بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
دراین لحظات عرفانی ، در این روز میمون و مبارک سیدالایام روز جمعه ، روز زیارتی امام زمان (عج) ، دراین اجتماع بزرگ پرشور و شعور در ابتدا خودم و همه ی شما اعزه ی مکرم ، نمازگزاران عزیز و بزرگوار ، برادران عزیز و مؤمن و خواهران ایمانی را به تقوای الهی دعوت می کنم .
کسب فیوضات رحمانی ، وصل شدن به خالق یکتا در محضر ذات ربوبیت بودن و رنگ و بوی خدا گرفتن از آثار و برکات حضور در محضر تقوای الهی است. انسان با حضور در محضر خدا و بهره مند شدن از دستورالعمل خالق هستی و دور بودن از هرگونه زشتی و گناه و پلشتی موجب جاودانگی می شود . عزت و سربلندی انسان که خلیفه ی خدا  در کره ی زمین هست در گرو مراعات تقوای الهی است و اگر کسی که خودش را در منجلاب گناه قرار داد ، در مسیر گناه قرار داد و خدا را نادیدده گرفت و از فیض عظیم محضر حضورش بی بهره شد هم موجب ذلت خودش گردیده و هم موحب بی آبرویی اش . و در مقابل آن مؤمن زرنگ ، کسی که در گفتمان اسلامی قرار گرفته و از متد دستورالعمل الهی به عنوان یک سبک زندگی اسلامی استفاده نموده این شخص هم موجب بالندگی خودش و هم موجب نجات بخشی جامعه شده . پس بیاییم با حضور در محضر خداوند متعال و رعایت تقوای الهی موجب عزت خود شویم و به فضل خداوند متعال صدور انقلاب مان در جای جای جهان اسلام و این حرکت ممتد بیداری اسلامی هم در معیت خداوند متعال و در محضر خدا بودن و رنگ و روی خدا گرفتن معمار کبیر انقلاب ، شاگرد مکتب امام زمان (عج) و امروز هم با دیدبانیت رهبر عظیم الشأن مان که در جای جای جهان موجب عزت و سربلندی است رقم خورده است در گرو تقوای الهی است. پس آن نفس خودمان و خانه وخانواده و جامعه مان را با تقوا زینت ببخشیم . تقوا است که موجب شکوفایی استعداد بالقوه ی انسان می شود . در محضر خداوند متعال بودن است . چون موضوع بحث مان در مورد سبک زندگی اسلامی است که رهبر فرزانه مان هفته ی گذشته در بیان گفتمان اسلامی و آثار و برکاتش و سبک زندگی دینی چندین سال است که مسائلی را عنوان می کنند رسیدیم برای داشتن یک خانه ی آباد ، افرادی که در این خانه و خانواده زندگی می کنند  افرادی است که قرار است جامعه با حضور آنها رقم بخورد از افراد جامعه گرفته ، عامه ی مردم تا مدیران در سطح کلان که ازاین بیوت مشرف به ذات ربوبیت رقم خواهد خورد . همه و همه . با بهره گیری از این مدل زندگی از سیره ی علمی و عملی انبیاء الهی که همه ی گفتمانشان ذات مقدس خداوند متعال و در محضر خداوند بودن و بهره گیری از محضر خداوند متعال هست و خصوصاً نبی مکرم اسلام خاتم المرسلین (ص) و ودیعه ی ایشان که عترت است به عنوان یک سبک زندگی می توانیم بهره مند شویم . بنده یه علت حضور در ماه شعبان و نیمه ی قرص ماه شعبان که مشرف شده به حضور امام زیبایی ها ، امام مهربانی ها ، امام زمان (عج) ، امام رئوف لذا آمده ام به این مناسبت موضوع بحث مان را در بیان تربیت از نگاه دکترین تربیتی مهدویت مباحثی را محضر شما عرض می کنم . ار منظر و دیدگان تشیع و شیعه حضرت بقیة الله الاعظم که عصاره ی خلقتی وجود مخلوقیت عالم از سوی خالق هستی است «بقیة الله خیرلکم إن کنتم مؤمنین». این شخصیت بارزترین مصداق انسان کامل هست و شخصیتی هستند که خدا تمام استعدادها و قابلیت هایی که در انسان بصورت بالقوه به ودیعت نهاده در ایشان به فعلیت رسانده است و در جود این انسان فرهیخته و نخبه الهی قرار داده است . و آن حضرت تربیت محض و نسبت به استعدادهای بالقوه انسانی فعلیت محض به شمار می آیند . این امام رئوف انسانی کامل ئ مکمل هستند و هم کاملترین انسانها روی زمین و هم بهترین و جامع ترین مربی اهل زمان می باشند
و ما که به عنوان شیعه و معتقد به این امام همام هستیم با بهره گیری از این شخصیت می توانیم موجب عزت شویم . عرض کردیم درست هست که انسان دست به دعا بردار جهت فرج امام زمانش دعا کند . آیا فقط به لسان و گفته مان ؟ آیا وقت آن فرا نرسیده در عمل هم مرد عمل شویم زندگی مان را ، خانه مان را ، مسیر زندگی مان را چنان رقم بزنیم که امام زمانی شود . فرزندی را به دنیا بیاوریم که شاگرد مکتب امام زمان (عج) شود . مبانی تربیتی مان را چه مکتب همسر و چه تربیت فرزندان مان را به عنوان شاگرد مکتب امام زمان (عج) رقم بزنیم. پس با بهره گیری از این فیوضات معنوی امام زمان (عج) می توانیم آن استعداد های درونی مان را شکوفا کنیم . بیاییم مکتب انتظار را به عنوان یک تربیت در زندگی مان پیاده کنیم . بیاییم فرزندان مان را شاگرد این فرهنگ قرار بدهیم و مکتب انتظار را به عنوان یک شاکله ی فرهنگی قرار بدهیم .
 سروران عزیز ، نمازگزارن محترم ، برادران و خواهران ایمانیِ من عرض کردیم اگر امروز از دشمن و استکبار صدای تپش قلبشان را می شنویم . و ضربان قلب شان را در مقابل عزتی که هم ایران عزیز رقم زده است و هم جهان اسلام با محوریت انقلاب بی بدیل ایران مان که تأصی از همان مکتب و همان فرهنگ است این مکتب را باید ترویج دهیم . از خانه و خانواده مان به عنوان یک دانشگاه استفاده کنیم . با فرهنگ امام زمانی و فرهنگ انتظار فاصله نگیریم. آماده سازی و محقق نمودن جامعه در انتظار بهترین و باشرف ترین مخلوق عالم که قرار هست عالم با حضورش گستره ی عدالت در کل جهان ایجاد شود . و اگر امروز وهابیت خبیث در کنار تفکر داعشی که برگرفته از مکتب غیر انتظار هست و در مقابل این مکتب عظیم الهی می باشد . چون می دانند این مکتب در مقابل تفکرشان قرار گرفته . ان جا قرار است منیت باشد و آنچه را که از ثقیفه گرفته تا به خوارج و رسیده به امروز نسل اندر نسل جا به جا شده و در صلب پدران و رحم مادرانشان قرار گرفته و در مقابل این مکتب ایستادگی کردند ما معتقد به مکتب انتظار هستیم . ما در فرهنگ مکتب انتظار قرار داریم . پس چه خوب است شاکله ی تربیتی خانه و خانواده مان را بر اساس مکتب انتظار انجام دهیم . مادر عزیزم برای شما در سال گذشته مثال زدم . قرار است یک مهمانی بزرگ برایتان ایجاد شود . قرار هست یک مهمان بزرگ برایتان بیاید . آب زنید راه را . فضا را معطر می کنید . خانه را آماده می کنید . شهر را آب و جارو می کنید . آماده می شوید برای فیض حضور در محضر آن مهمان عزیز و بزرگوار . هیچ وقت کثافت و زشتی و یا آشغال را این شخص میزبان نمی گذارد که مهمان بیاید آبادش کند . آباد می کند و در انتظار آن مهمان قرار می گیرد . قرار هست جهان در انتظار این امام بی بدیل قرار بگیرد . امام مهربان و قرار هست گستره ی عدالت جهان با وجود حضور این امام حاضر قرار بگیرد . پس بیائیم با  فرهنگ سازی و مکتبی که شما به عنوان معلم آن مکتب، پدر و مادر عزیز عرض کردیم شاکله ی شخصیتی فرزند هم در سیره ی عملی شما قرار می گیرد و هم در سیره ی علمی شما . اگر یک پدری معتقد به ظهور و حضور امام زمان (عج) نباشد . بیت و خانه ای که در آن معنویتش برگرفته از عشق و اردت به اما زمان (عج) نباشد آیا حقیقتاً این فرزند در این مسیر قرار خواهد گرفت ؟ نه خیر . پس شما هستید که آن نهال را در وجود این فرزند ایجاد می کنید و عرض کردیم کشاورزمان آن نهالی که می کارد آن قدر مراقبت می کند و این مراقبت نفس آن قدر مهم هست که باید دقت کنیم نفس مان مطابق با امیال مان و هواهای نفسانی مان نباشد . عنان سرکشی که در دست بگیرد واویلا می شود . معرفی منیتی که باعث سرکشی می شود ولی این عنان را در اختیار این فرهنگ و این مکتب قرار دادن هست که موجب عزت می شود .
اهل عرفان و معرفت به استناد به آیه ی امانت «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمانَةَ عَلَي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ الْجِبالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَها وَ أَشْفَقْنَ مِنْها وَ حَمَلَهَا الْإِنْسانُ إِنَّهُ کانَ ظَلُوماً جَهُولاً» معتقد هستند که خداوند متعال امکان و استعداد را در همه ی انسان ها در حد رسیدن به نهایت و درجه ی حقیقت انسانیت و ودیعت نهاده است به گونه ای که جز انسان هیچ موجودی تحمل چنین شکوفائی را ندارد .
از منظر قرآن اسنان همه کمالات را بالقوه داراست باید آن را به فعلیت برساند و این خود اوست که باید سازنده و معمار خویشتن باشد. آری نوع اسنان قابلیت رسیدن به اوج مقامات انسانی را دارد اما این استعداد و قابلیت تنها در حجت و جانشین خداوند متعال به فعلیت و شکوفائی کامل می رسد کسی که کامل ترین اسنان روی زمین به شمار می اید و تمام اسماء و صفات جلال و جمال حضرت حق در او تجلی می کند و لذا مشتاقان حضرت بقیت الله الاعظم با بهره گیری از این فیوضات و با وصل شدن در این چشمه چوشان الهی به فیض عظیم لقاء الله بهره مند می شود چون عرض کردیم فطرت انسان در حضور خداوند متعال است . درک ذات ربوبیت هست . رسیدن به انسانیت است . در واقع آن را به عنوان ودیعه قرار داده است . و ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم . جایگاه و مقام تمام انسان به شرافتی ای است که خداوند متعال به عنوان خلیفه ی خودش در کره ی زمین قرار داده است . واین شرافت با حضور در این مکتب و این فرهنگ بودن محقق می شود . پس بیاییم آماده شویم . قرار هست مهمانی بزرگی محقق شود . قرار هست فرهنگ انسانیت و زندگی توأم با عشق و معنویت در کل جهان ایجاد شود . امروز و این عقیده و باورها و این خوناب هایی که حمام های خونی که از کشتن برادران شان ایجاد می شود این فرهنگ متناسب با انسان و گفته مان اسلامی نیست . شمایی که خودتان را بلندگو  و اعلان کننده ی اسلام می دانید بیایید خودتان را در این مکتب و انتظار قرارا  دهید . روی سخنم به گروه داعش و همه ی آنهایی هستند که خود را مسلمان می دانند . ولی ما اهل تشیع در مکتب تشیع و اسلام ناب محمدی (ص) هستیم .
پس سروران عزیز بهره مندی از سیره مهدویت موجب شکوفائی استعدادمان می شود و با اعتقاد به فرهنگ مهدویت و بودن در مکتب انتظار می توانیم مبانی تربیتی اسلامی را هم برای خود رقم بزنیم و هم برای همسر و فرزندانمان و هم جامعه عزیز امام زمانیمان عج فرصت فرصت مناسبی هست به شرطها و شروطها و آنهم عقب نماندن از قافله منتظران واقعی و دور نبودن از فرهنگ زندگی این منتخب بی بدیل الهی دعا می کنیم در این مکتب سعادت دنیا و آخرتمان رقم بخورد.
 
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
 
در این خطبه نیز هماند خطبه اول در محضر شما سروران عزیز و بزرگوار که حقیقتاً همیشه با این لسان الکن خود عذرخواه هستم . و شرمنده ی همه ی این حمایت ها شما هستم . در ابتدا ی امر خودم و همه ی شما را به تقوای الهی دعوت می کنم . بهترین فرصت هست از این فرصت ها استفاده کنیم . فضایی که از طریق این ایام رقم خورده . عمر مثل رعد و برق در حال گذر هست . یک زمانی می بینیم که قد خمیده شده ، بدن در حال لرزش است و محاسن و موها سفید شده . این بانگ الرحیل است که آویزه ی گوش مان هست . فلانی رفت و نوبت به من خواهد رسید . اما مؤمن کیض و زرنگ شاگرد مکتب اهل بیت (ع) از این فرصت ها و از این فرصتی که از سوی حق ایجاد شده و معنویت هایی که فرصت مناسبی است . رجب با بانگ این الرجبیونش گذشت . متوجه باشیم که عمرمان به بطالت نگذرد . ماه شعبان است و متعلق به پیغمبر (ص) مان هست . نبی رحمت (ص) هست . رحمة العالمین است . چند صباحی از این ماه مزین به نام پیغمبر (ص) گذشت . ای مسلمان ، ای امت پیغمبر (ص) متوجه عمرمان باشیم . گذر و تورقی به این عمرمان داشته باشیم . متوجه باشیم که باید رفت . متوجه شرمندگی مان در محضر پیغمبر (ص) هم در قیامت صغری از لیلة الدفن و تا قیامت کبری در صحرای محشر باشیم . آن جا دیگر جای جبران نیست . هر چه هست فرصت دراین دنیا هست . پس با حضور در محضر خداوند متعال و مراعات تقوای الهی می توانیم موجب نجات بخشی شویم. جامعه ای که ارتقاء فکری داشته باشد . آن جامعه موجب عزت و صلابت می شود . در آن صورت هست که از هیچ گونه تهدید و تحریم هراسی وجود ندارد. چون تعقل و تفکر برگرفته از آیین سبک زندگی اسلامی و معتقد بودن به ذات ربوبیتی که هم با عامه و هم به خواص خودش نعمت می دهد آیا این دغدغه ی فکری وجود دارد . آیا کسی که معتقد به ذات ربوبیت باشد از زمین مرده گیاه می دهد ، درخت می دهد ، میوه می دهد ، شالی می دهد . این انسان مؤمن و معتقد اضطراب و استرسی ندارد . لذا فرصت مناسبی است . انسان می تواند با این اعتقاد هم موجب نورانیت خودش شود و هم موجب نورانیت جوامع بشری شود .
فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مردم ایران عزیز ، وکلای عزیز و بزرگوار در مجلس شورای اسلامی و هم چنین محضر ریاست محترم که حقیر هم به نوبه ی خودم و هم به نوبه ی همه ی شما مردمان شریف این دو بخش و شهرستان آمل به افتخار آمل دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی تبریک عرض می کنیم این انتخاب شایسته را . حتماً این انتخاب با دو سبقه انجام گرفته . هم سبقه ی گذشته اش که در مکتب پدر بزرگوار و مرجع جهان تشیع و مرجع علم و فقاهت حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی رضوان الله تعالی قرار گرفته و بهره مند شده اند . و هم خدمات و توانائی های که در وجود این شخصیت فرهیخته قرار داشته این انتخاب را انجام داده اند .
 و اما فرمایشات این شخصیت عظیم جهانی ولی امر مسلمین ، مرشد و مقتدای ما امام خامنه ای لزوم استمرار کار و تلاش و جدی گرفتن کار و تحت الشعاء قرار نگرفتن مسائل انتخاباتی در این ایام . اخلاق مداری همیشه موجب موفقیت می شود . بداخلاقی همیشه موجب به سرشکستگی می شود . انسان خودش را به خدا تفویض کند مردم ما هم بصیر هستند و می بینند . و قطعاً هر شخصی یک رأی دارد و وقتی که به نتیجه برسد به آن فرد مورد نظر خود رأی خواهد داد . تعامل با دیگر قوا به خصوص با دولت از دیگر توصیه های ولی مسلمین بوده . و هم دل و هم زبان بودن دولت و مجلس و ملت و دولت و اگر هم قرار هست هم دلی و هم زبانی باشد این هم دلی و هم زبانی برای هم و در آحاد جامعه است . یک سو و یک طرفه نمی تواند باشد . اگر قرار هست مردم هم دل باشند دولت تدبیر و امید یک مقداری دقت کنید . این که در یک برحه از زمان ناخودآگاه بیاییم با این قیمت بنزینی که ایجاد می کنید این هم دلی و هم زبانی نیست . چه چیزی می خواهد ایجاد شود . درست در سالروز فتح خرمشهر . بدون هماهنگی انجام گرفته و لذا همه مان از این دولت کریمه انتظار داریم تا مقداری تدبر بیشتری نسبت به مشکلات مردم داشته باشد. ما معتقد هستیم که رشادت های مان و عنایت های مان جز از باب هم دلی رقم نمی خورد ان شاء الله یک مقداری بیش تر توجه شود . آن روز قرار نبود نان این چنین شود . الآن همه ی نانوایی های مان آزادپز شده . آب و برق و گازمان هم که این چنین شده . بیش تر به فکر مردم باشید . آن وقت هست که هم دلی و هم زبانی رقم خواهد خورد . اهتمام ویژه به بحث اقتصاد مقاومتی . معتقد بودن به پتانسیل درون . چرا ما گیر دادیم به انرژی هسته ای و مذاکرات هسته ای . سروران عزیز ، مدیران بیاییم از همین پتانسیل ها استفاده کنیم . تکیه بر ظرفیت های درون مان داشته باشم . باور به اقتصاد مقاومتی که هم در عرصه ی انقلاب به ما کمک کرد و هم در عرصه ی جنگ تحمیلی و هم در عرصه ی تحریم دارد به ما کمک می کند . بیاییم با خودمان باشیم با اتکاء به ذات مقدس خداوند متعال و تفویض امور می توانیم موجب عزت باشیم . در کشور فرمودند حقیقتاً هیچ بن بستی وجود ندارد . راه علاج مشکلات تقویت تولیدات داخلی است . بیاییم حمایت کنیم . سبد تولیدات داخلی خودمان را البته سال گذشته قدمی برداشته شده برای قشر کشاورز ولی باید بیشتر دقت شود .
اما بمناسبت میلاد مسعود حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان هست با مرور به زندگی این جوان مخلص الهی و فدائی دین که با خون خود درس بزرگی را به مردم جهان داد که باید برای حفظ دین از همه چیزهایمان باید بگذریم تا دینمان بماند البته این نیاز به مقدماتی دارد هر کسی نمی تواند به این مقام برسد جز از طریق ایمان به خدا و بصیرت کامل داشتن به دستورالعمل الهی آن وقت هست که می شود آنکس که تو را شناخت جان را چه کند فرزند و عیال و خانمان را چه کند ایمان به خدای علی اکبر و پذیرش ولایت امام زمان خویش و تابع محض بودن از خصیصه های ایشان بوده است و لذا به همین مناسبت این روز بزرگ و به میمنت این مولود این روز را به روز جوان نامگذاری نموده اند که بنده ضمن عرض تبریک به همه جوانان مقداری در رابطه با جوانان و ابعاد شخصیتی آنها سخن بگویم و باید به دنبال آن باشیم که ببینیم این قشر عظم و سرمایه ملی به چه چیزهائی نیاز دارند : مهمترین نیاز جوانان راجع به نیازهای جوانها زیاد صحبت می شود؛ که در این باره مقام معظم رهبری فرموده اند : از نظر من مهمترین نیاز جوانان چیست؟ نیاز عمده ی جوانان، هویت است؛ باید هویت و هدف خودش را بشناسد: باید بداند کیست و برای چه می خواهد تلاش و کار کند. دشمن می خواهد هویت جوان ایرانی را از او بگیرد؛ اهداف را از بین ببرد؛ افقها را تیره کند؛ به او بگوید تو یک موجود حقیر و محدود هستی؛ پیش من بیا تا تو را زیر بال بگیرم. معلوم است؛ کشور ثروتمند ایران و منطقه ی بسیار مهم و راهبردی ما و تأثیرات فراوانی که این ملت از همه سو می تواند بگذارد؛ همه از طریق تحقیر شخصیت جوانها، در مشت دشمن می آید. امروز برنامه ی دشمن نسبت به شما جوانها این است؛ خیلی باید بیدار باشید. کسانی این طور وانمود می کنند که نسلی که دارد روی کار می آید -که اصطلاحا به آن (نسل سوم انقلاب) می گویند- پشت کرده به انقلاب و رویگردان از ارزشهای دینی است؛ یا اگر هم نیست، به طور اجتناب ناپذیری این طور خواهد شد! بنده صددرصد حرف آنها را رد می کنم. نه این که من عوامل فساد برانگیز فرهنگی را نمی بینم یا نمی شناسم یا از آنها خبر ندارم؛ نخیر، بنده از ماهواره، اینترنت، رمانها، فیلمها، آهنگها و حرفهای فاسد کاملاخبر دارم و آنها را دست کم نمی گیرم.
 اما معتقدم نسل کنونی امروز این قدر هم آسیب پذیر و شکننده نیست؛ این را بد فهمیده اند امروز جوان ایرانی، آگاه، با معرفت، بصیر، سیاسی و اهل تحلیل است؛ و از همه بالاتر با ایمان است جوان که پرورش یافته ی دوران انقلاب است، از معرفت دینی برخوردار است، ایمانش هم ایمان عمیقی است؛ البته احتیاج دارد که تغذیه ی معنوی و فکری دایمی شود. ابزارها و فعالیتها و کارهای فرهنگی باید در اختیار جوان قرار بگیرد. روحانیون خوشفکر و دانشگاهیان مؤمن باید در مقابل ایمان جوانان احساس مسئولیت کنند.
اما دیده بان زیبانگر نظام مقدس جمهوری اسلامی در بیان دانش اندوزی جوانان فرموده اند: جوانان عزیز! حضور در صحنه ی پرشور دانش اندوزی که از زیباترین و مبارک ترین فصول دوران جوانی است هنگامی که با مجاهدتهای اسلامی و تلاش در راه گسترش فهم و معرفت درست دینی و سیاسی همراه باشد، یکی از بزرگترین آمیزه-های معنوی برای نسل جوان کشور را پدید می آورد.
ولی امر مسلمین در توصیه به جوانان در بیان رسالتشان در زمینه های متعدد فرمودند:  توصیه ی من به شما جوانان عزیز -چه دختران و چه پسران- همین است. شما در صحنه ی فعالیت های جوانانه، فعالیت علمی، فعالیت تحصیلی، فعالیت تحقیقی، فعالیت سیاسی، فعالیت های اجتماعی گوناگون، کار فرهنگی، مطبوعاتی، هنری، ورزشی و امثال اینها با همه ی نشاط و با همه ی قدرت حضور داشته باشید و طهارت، تقوا، ایمان، اخلاص و صفایتان را -که حقا و انصافا در بین جوانان دنیا، شما از این جهات نمونه اید- حفظ کنید. اگر این تلاش مؤمنانه و مخلصانه و باصفا، در بین بخصوص جوانان ما و در بین بقیه ی آحاد ملت هم -هرکدام به سهم خودشان- وجود داشته باشد استکبار در مبارزه ی خود با ملت ایران قطعا و یقینا، نه یکبار، بلکه بارها به زانو درخواهد آمد و شکست خواهد خورد.
البته فرمایشات یادگار هشت سال دفاع مقدس سخنران عزیز قبل از خطبه مان که در مورد آزاد سازی خرمشهر عنوان نموده اند که این عزیزان حقیقتاً با ایمان خودشان بودند در نظام مقدس و هم در جنگ و هم امروزه با حمایت و هدایت شان همه ی سرداران ، همه ی سربازان و همه ی معتقدان و شاگرد  مکتب هم امام و هم رهبری و کسی نمی تواند بگوید من در نظامی هستم و فقط معتقد به امام هستم و خدایی ناکرده از مسیر رهبری خارج هستم . این جا فتنه ایجاد می شود . این جا خودشان به بیراهه کشیده می شوند . ولی این سرداران عرصه ی ایثار و مقاومت که موجب عزت شده اند عنوان فرموده اند در جریان مقاومت و آزادسازی خرمشهر و آن اعتقاد بی بدیل مان به ذات ربوبیت و خداخدا گفتن فرزندان مان در آن نصفه های شب موجب آزادسازی خرمشهر شده است .
 امروز هم این جوانان مکتب امام زمان (عج) معتقد و اصیل و ریشه ای هستند . چون از شما پدر و مادرانی تربیت شده اند که از مکتب امام زمان (عج) ارتزاق کردن و هم از مکتب سرخ امام حسین (ع) و هم از خط سبز مهدویت . ولی مدیران محترم باید برنامه ریزی شود . دشمن یک قدم از ما جلوتر هست . آنها دارند از طریق فیلم های مستهجن و شبکه های ماهواره ای که عرض کردیم از بُن دارند آن خانه را خراب می کنند . چون اگر در جمعی یا علی (ع) و یا زهرا (س) است و امام زمان (عج) در جانها و قلب ها است . این جوان شاگرد مکتب امام زمانی می شود . لذا دارد از این اعتقاد جدایش می کند . ما باید برنامه ریزی برای این قشر بکنیم . حضرت امیرالمؤمنین فرمودند «انما قلب الحدث کالارض الخالیه» قلب جوان همانند زمین خالی است . بذر ایمان و صلابت را ما باید در این جان ها و قلب ها ایجاد کنیم .
میلاد با سعادت حضرت بقیة الله الاعظم حضرت امام مهدی (عج) و روز مستضعفان است و آیه «و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثین» قرار هست که امام بیاید که هیچ فقیری در جامعه نباشد . فقر فقط مالی نیست . فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی است . خودمان را بالا بکشیم و برنامه ریزی کنیم . شاگرد مکتب و فرهنگ انتظار هیچ فقری در زندگی اش وجود ندارد . کسی که فقر اقتصادی داشته باشد فقیر می شود . کسی که تفکر اقتصادی نداشته باشد می شود فقیر . وقتی پتانسیل هست فقری وجود نخواهد داشت . ما مسئولین مسئول هستیم و باید حساب پس دهیم . ببینیم روزی را که ما در محضر امام زمان (عج) قرار می دهند . امروز هم در محضر امام زمان (عج) هستیم . ایشان در پرده ی غیبت نیست .
 گفتم شبی به مهدی (عج) از تو نگاه خواهم .
گفتا که من هم از تو ترک گناه خواهم .
با این اعتقاد می توانیم در محضر امام زمان (عج) باشیم و امروز هم در محضرشان هستیم . ولی چشمی که گناه دارد امام زمان (عج) بین نیست . این گوشی که گناه می شنود در محضر امام زمان (عج) نیست .
چهارده خرداد سالروز ارتحال ملکوتی و معنوی امام هست . امام هست چون تفکر امام هست . چون اعتقاد و باورهای امام هست . چون انفاس قدسیه و تکلم زیبای امام زمانی مان هست . ما معتقد نیستیم کسی فرمود «عبدی اطعنی حتی اجع مثلی» بنده ی من اطاعتم کن تا تو را مثل خودم قرار دهم . تفکر امام زمان (عج) وجود دارد و امروز شاگرد مکتب امام زمان (عج) و امام راحل ولی امر مسلمین هستند . مسئولین فقط به زبان نگوییم که در تفکر امام راحل هستیم . در عمل هم مرد عمل باشیم . فقط از ایشان به نفع خودمان استفاده نکنیم . خاطرات حضور محضر امام باید به عمل ایجاد شود مشکلات مردم را . آن روزی که داشتند بمباران می کردند به امام می گفتند به پناه گاه بروید می فرمودند مگر خون من از این ها شیرین تر است . ماند و جایی نرفت . نمی گوییم که کاخ نشینی نباشد ولی به فکر کوخ نشینان باشیم . به فکر مردم فقیر و مستضعف باشیم . این فرهنگ امام راحل است . این خط و سیر امام راحل است . این گفتمان ولی امر مسلمین هست . اگر متوجه باشیم و دقت کنیم پانزده خرداد را چون هفته ی بعد فرصت هست در هفته ی بعد عرض می کنم .
متأسفانه تفکری که در تجزیه ی عراق وجود دارد توصیه می کنیم به آنهایی که دایه ی اسلام و مسلمین هستند . تفکر اسلامی این نیست. چرا به فکر تفکر مملت مسلمان نشین باشیم و از استکبار جهانی دستور می گیرید آنهایی که خود را خادم الحرمین می دانستند و امروز خائن الحرمین هستند و دارند خیانت می کنند . نیایید بین مسلمانان و هم خون های خودتان تجزیه ایجاد نکنید . قطعا نوبت به شما هم می رسد .
جریان تعدی و ظلم استکباری ای که به مردم مظلوم یمن می شود . خون بارترین روزها را امروز و روزهای گذشته در یمن رقم زدند . آیا این جز سفاهت و بی عقلی و بی تدبری آنهایی که خودشان را شاگرد مکتب پیغمبر (ص) می دانند می توان عنوان کرد . متولیان امور خصوصاً وهابیت خبیث . تفکری که آمده از صهیونیست گرفته اند و   از استکبار به عنوان کارگردانشان و آمده چکمه ی ظلم پوشیده . دقت بکنند کودک کشی نکنید . اسلام و مسلمین را قتل عام نکنید . خیال کردید که تشیع را بکشید تفکر و اعتقادشان از بین می رود اما این کار انجام نمی شود .
اما گزارشی داشته باشم خدمت شما . ما در صدد برگزاری کنگره ی ملی میر قوام الدین مرعشی هستیم . عرض کردیم . وهم چنین جشنواره ی برنج به جهت هویت و رسالت مان . ما کشاورز هستیم و برنج دابودشت و دشت سر و شهرستان آمل و قطعاً بدانید که امثال میرقوام الدین ها موجب برکت نظام ما شدند . این خاک حاصل خیز از حضور آیت الله مرعشی و میرقوام الدین مرعشی و آیت الله میرزاهاشم آملی و علامه جوادی آملی و علامه حسن زاده آملی است و امروز هم میر قوام الدین مرعشی ایجاد شده . این ها بی اثر و بی تأثیر نیست . لذا ما جریان کنگره را جلساتی انجام دادیم هم در سطح شهرستان و هم در سطح استان . محضر نماینده ی ولی فقیه مان حضرت آیت الله طبرسی رسیدیم . محضر معاون محترم استاندار با کفایتمان جناب دکتر یونسی جلساتی در آن جا تشکیل شده . و دو سه روز گذشته هم محضر شریف مرجع جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی و ان شاءالله به فضل خداوند متعال در صدد این هم هستیم که محضر علامه ی ذوالفنون علامه حسن زاده آملی تا گزارشی را محضر شریف شان ارائه بکنیم . قطعاً اعتقاد ما این است که جوانان ما با این قیام علویان آشنا شوند . این که رهبر علویان از دیار پر رونق و موهبت الهی بخش دابودشت شهرستان آمل می باشد و مقر حکومت ایشان در شهرستان آمل که در زمان خود وسعت گسترده ای داشته است ولی ما متاسفانه کتاب جامع و کاملی به نام قیام علویان نداریم . آثاری در مورد قیام علویان نداریم . مقالات و کتبی که ان شاءالله ایجاد شود اگر چه امسال سال اول هست و بازخوردش در سال های بعد خواهد بود و رسالت حقیر و همه سروران عزیز در این امر معرفی این عالمان عامل و عارفان الهی به جوانان اسلام می باشد که بنده هم دست یاری به سوی همه مسئولین و مردم جهت برگزاری هر چه با شکوه تر این کنگره دراز می نمایم و هم تقدیر و تشکر از همه عزیزانی که ما را مورد تفقد خویش قرار می دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *