آنا: صبح امروز با حضور دکتر جاسبی و مسوولان دانشگاهی پروژه های ساختمانی و ماشین آلات چاپ روزنامه بزرگترین چاپخانه آموزش عالی کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش آنا، دکتر جاسبی در مراسم افتتاح چاپخانه دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) و آغاز سال میلادی جدید خاطر نشان کرد: با افتتاح و راه اندازی این چاپخانه، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین مجموعه چاپ و نشر را در آموزش عالی کشور و خاورمیانه در اختیار دارد.
وی با ابراز خرسندی از افتتاح این چاپخانه افزود: مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی با 30 هزار عضو هیئت علمی، یک میلیون و 700هزار دانشجو و حدود 500 واحد و مرکز دانشگاهی به چنین چاپخانه ای نیاز داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروزه بخشی قابل توجه ای از تولیدات علمی به صورت مجازی در اختیار افراد قرار می گیرد و کم کم انتشار علم از طریق کاغذ کاهش می یابد، تصریح کرد: هنوز کتاب، روزنامه و مجله جایگاه رفیع خود را حفظ کرده و به طور مرتب تعداد آنها رو به افزایش است و این چاپخانه پاسخگوی نیازها است.
جاسبی ،صنعت چاپ ، گرافیک و تبلیغات را از مهم ترین و پیشرفته ترین صنایع در کشورهای پیشرفته دانست و افزود: اقتصاد و فرهنگ چاپ و نشر در توسعه کشورها بسیار حائز اهمیت است.
وی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای ارتقای کیفی و توسعه چاپخانه اظهار داشت: باید ارتباط مناسبی بین دانشجویان رشته های گرافیک و چاپ و تبلیغات با چاپخانه برقرار شود به طوری که زمینه گذراندن دوره های کارورزی برای دانشجویان فراهم شود .
جاسبی اذعان داشت: ما باید سعی کنیم علاوه بر حفظ کیفیت تولیدات چاپخانه میزان سفارشات خارج از مجموعه را افزایش دهیم، چرا که دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم خود بنا دارد منابع درآمدی خود را متنوع کند و صرفاً متکی به شهریه نباشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سپس به محورهای پیشرفت و ارتقا دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: کتاب و مجله اگر با کیفیت خوب در تیراژ مناسب به چاپ برسد در ارتقا سطح علمی دانشگاهها نقش اساسی و مهمی دارد و دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل وسعت و عظمت و همچنین ارتباطی که با استادان کشور دارد، از امکان چاپ به خوبی بهره مند است.
وی افزود: دستگاه های چاپ از کشور آلمان خریداری شده است و تا 30 الی 40 سال آینده پاسخگوی نیازها است و امیدوارم روزی شاهد توسعه و گسترش آن و همچنین نصب دستگاههای مدرن باشیم.
جاسبی اظهار داشت: آینده نگری و برنامه ریزی برای آینده های دور را سرلوحه امور و کارهای خویش قرار دهید و تلاش کنید تا چاپ، انتشارات، نشریات و تولیدات علمی به صورت مکتوب و غیر مکتوب نقش اول را در کشور و خاورمیانه ایفا نماید.
گفتنی است در این مراسم دکتر محمدصادق مهدوی معاون هماهنگی، دکتر کریم زارع معاون پارلمانی، دکتر حسن امیری معاون اداری و مالی ، دکتر محمدرضا کریمی رئیس مرکز اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس حسین غلامرضازاده مدیر کل سازمان چاپ و انتشارات و مدیران کل سازمان مرکزی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *