هراز نیوز :دارنده چندين مدال جهاني تكواندوي ايران اسلامي با اشاره به حضور 67 تیم در لیگ تکواندوی مازندران گفت: در راستای علمی شدن ورزش، رشته تکواندو در آینده‌ای نزدیک به جمع رشته‌های دانشگاهی مازندران می‌پیوندد.

فيض‌الله نفجم يكي از افتخارات ورزش تكواندوی ايران است كه در بين مدال‌هاي رنگارنگ او قهرماني مسابقات جهاني تايلند در سال 2006، نايب قهرماني مسابقات جهاني 2005 اسپانيا و مدال برنز مسابقات جهاني 2002 ژاپن به چشم مي‌خورد.

نفجم از پيشرفت‌هاي چشمگير اين رشته در مازندران خبر داد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي مدون تکواندوی مازندران بيان داشت: مازندران در تمام رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رقابت‌های اخیر کشوری خوب درخشیده است که این پیشرفت چشم‌گیر نشان از برگزاری لیگ بسیار منظم و قانون‌گرا در استان دارد.

رئیس هیئت تکواندوی استان مازندران افزود: در رده نونهالان با برگزاری مسابقات منظم لیگ برتر باعث شدیم تا دو سال پیاپی قهرمان کشور شویم و سال گذشته نیز از 10 طلای این رشته ورزشی پنج مدال طلا را از آن خود کردیم و امسال نیز در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان توانستیم قهرمان کشور شویم و در رده بزرگسالان از هشت طلای کشور سه طلا را از آن خود کردیم.

× حضور 67 تیم در لیگ تکواندوی مازندران

وی با اعلام اینکه در رده نوجوانان نیز چهار طلا از آن مازندرانی‌ها شد، گفت: هم اکنون وسعت کار خود را بیشتر کردیم و در تمام رده‌ها لیگ منظمی را در استان برگزار می‌کنیم و حدود 67 تیم در لیگ تکواندوی مازندران داریم.

دارنده چندين مدال جهاني تكواندوي ايران اسلامي با اشاره به گسترش این ورزش رزمی در رده بانوان یادآور شد: در رده بانوان نیز امسال گام‌های بلندی برداشتیم و در رده خردسالان، نونهالان و نوجوانان توانستیم نایب قهرمان کشور شویم.

وی به برگزاری اردوهای منظم برای استعدادیابی در استان خاطرنشان کرد: دست به استعدادیابی گسترده‌ای در شهرستان‌ها زدیم و امیدواریم استعدادهای خوبی را پیدا کرده و به کارگیری کنیم تا حضور ملی‌پوشان زیادی را در تمام رده‌های سنی از این استان شاهد باشیم.

× ورزش تکواندو با ورود به دانشگاه در حال علمی شدن است

نفجم با اعلام اینکه در جامعه امروزی ورزش در حال علمی شدن است، گفت: باید ورزش را علمی کرد و با رویکردی علمی به آن توجه شود البته ما نیز در مازندران برای علمی کردن ورزش اقداماتی را انجام دادیم.

وی با تاکید اینکه هم‌اکنون تکواندو در بین رشته‌های دانشگاهی در دوره کاردانی به رشته‌ای علمی تبدیل شده است، بیان داشت: در برخی از دانشگاه‌های کشور هم‌اکنون رشته تکواندو تدریس می‌شود و مدرک معتبر علمی به دانش‌آموختگان اعطا می‌شود.

× رشته دانشگاهی تکواندو به مازندران می‌آید

نفجم با اعلام اینکه رشته دانشگاهی تکواندو به مازندران می‌آید، گفت: قرار شد با دانشگاه علمی کاربردی مازندران جلساتی برگزار کنیم و در منطقه شمال کشور در بین دیگر استان‌های گیلان و گلستان، مازندران اولین استانی باشد که رشته دانشگاهی تکواندو را از زیر شاخه تربیت بدنی به مراکز علمی شمال کشور می‌اورد.

وی با اعلام اینکه این امر تحت پوشش فدراسیون، خانه تکواندو و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی انجام می‌گیرد، اضافه کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این مهم محقق شود البته تکواندو رشته‌ای است که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها در حال تدریس است و مدرک‌اش هم از اعتبار لازم برخوردار است.

× وجود 18 تیم در لیگ تکواندوی نونهالان مازندران/ هشت تیم نونهالان در لیگ برتر شرکت می‌کنند

رئیس هیئت تکواندوی مازندران در سوال “چه برنامه‌ای برای جذب استعدادهای نهفته سنین پایین در این رشته رزمی دارید”، پاسخ داد: در رده نونهالان 18 تیم لیگ تکواندوی نونهالان در مازندران داریم که البته هشت تیم آن برای لیگ برتر آماده می‌شوند و تمام تکواندوکارهایی که در 10 تیم حذف شده جای داشتند را در قالب هشت تیم جذب کردیم.

نفجم ادامه داد: این امر باعث می‌شود در تمام ماه‌های سال تکواندوکاران درگیر مسابقات باشند و به آمادگی کاملی برسند همچنین در این راه استعدادهای زیادی کشف کردیم تا بیش از پیش بر افتخارات ورزشی استان بیافزایند.

× تمام پیشرفت‌های تکواندوی ایران مدیون برگزاری منظم لیگ‌ها است

وی با تاکید اینکه تمام پیشرفت‌های تکواندوی ایران مدیون برگزاری منظم لیگ‌ها است، اذعان داشت: این مسئله را هر کس بخواهد کتمان کند در حق ورزش تکواندو ناحقی کرده است.

دارنده چندين مدال جهاني تكواندوي ايران اسلامي با اشاره به آینده تکواندوی مازندران تصریح کرد: قول می‌دهم تا چهار سال آینده مازندران حداقل 40 درصد اعضای تیم ملی را از آن خود کنیم.

× قول می‌دهم تا چهار سال آینده مازندران حداقل 4 درصد اعضای تیم ملی را از آن خود کند

نفجم هم‌اکنون سهم مازندران از تیم ملی تکواندوی ایران را 20 درصد دانست و بیان داشت: دو ملی‌پوش آماده مازندرانی هم‌اکنون در تیم ملی عضویت دارند که می‌توان از یاسین اکبر نتاج و سوسن حاجی‌پور نام برد که حاجی‌پور در مسابقات گزینشی المپیک توانست یکی از سهمیه‌های ایران اسلامی در بازی‌های المپیک 2012 لندن را کسب کند.

وی با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی مازندران در بخش دانشجویان یادآور شد: چندی پیش بزرگترین رویداد ورزشی دانشجویان کشور در مازندران برگزار شد که حدود دو هزار نفر از دانشجویان پسر دانشگاه‌های پیام نور در محیطی سالم توانستند در پنجمین المپیاد فرهنگی و ورزشی در 9 رشته ورزشی با هم به رقابت بپردازند که تکواندو نیز یکی از این رشته‌ها بود و با مشاهده نزدیک رقابت در آن از برگزاری این دوره از مسابقات در بین دانشجویان رضایت کامل داشتم.

نفجم در پایان ابراز داشت: تمام تلاش و کوشش ما این است تا برای علمی شدن این رشته ورزشی گام‌های بزرگی برداریم و قدرت تکواندوی خود را در  جهان به اثبات برسانیم.

——————

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *