هراز نیوز :يك كارشناس عرب و آگاه در امور تركيه با هشدار درباره بحراني شدن روابط تركيه با ساير كشورهاي منطقه گفت كه تركيه سياست غيرمستقلي را برخلاف منافع خود در پيش گرفته است.

“محمد نور الدين” روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: سياست خارجي تركيه يك يا دوسال قبل سياستي متعادل بين كشورهاي منطقه و مستقل از سياست هاي غرب و شرق بود؛ اما امروز تركيه دچار مشكل شده زيرا خود را وارد محور غرب كرده است كه در تلاش براي سرنگون كردن نظام سوريه است و آنكارا به طرحي شكست خورده دل بسته است.

نورالدين گفت: تغيير سياست خارجي تركيه باعث بحران روابطش با اكثر كشورهاي همجوار و حتي قدرتهاي جهاني نظير روسيه و چين شده است.

وي تصريح كرد: شيوه جديد سياست خارجي تركيه به طور كامل با آنچه باعث موفقيت تركيه مي شود و اين كشور را بخشي از هويت منطقه و سرنوشت و آينده آن قرار مي دهد، در تضاد است.

اين كارشناس امور ترکیه گفت: آنكارا امروز در برابر مرحله اي خطرناك قرار دارد، زيرا به طور تدريجي از تاريخ و عمق راهبردي خود دور مي شود و سياست تركيه نشان مي دهد كه اين كشور تلاش مي كند تا بخشي فعال و پويا از ساختار غربي و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي “ناتو” در منطقه باشد.

محمد نور الدين،افزود: تركيه از طريق اين سياستها به دنبال اعمال سلطه خود بر منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *