سلطه پذیری .
اگر خدایی ناکرده سخنی گفته می شود در مورد ایران و ایران هراسی را در دستور کارشان دارند . ما در عمل و با بهره گیری از این منظومه ی فکری و تأکید بر وحدت ملی از مواردی بوده که ایشان اشاره کردند . ملت شریف ایران ، مردم آیا حقیقتاً می توانیم رهبری ای را به جامعیت علمی ، دینی فقهی ولی امر مسلمین در زمان فعلی در جهان ببینیم . از رحلت امام حدود بیست و شش سال گذشته کدام سیاست مداری توانایی این هم قدرت و تعامل را جز این بزرگ مرد دارد . در ظل منویاتش باشیم . از مشرب فکری مقام معظم رهبری استفاده کنیم . کدام اهل سیاستی با درک صحیحی از بحران ها در طی بیست و شش سال . ما جنگ را پشت سر گذاشتیم و خرابه های جنگی را . ولی با درایت این عزیزمان ایجاد شده فرمانده ی کل قوا که توانسته اند این انقلاب را مطابق دین اسلام انجام دهند .
پانزه خرداد که امروز هست روز عزای عمومی است . پانزده خرداد نقطه ی عطفی است در تاریخ . یادگاری است از پیوند معنوی توده های عظیم مردمی کشورمان . واکنش بسیار زیبا که بیانگر احساسات عمیق مذهبی ملت ایران و تبعیت پذیری از منویات رهبر و معمار کبیر انقلاب. ارادت دوسویه ی هم مردم به ولی فقیه و هم ولی فقیه به مردم . نمایش زیبایی که موجب به پا خواستن مردم در مقابل ظلم و استکبار جهانی بوده که در واقع تجسمی از تاریخ سالام و درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند 15 خرداد روز قیام مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند در واقع در فاصله میان فاجعه مدرسه فیضیه و ماه محرم یعنی از 2 فروردین تا 4 خرداد مبارزه امام اغلب صدور اعلامیه های متعدد بود فرارسیدن محرم وضعیت را به یک رویارویی گسترده کشانده و ایام محرم بهترین ایام و موقعیت برای افشاگری جنایات رژیم و برنامه های ضد اسلامی شاه بود البته امام راحل با مراجع و علماء قم نشستی داشته و پیشنهاد کرد تا در روز عاشورا تظاهرات گسترده ای ایجاد نمایند که با سخنرانی امام راحل در 13 خرداد ماه 1342 در عصر عاشورا با بیان ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام و مطابقت ظلم یزیدان زمان طاغوتیان مزدور و ظلم بیش از حد رژیم شاهنشاهی مردم را نسبت به افکار پلید و شوم آنها با خبر نمودند که در صبح روز 15 خرداد منجر به دستگیری امام راحل و راهپیمایی مردم شریف قم و تهران و ورامین و مشهد که موجب قتل عام مردم مظلوم ایران گردید که امام راحل این روز را عزای عمومی اعلان نموده اند که بنده این روز را هم تسلیت عرض می کنم .
هم چنین هفته ی سربازان گمنام ضرورت توجه به شعار سال از سوی فرزندان امام زمان (عج) سربازان گمنام ، این فرزندانی که در وزارت اطلاعات با درایت خودشان موجب امنیت می شود . نقش سربازان گمنام و دستگاه های اطلاعاتی در تحکیم بنیان های امنیتی و حفظ ثبات و آرامش در کشور مشهود است . ما نقصی را اگر امروز از جهت ورود دشمنان دینی در واقع داعش و در هر جایی آمده اند و در کشورهای اسلامی قرار گرفته اند ولی در ایران نتوانسته اند چون این سربازان گمنام تا متوجه می شوند وارد مرحله و عمل می شوند . در پیچیده ترین عرصه الحمدلله این فرزندان امام زمان (عج) به همراه سپاه و بسیج عزیزمان و نیروهای مسلح وارد عمل می شوند که موجب عزت و صلابت می شوند . مجاهدت های این سربازان گمنام امام زمان (عج) ستودنی است و بنده نیز ضمن تبریک این ایام از همه تلاش های این عزیزان در جای جای ایران خصوصا در استان مازندران و شهرستان ولایتمدار آمل تقدیر و تشکر عرض نموده و برای صحت و سلامتی شان دعا می نمایم.

One thought on “می گویند اگر نرقصی امام زمان (عج) ناراحت می شود!”
  1. فکر کنم تنها روزی که حضرت صاحب خودشان را از چشم دیگران مخفی میکنند در همین روز تولد خودشان هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    برای اینهمه فسق و فجوری که به بهانه تولد ایشان صورت میگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *