مسئولان استانی و شهری با خانواده عایرضا ارجین رکورددار میل‌سنگین دنیا دیدار کردند

علیرضا ارجین ورزشکار آملی رشته باستانی و زورخانه‌ای کشورمان که بدون مربی در بخش میل‌سنگین ورزش باستانی و زورخانه‌ای رکورد جهانی جابه‎جا کند، میزبان سید‌جواد حسینیان مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران، حجت‌الاسلام حسین محمدیان مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه آمل، محمود نائیج رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل و پیشکسوتان ورزشی بود.
حجت‌الاسلام حسین محمدیان شب‌سه‌شنبه در دیدار مسئولان با علیرضا ارجین ورزشکار آملی رشته باستانی و زورخانه‌ای کشورمان و رکورددار میل‌سنگین دنیا، بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای و باستانی از ورزش‌های مقدس بوده که در آن ورزشکار با وضو وارد گود می‌شود و در آن مفاهیم اخلاقی و عرفانی زیادی نهفته است.
وی افزود: در زورخانه ورزشکاران با ذکر سلام، صلوات و درود بر ائمه معصومین دست به ورزش می‌زنند.
محمدیان با اعلام اینکه نظام اسلامی و فرهنگ دینی ایرانی‌ها در ابعاد مختلف برنامه‌ها و پایه‌های مستحکمی دارد، گفت: یک مسلمان باید علاوه بر ورزش، در امور دیگر نیز میدان‌دار و پهلوان باشد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه در بخش‌های همانند علوم هسته‌ای، سیاسی و نانو جوانان کشورمان توانستند دست به کارهای بزرگ بزنند، گفت: جوانان این عرصه‌ها هم پهلوانانی هستند که به نام آنها افتخار می‌کنیم.
این مسئول ابراز کرد: در جنگ هشت‌ساله تحمیلی هم شهدا پهلوانانی بودند که باعث سربلندی و اقتدار ایران شدند تا هم‌اکنون ایران به ام‌القرای منطقه تبدیل شود.
محمدیان با اشاره به مباحث اخلاق، فرهنگ و مبانی دینی در امر ورزش، تصریح کرد: اخلاق و رفتار نیکو در ورزش بسیار مهم است زیرا بداخلاقی در این زمینه می‌تواند فرد توانمند را از ورزش به‌دور کرده و به موارد انحراف و فساد بکشاند.
وی با بیان اینکه یک فرد بسیجی ورزشکار باید نمونه بارز ادب، شخصیت، اخلاق و فرهنگ اسلامی باشد، ادامه داد: مردم با گرایش دینی و مذهبی به ورزش زورخانه‌ای بیشتر از دیگر شاخه‌ها روی می‌آورند.
محمدیان با اشاره به اینکه باید ورزشکاران زورخانه‌ای از پشتوانه محکمی بهره‌مند باشند، عنوان کرد: پشتیبانی اساسی به همراه داشتن عزمی راسخ و اراده‌ای مصمم می‌تواند باعث رشد و افتخارآفرینی جوانان ایرانی شود.
وی، مردم را پشتوانه قوی ورزشکاران و مدال‌آوران کشورمان دانست و اضافه کرد: توسعه و پیشرفت ورزش از اهداف مهم سپاه پاسداران است و سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه روی داده است.
محمدیان با اشاره به اینکه امام امت و رهبر انقلاب به امر ورزش تاکید زیادی دارند و خود هم با پیاده‌روی و کوهنوردی ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دادند، گفت: ترویج و تبلیغ ورزش در بین اقشار مختلف مردم برای ایجاد سلامتی جامعه و دوری از معضلات اجتماعی همانند اعتیاد وظیفه‌ای همگانی است.
رکورددار ورزش‌ باستانی دنیا گفت: هم‌اکنون رکورد جابجایی میل‌سنگین ورزش باستانی و زورخانه‌ای دنیا به نامم ثبت است و تلاش زیادی برای ارتقای رکورد جهانی میل سنگین دنیا دارم.
علیرضا ارجین این ورزشکار رکورددار میل‌سنگین دنیا با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای و باستانی از ورزش‌های زیبا و مهیج است که با نام اهل بیت آغاز شده و به پایان می‌رسد، گفت: در این رشته ورزشی گذشته از قهرمانی و کسب سکو، جوانمردی، ایثار، انسانیت، گذشت و ارادت به اهل بیت مطرح است.
علیرضا ارجین با اشاره به اینکه برای نخستین بار مسابقات رکوردگیری میل‌سنگین کشور سال گذشته با گرامیداشت مقام مرحوم سلیمانی از باستانی‌کاران کشورمان برگزار شد، بیان کرد: این رقابت‌ها در آکادمی شهید فهمیده تهران برگزار شد که توانستم در آن اولین بار رکورد میل‌گیری سنگین دنیا را به تعداد 25 جفت جابجا کنم.
وی با اشاره به حضور در اردوهای مختلف تیم ملی ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای ایران، عنوان کرد: با حضور در چهارمین دوره مسابقات جام‌جهانی ورزش‌های باستانی که نیمه نخست اسفند‌ سال گذشته در کشور تاجیکستان برگزار شد، در گروه انفرادی علاوه بر کسب مقام نخست، رکورد میل‌سنگین دنیا را به تعداد 357 عدد جابه‌جا کردم.
ارجین با اعلام اینکه در این مسابقات جهانی 11 تیم شامل پنج کشور قاره آسیا، سه کشور قاره اروپا و سه کشور قاره آفریقا شرکت داشتند که مهم‌ترین حریفان از کشورهای تاجیکستان، آذربایجان و عراق بودند، گفت: تعداد میل‌سنگین با 350 جفت شامل 700 لنگه را به نام خود ثبت کرده و 105 جفت به رکوردم اضافه کردم.
این مدال‌آور رکورددار دنیا با اشاره به اینکه 16 روز گذشته در دومین دوره مسابقات میل‌گیری سنگین کشور به میزبانی شهر آران و بیدگل استان اصفهان برترین میل‌گیر کشور شدم، گفت: در این مسابقات 24 ورزشکار از 9 استان کشور شرکت کردند که به‌صورت آزاد در محل زورخانه حضرت ابوالفضل (ع) با ثبت رکورد 420 جفت میل سنگین مقام نخست کشور را کسب کردم و رکورد جهان را با 350 جفت میل سنگین به‎نام خودم ارتقا دادم.
ارجین با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران باستانی‌کار این شهرستان ارتقای زیادی داست، گفت: با تلاش همه ورزشکاران در آمل توانستیم افراد رها شده از بند اعتیاد به مواد مخدر و شیشه را وارد گود کنیم به‌گونه‌ای که این ورزشکاران از برترین‌های رشته ورزش زورخانه‌ای هستند.
وی بیان کرد: محیط پاک و ارزشمند زورخانه همه افراد عاشق به اهل بیت را به سوی خود می‌کشاند تا در فضای معنوی با عطر و بوی امامان و معصومین به ورزش بپردازند.
سید‌جواد حسینیان مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران در دیدار مسئولان با علیرضا ارجین ورزشکار آملی رشته باستانی و زورخانه‌ای کشورمان و رکورددار میل‌سنگین دنیا، اظهار کرد: از اولویت‌های مهم سازمان بسیج ورزشکاران مازندران سپاه کربلا مازندران راه‌اندازی و تکمیل سالن‌های ورزشی در قالب طرح‌های سوله 9 دی، اماکن ورزشی صالحین و دهکده ساحلی است.
وی افزود: این سازمان برنامه‌ای برای ساخت سالن‌های ورزشی جدید در استان ندارد.
حسینیان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ورزشکاران مازندران با حمایت سازمان بسیج ورزشکاران استان درحال ورزش هستند، گفت: ورزشکاران این سازمان توانستند در رشته‌های مختلف در میادین بین‌المللی، جهانی و آسیایی صاحب مدال‌های رنگارنگ شوند.
وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای و باستانی از ورزش‌های ریشه‌ای و متنوع در سطح کشورمان است، افزود: مخاطبان خاصی به این رشته ورزشی علاقه دارند و از ورزش‌هایی بوده که با ذکرهای مقدس و نام اهل بیت سروکار دارد.
حسینیان با اشاره به اینکه ورزشکاران باستانی با وضو در گود از اهل بیت توسل و تمسک می‌جویند، تصریح کرد: در این رشته افتادگی، گذشت، دستگیری از نیازمندان، توجه به هم‌نوع، فداکاری و انسانیت موج می‌زند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل هم در این بین بیان کرد: ورزش باستانی باعث اشاعه فرهنگ پهلوانی در جامعه می‌شود و در وسط میدان فرهنگ اصیل اسلامی گسترش پیدا می‌کند.
محمود نائیج گفت: زورخانه شهید سیدعلی جبریل نیاکی آمل مکان ورزشی قدیمی است که از گذشته تاکنون ورزشکاران زیادی را در خود پرورش داد و هم‌اکنون همه روزه تمرین و ورزش رده‌های مختلف سنی از پایه تا بزرگ‌سالان و پیشکسوتان در آن انجام می‌شود.
وی با اعلام اینکه کانون بسیج ورزشکاران آمل با ایجاد مکان‌های ورزشی عهده‌دار تمرینات ورزشی حدود 6 هزار ورزشکار این شهرستان است، ادامه داد: بیش از 10 هیئت ورزشی در شهرستان آمل تمرینات خود را در سالن‌های کانون بسیج ورزشکاران سپاه انجام می‌دهند.
نائیج در مورد ساخت زورخانه جدید در شهرستان آمل، گفت: زمین ساخت این مکان ورزشی آماده است و این مهم به تلاش مسئولان، ورزشکاران و خیران نیاز دارد.

عکس و خبر: قربانعلی مسافر
5 Attachments

Preview attachment 1.JPG
Image
1.JPG
Preview attachment 2.JPG
Image
2.JPG
Preview attachment 3.JPG
Image
3.JPG
Preview attachment 4.JPG
Image
4.JPG
Preview attachment 5.JPG
Image
5.JPG
82 KB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *