اگر در دستگاهي گرفتن زيرميزي و روميزي باب شود، ديگران نيز به آن دستگاه طمع مي‌ورزند، بنابراين نبايد در نظامي که اسلامي است، زيرميزي گرفتن باب شود.

به گزارش «مرکز خبر حوزه» حضرت آيت الله جوادي آملي امروز در ديدار با سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي که در موسسه علوم وحياني اسرا برگزار شد، اظهار داشتند: برقراري امنيت يکي از ارکان مهم حکومت اسلامي است و اين امر گاهي با ارعاب و تهديد و گاهي با کارهاي فرهنگي انجام مي‌شود که هر دو روش لازم و ضروري به نظر مي‌رسد.

* نيروي انتظامي بايد صلابت داشته باشد

اين مفسر قرآن کريم خاطرنشان کردند: طبق آيات قرآن کريم، نيروي نظامي جامعه اسلامي بايد صلابت داشته باشد و دشمن نيز بايد اين صلابت را ببيند و اين مسئله تنها مختص ميدان جنگ نيست.

ايشان با بيان اينکه نبايد تمام امور مربوط به اصلاح جامعه را بر دوش نيروي انتظامي انداخت، ادامه دادند: بايد دستگاه‌هاي ديگر هم به کمک نيروي انتظامي آمده و در امر اصلاح جامعه مشارکت کنند و ايجاد شوراهاي اداري به خاطر همين مسئله بوده است.

معظم‌له با اشاره به اينکه در هر کشوري عده‌اي سودجو دنبال کسب منافع هستند، ابراز داشتند: اگر دستگاه اقتصادي ما بتواند راه کسب درآمد و سود حلال را به اين افراد نشان دهد آنها ديگر سراغ سود حرام نخواهند رفت و بايد راهي جديد براي اين امر باز کرد و اگر اين کار را نکرديم آنها به سراغ قاچاق و سود حرام مي‌روند.

حضرت آيت‌الله جوادي آملي تاکيد کردند: مکتب ما مکتبي نوراني است و نبايد مشکل داشته باشيم و اگر ما يک راه صحيح در اقتصاد ايجاد کنيم بسياري از مشکلات حل خواهد شد.

* نبايد تنها دنبال فروش نفت باشيم

ايشان اضافه کردند: کشور ما آب و خاک فراواني دارد و ما نبايد در اقتصاد فقط به دنبال فروش نفت باشيم، زيرا در اين صورت متضرر خواهيم شد و بايد اين سرمايه را به سرمايه تبديل کنيم نه اينکه بافروش، تمام آن را از بين ببريم.

حضرت آيت‌الله جوادي آملي با بيان اينکه اگر در دستگاهي گرفتن زيرميزي و روميزي باب شود ديگران نيز به آن دستگاه طمع مي‌ورزند، افزودند: در نظام اسلامي بايد به نحوي برنامه‌ريزي شود که هيچکس از شرق تا غرب نتواند خيال طمع به آن کند و اين نظام ماندني است و ارکان‌ زير مجموعه نظام نيز بايد همين روند را پيش بگيرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *