سومین کنگره شهدای ورزشکار کشور آذر ماه در مازندران برگزار می‌شود
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران گفت: سومین کنگره شهدای ورزشکار کشور آذر ماه سال جاری به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.
سید‌جواد حسینیان مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران به همراه مسئولان آملی با خانواده شهید علیرضا محمدی شهید شاخص ورزشکار این شهرستان در سال 1394 دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی اظهار کرد: مازندران در ایام دفاع مقدس نقش عمده‌ای در بازپس‌گیری مناطق جنگی از دشمن بعثی و هم‌دستان استکباری‌ آن داشت.
وی افزود: شهدای زیادی در این استان نیز از قشر ورزشکار بودند که حتی برخی از آنها در عرصه مربیگری و بازی در رشته‌های ورزشی مختلف تخصص داشتند.
حسینیان با اعلام اینکه ورزشکاران هم شهدای زیادی را برای پیروزی جنگ تحمیلی برای حفط دین اسلام، کیان انقلاب و دفاع از مرز و بوم تقدیم کردند، ادامه داد: امروزه ورزشکاران این استان که بیشتر از قشر جوان و نوجوان جامعه هستند باید درس رشادت، دلیری و آزادمردی را از شهدا بیاموزند.
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران با اشاره به اینکه شهدای شاخص ورزشی در هر شهرستان مشخص شدند، گفت: در نشست با مسئولان کانون بسیج ورزشکاران شهرهای مازندران تصمیم‌گیری شد تا یادواره شهدای ورزشکار هر شهرستان با همکاری اداره ورزش و جوانان و دیگر نهادها با محوریت شهدای شاخص برگزار شود.
این مسئول بیان کرد: شهید علیرضا محمدی شهید شاخص ورزشکار شهرستان آمل در سال 1394 اعلام شده که این شهید در رشته ورزشی کنک‌فو تخصص داشت.
حسینیان با بیان اینکه مازندران امسال میزبان کنگره سراسری شهدای ورزشکار کشور است، گفت: این کنگره با حضور مسئولان کشوری و استانی در 25 آذر ماه سال جاری به میزبانی شهرستان ساری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری سومین کنگره شهدای ورزشکار کشور در سالن ورزشی جهان پهلوان سید رسول حسینی ساری دنبال می‌شود، افزود: این کنگره با محوریت شهید بهرام اسدپور گلوگاهی به‌عنوان شهید شاخص ورزش کشور در سال 94 برپا می‌شود.
حسینیان بیان کرد: شهید اسدپور گلوگاهی از مدا‌ل‌آوران و ملی‌پوشان رشته ورزشی کشتی بود که از شهرستان گلوگاه راهی جبهه‌ها شد.
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف همانند کشتی، دیدار مسئولان برگزاری کنگره شهدای کشور با مقام معظم‌رهبری و چاپ کتاب آثار شهدای ورزشکار از برنامه‌های جانبی این رویداد بزرگ است.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل هم گفت: این شهرستان بیش از یک‌هزار و 30 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که 121 شهید از قشر ورزشکار بودند.
محمود نائیج در دیدار مسئولان استانی و شهرستانی با خانواده شهید علیرضا محمدی شهید شاخص ورزشکار این شهرستان در سال 1394، بیان کرد: شهدای انقلاب اسلامی با اهدای خون خود اقتدار، امنیت، آسایش، بالندگی، سرزندگی و عظمت ایران در میادین بین‌المللی و جهانی را به ارمغان آورده‌اند.
وی با اعلام اینکه هم‌اکنون مدیون خون شهدا و جان‌فشانی‌های‌ آنها هستیم، افزود: باید نسل جوان و نوجوانان جامعه که دوران هشت سال دفاع مقدس و ایام قبل پیروزی انقلاب اسلامی را درک نکردند، با اهداف، آرمان‌ها و شور و هیجان روزهای جنگ آشنا کنیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان بیش از یک هزار و 30 شهید تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: از این بین 121 شهید از قشر ورزشکار بودند.
نائیج با اعلام اینکه شهید بهرام اسدپور گلوگاهی از مازندران به عنوان شهید شهید شاخص ورزشکار کشور در سال 1394 اعلام شد، تصریح کرد: در شهرستان آمل هم شهید علیرضا محمدی شهید شاخص ورزشکار این شهرستان انتخاب شد.
وی با تاکید اینکه خانواده شهید علیرضا محمدی هم از ورزشکاران جامعه هستند، گفت: این ورزشکار در رشته ورزشی کنگ‌فو تخصص داشت.
نائیج تعداد ورزشکاران این شهرستان براساس آمار بیمه ورزشی در سال گذشته را 13 هزار و 500 ورزشکار سازمان‌یافته دانست و بیان کرد: هم‌اکنون 45 رشته ورزشی با اختصاص دفتر هیئت ورزشی در حال فعالیت هستند.
وی گفت: شهید هادی جعفری که روزهای نخست سال جدید در خارج از کشور به عنوان مدافع حرم به شهادت رسید نیز از ورزشکاران شهید بود که دو رشته ورزشی کشتی و فوتسال فعالیت می‌کرد.
نائیج ابراز کرد: با حضور مسئولان این شهرستان در نشست‌های متعدد در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری یادواره بزرگ شهدای ورزشکار این شهرستان هستیم تا بیش از گذشته یاد، نام و آرمان شهدا در جامعه ترویج شود.
یکی از اعضای خانواده شهید شاخص ورزشکار شهرستان آمل در سال 1394 بیان کرد: شهید علیرضا محمدی در خانواده‌ای متدین، مذهبی و ورزشکار رشد کرد.
محمد محمدی گفت: این شهید در رشته ورزشی کنگ‌فو به عنوان مربی و ورزشکار فعالیت داشت تا زمینه‌ ورود به عرصه ورزش در دیگران اعضای خانواده مهیا شود.
وی ابراز کرد: شهید محمدی در سال 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و از شهدایی بود که طی دو مرحله لباس و آثار به جای مانده از پیکر او تشییع و خاک‌سپاری شد.

عکس و خبر: قربانعلی مسافر
4 Attachments

Preview attachment 11.JPG
Image
11.JPG
Preview attachment 22.JPG
Image
22.JPG
Preview attachment 33.JPG
Image
33.JPG
Preview attachment 44.JPG
Image
44.JPG

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *