تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد با ارسال نامه‌ای سرگشاده، خواستار توضیح رئیس دانشگاه در خصوص بودجه ۳/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی فرهنگی شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم دانشگاه آزاد واحد بابل

جناب آقای حسن قلی‌پور

سلام علیکم

با نظر به اینکه در سال «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» قرار داریم و با توجه به رهنمودهای امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه مبدأ همه تحولات است و زیرپا گذاشتن بخش وسیعی از سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی صلاح دیده شد تا به همین منظور با توجه به رسالتی که بر دوش تشکل‌ها و فعالان دانشجویی قرار دارد، نکاتی را به جنابعالی یادآوری کنیم:

جناب آقای قلی‌پور! با نظر بر اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حداقل در هر ماه می‌بایست ۲ جلسه فرهنگی در سطح دانشگاه برگزار شود که متاسفانه با کسب اطلاعات از حاضرین و اعضای این جلسه شاهد آن هستیم که مصوباتی که در این جلسه به تایید اعضای شورا می‌رسد، به منصه ظهور نمی‌رسد و در پشت پرده و جلسات مخفیانه‌ای که برگزار می‌شود، نظر شخصی را بر مصوبات اعمال کرده که نه تنها این یک بی‌قانونی محض است، بلکه توهین به اعضای شورای فرهنگی محسوب می‌شود.

جای تاسف است در دانشگاهی به این عظمت فقر فرهنگی بیداد کند، ما از بازرسین امر درخواست شدید داریم تا از دانشجویان دانشگاه بطور نامحسوس و به دور از چشم افراد مغرض تحقیقات به عمل آید تا افتضاح ببار آمده در این واحد برای همگی آشکار گردد و خفقان موجود در این واحد شکسته شود، به لحاظ علمی نیز اگر مدیری مدت ۵ سال در یک پست قرار گیرد خلاقیت و نوآوری آن به اتمام می‌رسد حال چه شده که جنابعالی با نفوذ بی‌جا و خلاف اخلاق اسلامی حدود ۳ دهه در این منصب ماندید الله اعلم.

ما از همین جا به مسئولین دلسوز و متعهد در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و شخص ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر میرزاده هشدار می‌دهیم که ادامه وضع رقت بار موجود نه به مصلحت دانشگاه آزاد اسلامی است و نه به مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زیرا لایه‌های فکری دانشجویان این دانشگاه نسبت به کل سیستم مدیریتی شدیدا تخریب شده است.

آقای قلی‌پور! می‌­دانیم که درصدی از شهریه‌های دانشجویان، بر طبق قانون باید به عرصه‌های فرهنگی و علمی تخصیص یابد. علاوه بر دغدغه دانشجویان بسیجی دانشگاه، اساتید و دانشجویانی که برخلاف بسیج دانشجویی فکر می‌کنند، از این اختصاص نیافتن بودجه‌های علمی و فرهنگی به ستوه در آمده‌اند. اما متاسفانه شاهد آن بودیم، در ماهی که گذشت و جناب آقای دکتر میرزاده به دانشگاه ما آمدند، چرا در مورد فعالیت‌های فرهنگی و نهادهای فرهنگی مستقر در دانشگاه بازدیدی به عمل نیامد؟؟؟

چرا پرسیده نشد بودجه بالغ بر ۳/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی فرهنگی دانشجویان کجا رفته است، کجا هزینه شده است، آیا به غیر این است که با پول عرق جبین پدران دانشجویان این چنین دست و دلبازی غیر از امورات فرهنگی به خرج می‌دهید؟؟؟

آیا در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو می‌باشید؟؟؟ آیا املاکی که در بهترین نقاط شهر، برای دانشگاه آزاد خریداری شده با همین پول‌ها بوده است؟؟؟ براستی با بودجه فرهنگی بالغ بر ۳/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال چه فعالیت فرهنگی در دانشگاه صورت گرفته است؟؟؟

پیشنهاد ما دانشجویان این است که با اختصاص دادن هزینه‌های فرهنگی و علمی به دانشجویان درصدد افزایش رتبه دانشگاه باشید و نه از طرق دیگر بخواهید که دانشگاه آزاد بابل را بر سر زبان‌ها جاری کنید و بیشتر از این خود را مشغول الذمه این دانشجویان قرار دهید که براستی روز حسابی خواهد آمد!!!!

آقای قلی‌پور! یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در دانشگاه آزاد بابل بی‌اختیار بودن بیشتر معاونین می‌باشد که ظاهراً به صورت فرمالیته مسئولیت را قبول کرده‌اند، اما خودشان هم خوب می‌دانند که تمام کار‌ها در پس پرده انجام می‌شود، تمام قدرت را در مقام ریاست خلاصه کرده‌اید که این خلاف شرع و قانون است.

اگر بخواهد که همین منوال و همین بی‌قانونی‌ها در سطح دانشگاه گسترش یابد، آینده جامعه علمی که بدست نااهلان و نامحرمان قرار گرفته است، به سقوط در دره مرگ نزدیک می‌شود، چه کسی پاسخ می‌گوید؟؟؟ آیا مسئولینی که به این اعمال دامن می‌زنند و دم بر نمی‌آورند و حقوق خود را دریافت می‌کنند و شانه بالا می‌اندازند، در پیشگاه خداوند عادل، پاسخی برای این کار خود دارند؟؟؟ والله این باری بس سنگین بر دوش کسانی است که خیال خیانت به کشور را در سر خود می‌پرورانند.

ما دانشجویان همه را به تقوای الهی دعوت می‌کنیم و از کل کارکنان و اساتید دانشگاه و به‌خصوص از سرپرست دانشگاه می‌خواهیم که تمام کار‌ها براساس قانون صورت پذیرد، زیرا به فرموده حضرت روح الله (ره) و امام خامنه‌ای (حفظه ا…) همه باید به قانون تمکین کنند وگرنه قانون شما را قبول ندارد.

لباس روحانیت برازنده کسی است که حداقل تکبر و غرور خود را نابود کند و نه اینکه نفس سرکشش افسار گسیخته به این رذائل اخلاقی دامن بزند، نقطه ضعف شدیدی که به شخص شما وارد است، ملاقات‌های ناصحیح شماست، فکر می‌کنم در طول هر ماه حتی یک دانشجو یا کارمند برای کار شخصی خود توان دیدن شما را ندارد چون همه آحاد دانشگاهیان متاسفانه از نحوه ملاقات‌های … شما مطلع هستند.

زبان قاصر است از توضیح دادن فضای ملاقات شما و فقط افرادی که از آن‌ها سوال شده می‌توانند پاسخگو باشند، آقای قلی‌پور! رژیم منحوس پهلوی قریب به ۴۰ سال است سرنگون شده اما گویا ذهن شما به دلیل کهولت سن در‌‌ همان دوران باقی مانده که برخوردهای متکبرانه با ارباب رجوع می‌کنید.

بگذارید فضای علمی دانشگاه را نیز تشریح کنیم: علی رغم وجود بودجه علمی و پژوهشی متاسفانه اعضای محترم هیئت علمی در تمام رشته‌ها حتی به سمت ارائه طرح‌های علمی نمی‌روند چون بار‌ها جنابعالی و سیکل اداری‌ای که در واحد ساخته‌اید انگیزه و نشاط علمی را از کل مجموعه دانشگاهیان این واحد ربوده است، آقا به کجا چنین شتابان؟

در پایان جناب آقای قلی‌پور ما دانشجویان دانشگاه آزاد بابل خواستار آن هستیم، تا زمانی را برای نشستی جهت انتقال مشکلات صنفی، فرهنگی و علمی دانشگاه را هر چه زود‌تر اختصاص دهید تا با تبادل نظر انشاالله قدم‌های استواری درجهت به وجود آوردن، دانشگاهی با رتبه بالا‌تر برداریم.

والسلام علی من اتبع الهدی

سایه امام خامنه‌ای مستدام

تشکل‌ها و فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد بابل

رونوشت به:
1. دفتر مقام معظم رهبری
2. دفتر ریاست جمهوری
3. دفتر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
4. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
5. ستاد کل نیروهای مسلح
6. سازمان بسیج مستضعفین
7. ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
8. کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی
9. دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره)
10. شورای عالی انقلاب فرهنگی
11. دفتر بازرسی مقام معظم رهبری
12. دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور
13. دفتراستاندار استان مازندران
14. فرماندهی سپاه کربلا استان مازندران
15. دفتر امام جمعه شهرستان بابل
16. اداره کل بازرسی کشور و استان مازندران
17. اداره کل اطلاعات استان مازندران
18. مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مازندران
19. فرمانداری ویژه شهرستان بابل
20. ناحیه بسیج دانشجویی استان مازندران

منبع :نگاه آزاد،

27 thoughts on “بودجه ۳/۶۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی فرهنگی دانشگاه آزاد بابل کجا هزینه شد؟”
  1. دوستانی که دفاع کردن ایا غیر از این است که حراست گوش انها را کشیده و یا شاید خود دقای قلی پور این کار رو انجام داده….این مبلغی که گفته شد برای چندسال پیش بوده و امسال بیشتر نیز شده است….چرا با ترس از بعضی از افراد حرف حق را نمیزنید؟؟؟ایا غیر از این است که مسلمان فقط باید حرف حق را بزند؟؟؟ایا غیر از این است که راننده اقای قلی پور برایش درب را باز میکند و ایشان مانند پادشاه از ماشین پیاده میشوند؟؟؟ایا غیر از این است که نمیتوان با دوربینی که در دفتر خود نصب کرده اند با ایشان ملاقاتی داشت؟؟؟ایا غیر از این است که ایشان هنوز دکتر نشده اند و دوستان به خاطر چاپلوسی دکتر خطاب میکنند؟؟؟؟

  2. سلام بر همه دانشجویان، کارکنان و هیات علمی و مردم شریف شهر بابل
    در جلسه ای که هیات امنا دانشگاه آزاد در شهر بابل برگزار کرد همه کسانی که از نزدیک شاهد قضایا بودند دیدند که…… واحد …. برای برهم زدن نظم واحد بابل و همه واحدهای منطقه و نشان دادن قدرت خود نسبت به تخریب واحد بابل و دیگر واحدها اقدام می نماید. چرا از نیاز آذری سوال نمی شود که بودجه فرهنگی خود را چه کرده است.
    چرا وضعیت حقوق نگرفتن کارکنان واحد سوادکوه را نمی بینید.
    آیا غیر از این است که همه کارکنان و هیات علمی واحد بابل 5 روز زودتر از همه واحدها یعنی 24 هر ماه حقوق و مزایای خود را می گیرند.
    آیا غیر از این است که تمامی مطالبات پرداخت شده و هیچ بدهی به اشخاص ، دانشجو، کارمند و هیات علمی وجود ندارد.
    همین شهریه ای که شما دانشجویان پرداخت می نمایید باید صرف پرداخت تمامی موارد شود بروید ببینید واحد قائمشهر حق الزحمه اساتید زحمت کش را از بابت حق التدریس و حق الزحمه پایان نامه ها را حدود یکسال است پرداخت نکرده است.
    اگر مساله فرهنگی ما رفتن به مشهد مقدس نیروهای تشکل و بسیج بصورت اختلاط دختر و پسر یا رفتن به نمایشگاه کتاب بصورت مختلط است همان بهتر که هزینه ای پرداخت نشود.
    همه ما باید بدانیم و ببینیم که با آمدن حسن قلی پور دانشگاه آزاد بابل به مانند نساجی مازندران نشده است.
    آقای ابراهیمیان رئیس قبلی هم آدم مذهبی و سخنران خوبی است ولی هر سخنرانی که یک مدیر خوب نیست. کارکنان محترم خوب دیدند که دوره قبلی فقط و فقط به کارهای فرهنگی بیرون پرداخت می شده و پول فرزندارن این مرز و بوم به افراد و نهادهای دیگر تزریق می شد. برای یک سخنران یک میلون تومن می دادند و نمی دانستند که این پول از کجا آمده
    ….

  3. سلام این ….پدر مارو تو دانشگاه درآورده.
    .
    ….تمام سال هایی که پدران ما رفان از ارزش ها دفاع کردن همین … زیرپا گذاشتن.
    دیگه سکوت جایز نیست

  4. با تشکر از نظر محمد آقا که با دیدی باز به مسله پرداخت.
    بنده هیچوقت نگفتم مشکلی وجود ندارد در تمام واحد ها مشکل وجود دارد.
    بحث کلی بنده با افرادی است که خود را بعنوان جنبش دانشجویی معرفی میکنند و به هر بزرگ مردی در این کشور توهین میکنند.
    بله مشکلاتی پیش رو است اما هرچیزی از راه خودش؛نه با بیرون دادن بیانیه و تغذیه شدن از جایی که مشخص است کجاست.
    خوشحالم در کامنت ها به این نکته ذکر کردید که بنده یا آقای بابایی با مشکلاتی روبه رو هستیم بله ولی هیچ وقت مسله ای که درون خانواده واحد بابل است را جایی جار نمیزنیم و با آبروی شخصی بازی نکرده و نمیکنیم.
    دوستی کامنت گذاشت که فعالیت های شما کجا بوده: بنده در حضور یکساله به اتفاق دوستان و فعالان جنبش دانشجویی در واحد های سراسر کشور اقدام به تاسیس اتحادیه چهارم تحت عنوان اتحادیه انجمن های اسلامی را داشته ام و هیچوقت فعالیت های دیگر را در جایی جار نزدم.
    بنده انتقاد سازنده رو قبول دارم اما قطعا با تخریب شخصیت برخورد کرده.
    ضمنا مطالبی عنوان شده که ارزش پاسخ ندارند و واقعا برای این افراد سطحی نگر متاسفم.
    در پناه حق

  5. سلام دوستان ، ممنون از دوستان که چه با تو هین که مودبانه حرفشونو میزنند ، همه ما عضو خانواده دانشگاه ازاد بابل هستیم ، نگاه ما باید کلی باشد،موضوع و حرف این چرا دارین زحمات ۳۵ ساله دکتر قلی پور و تخریب میکنید، فقط چون پول به شما نداد ، یک نکته ای بشما باید بگم هزینه یکسال بعضی از تشکل ها حتی هزینه ۱۴ سال کانون هلال احمر در دانشگاه نمیشه ، افرادی که این متن و نوشتن دنبال تشنج هستند هدایت شده قصد تخریب دارن ، حرف من احترام متقابل اگر حرفی هر تشکلی داره میتونست با مسیولین دانشگاهی مطرح کند نه صراحتا تخریب بکنه و توهین ، من به عنوان دبیر کانون هلال احمر دکتر قلی پور را پدر خود و دانشگاه میدانم هیچوقت بعنوان یک فرزند احازه توهین به شخصیت ایشان نمیدهم ، حتی اگر پول تو جیبی نداشته باشم ، من منافع شخصی و به تخریب فردی نمی فروشم این خلاف دین و موازین اخلاقی ماست ، برای من جای تعجب چرا بسیج دانشجویی ساکت مانده که بیشترین هزینه دانشگاه برای آنها شده چرا حمایت نمیکنید ؟؟!! چرا شما در کنار دکتر قلی پور تصمیم به تخریب هلال احمر هم کردین، حرمت لباس هلال و پرچم هلال و حفظ کنید و احترام خودتونم خواهشمندیم نگهدارین، هلال احمر از بدو تاسیس در دانشگاه ها مشکل داشته به دلایل نامعلوم جدی گرفته نشده و حمایت نشده ولی ما با تامل و احترام متقابل به دنبال حل مشکلات هستیم نه توهین ، تهدید و تخریب … خواهش میکنم منطقی باشید و برای رشد فرهنگی دانشگاه تلاش کنید ، دانشگاه جولانگاه جناح های سیاسی نیست و هرگز دکتر قلی پور برای تبلیغات جناح های سیاسی هزینه نمیکند

  6. سلام بر همه دانشجویان و …
    از اینکه با این تمرکز و تفکر به سوالات هم پاسخ می دهید جای بسی خوشحالی است.
    ما دانشجویان باید خدا را شاکر باشیم که پولهای پرداختی ما برای ساخت چنین مکان مجهزی صرف شده و پولمان به هدر نرفته است. من شنیده ام که این دانشگاه به این زیبایی بدون کمک گرفتن از هیچ ارگانی ساخته شده است پس بسیار خوشحال باید باشیم که یک روحانی که اصلا فکرش رو نمیکنیم به عنوان یک مهندس بسیار قوی پول بیت المال را صرف ما دانشجویان کرده است.
    وقتی که به آزمایشگاه میروم از تجهیزات مدرن آن شگفت زده شدم. بطوری که شنیدم هرکس به این آزمایشگاه میرود از امکانات آن متعجب می شود.
    دوستان عزیز بجای آن که بدنبال مسایل پوچ باشیم برویم ببینیم کتابخانه به این عظمت ساخته شده چند تا عضو داره. گفته شده در این 3 طبقه کتابخانه با منابع عظیم فقط 160 عضو وجود دارده که 30 نفر فعال هستند.
    حال باید به نمایشگاه کتاب برویم یا به این کتابخانه.
    سالن ورزشی که درس تربیت بدنی رو اونجا گذروندم واقعا شیک ساخته شده است. میگویند قلی پور پول نمی دهد ولی در یکی از مسابقات ورزشی شرکت کردم برایمن و همه شرکت کنندگان یک دست کاپشن و شلوار، ساک، کتانی، حوله، لباس مسابقه و… خریداری شده است که جمعا شاید دویست هزارتومن باشد. خانم جبیب پور هم با ما به مسابقه آمده و کلیه هزینه های نهار و شام و صبحانه ما که فکر میکنم جمعا سه میلیون تومن شده پرداخت کرد.
    پس به جای تخریب یک پیرمرد بزرگ مرد بدنبال اصلاح خودمان باشیم . چرا فقط یکی از دو مورد که شاید منطقی باشد را دیدیم و مابقی کارهای خارق العاده را نمی بینیم

  7. امیدوارم دوستانی که طرفداری میکنن یه چیزی کف دستشون بزارن

  8. بسمه تعالی
    دانشگاه آزاداسلامی بابل نزدیک به دو دهه با مدیریت توانمند جناب حاج آقای قلی پور اداره می شود که در طول این دو دهه خلاء مدیریت این بزرگوار در همان دو سالی که در واحد بابل حضور نداشت کاملا برای همگان احساس گردیده است که توانست دانشگاهی را که در لب پرتگاه ورشکستگی بوده نجات دهد و امروزه یکی از سرآمدترین دانشگاه در سطح منطقه از نظر بودجه و درآمد مالی است ، این روحانی بزرگوار که از دیدگاه جناب آقای دکتر میرزاده روحانی اهل فن و مدیر لایق و تواتمندبوده و امکاناتی را که در این دانشگاه فراهم نموده حتی در بعضی از واحدهای دانشگاهی تهران هم وجود ندارد،همچنین توانسته است به مدت کمتر از شش ماه از حضور مجدداو دردانشگاه نزدیک به بیست رشته کارشناسی ارشد و ده رشته دکتری به مجموع رشته های موجود این دانشگاه اضافه نماید وتمام زندگیش را صرف خدمت به جامعه دانشگاهیان کرده ودر چارچوب قانون اختیارات تامی را به مدیران و معاونین تحت کنترل و نظارت خویش اعطاء نموده است لذا با توجه به سوابق ارزنده ودرخشان این روحانی بزرگوار، این دور از انصاف است که تلاش خستگی ناپذیر و موفقیت های این مدیر توانمند را نادیده بگیریم ودرصدد به تحقق رساندن اهداف شخصی ومغرضانه باشیم برهمین اساس ما جامعه دانشگاهی اعم از اساتید ،کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل حمایت قاطعانه خود را از این ریس بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در سطح منطقه و کشور جناب حاج آقای قلی پور اعلام ی می داریم و توفیقات روز افزون این عزیز را از خداوند بزرگ مسئلت می نمائیم.

  9. آقای قلی پور سلام علیکم
    این سوال در ذهنمان ماندگار شده که چرا جنابعالی دانشجویانی را که با تمام وجود دغدغه برنامه های فرهنگی – علمی – ارزشی را دارند در این راستا آزار می دهید آیا هدف شما از نشستن بر میز ریاست چیزی جزء اعتلای فرهنگ در دانشکاهست؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. میدونی چرا برادر
    چون عقدهای هستن ایشون چشم دیدن فعالیت های دانشجویی ندارن
    فقط میخوان به آدم های خودش بها بدن ، دانشجو کیلویی چنده ، تشکل و‌کانون این ا رو اصلا نمیشنایه با دروغ و کلک و باند بازی روی کار اومده و مونده ، داره به فرهنگ خیانت میکنه ،
    این دانشگاه از لحاظ فرهنگ و کارای دانشجویی در بدترین وضعیت هست واقعا متاسفم برات قلی پور
    بیدار شو و به جوونا اعتماد کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *