مقامات سوريه يك افسر بلندپايه اطلاعاتي قطر را كه با پروازي از يكي از كشورهاي عربي وارد فرودگاه بين المللي دمشق شده بود، بازداشت كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از سایت اردني “اخبار بلدنا” ، اين افسر قطري با يك گذرنامه تقلبي عربي وارد سوريه شده بود.

مقامات امنيتي سوريه كه به وي مشكوك شده بودند او را در يك مركز امنيتي داخل فرودگاه دمشق بازداشت كردند.

این افسر بعدا اعتراف كرد که شهروندی قطري است و این امر باعث شد مقامات سوریه براي انجام تحقیقات بيشتر، او را به مركزي امنيتي خارج از فرودگاه منتقل كنند.

وي در برابر بازپرسان سوري اعتراف كرد كه افسر دستگاه اطلاعاتي قطر است و ماموريت خود به دمشق را فاش كرد اما منابع سوري، اطلاعاتي اضافي درباره نوع و حجم ماموريت این افسر يا هويت وي فاش نكردند.

به نوشته اين پايگاه اينترنتي، بازداشت اين افسر اطلاعاتي قطر اوائل ماه گذشته ميلادي روي داد و مقامات سوريه از اعترافات وي فيلمبرداري كردند.

سوريه و قطر تماسهايي را در خصوص اين افسر قطري آغاز كرده اند. اطلاعات تاييد نشده حاكي است اين افسر يكي از خويشاوندان نزديك شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر است .

پیش از این برخی از گزارشهای رسانه ای از اقدامات قطر به همراه عربستان علیه سوریه و دخالت در امور داخلی این کشور خبر داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *