نظری گفت:آموزش و پرورش در تلاش است هرچه سریعتر مجوز استخدامی 5000 نفر در مقطع دیپلم و 5000 نفر نیز بر مبنای ماده 28 دانشگاه فرهنگیان را اخذ نماید.

نظری، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش  اظهار داشت: آموزش و پرورش بر مبنای قولی که به صورت شفاهی از معاونت اول ریاست جمهوری گرفته است 5000 نفر را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و 5000 نفر هم بر مبنای ماده 28 دانشگاه فرهنگیان از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌های حوزه‌های علمیه با دو روش متفاوت جذب نماید، اما هنوز مجوز عملی در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است.
وی گفت: آموزش و پرورش برای این 5000 نفر در حال نیاز سنجی است که نیاز و جنسیت افراد مورد نیاز مشخص شود و برای مهر 94 توسط یک آزمون ورودی انتخاب گردند و به مدت 2 ترم تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان مهارت‌های لازم را ببینند و در پایان با انجام آزمون جامع و در صورت احراز صلاحیت و کسب استانداردها برای سال 95 وارد سیستم آموزش و پرورش شوند.
وی ادامه داد: معلمان پیش‌دبستانی و فرزندان فرهنگیان از اولویت‌های جذب نیرو است، اما با توجه به اینکه قول استخدام در حد شفاهی است به دنبال کسب دستورالعمل‌های کتبی آن هستیم و در صورت کسب استانداردها این افراد از سال 95 وارد سیستم آموزش و پرورش می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *