امام و خطیب جمعه منطقه شیعه نشین العوامیه عربستان، حمله نیروهای امنیتی سعودی به منازل شهروندان را محکوم کرد و به آنها درباره پیامد وخیم اینگونه اقدامات هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، “آیت الله شیخ نمر باقر النمر” در خطبه نماز جمعه در برابر حضور گسترده نمازگزاران منطقه العوامیه گفت: ملتهای منطقه متعلق به رژیمهای حاکم نیستند، و آنها حق دارند از سلطه استبداد رهایی یابند.

شیخ النمر با رد توصیف حوادث بحرین بعنوان درگیری های فرقه ای تأکید کرد: استبداد هیچ مذهبی ندارد، و تشدید سرکوبها فقط برای حفظ قدرت است.

شیخ النمر با دعوت برای کمک به ملتها و جوامع صرفنظر از مذهب آنها، خاطرنشان کرد: هیچ تفاوتی بین عربستان و بحرین یا منطقه بریده و قطیف، یا بین جده و احساء وجود ندارد؛ اسلام خیمه ای است که همه را جمع کرده و از همه مسلمانان مذاهب و طوایف مختلف حمایت می کند.

وی با هشدار درباره ظلم مسلمانان به یکدیگر، بر ضرورت آزادی همه بازداشت شدگان اندیشه سنی و شیعه و بویژه اصلاح طلبان جده و شیخ توفیق العامر و زندانیان فراموش شده، تأکید کرد.

شیخ النمر اظهار داشت: مطالبه حقوق از راه تظاهرات و فعالیتهای مسالمت آمیز حق مشروع و مسئولیتی شرعی است، و هیچکدام از مذاهب اسلامی اظهار نظر و درخواست مسالمت آمیز حقوق را تحریم نکرده اند.

شیخ النمر خاطرنشان کرد: رژیم های سیاسی منطقه هنگامی که درها را در برابر مطالبات مشروع ملتها می بندند، این ملتها را مجبور می کنند که به تظاهرات مسالمت آمیز روی بیاورند.

شیخ النمر اظهار داشت: بسیاری از افراد پس از مراجعه به درهایی که گفته می شد گشوده است، در اتاقهای بسته ناپدید شدند.

وی اقدام نیروهای امنیتی سعودی در حمله به منازل و ارعاب مردم با سلاح را به شدت محکوم کرد و هشدار داد: تکرار این اقدامات پیامدهای وخیمی برای متجاوزان خواهد داشت، زیرا دفاع از ناموس و مال مسئولیتی شرعی، و فطرتی انسانی است.

نیروهای امنیتی سعودی هفته پیش به چند منزل مسکونی در العوامیه حمله کرده، و خسارتهایی را به اموال مردم وارد کردند.

به گفته شاهدان، اموال برخی شهروندان در جریان این یورشها از سوی نیروهای امنیتی به سرقت رفت.

آیت الله آل نمر اظهار داشت: زبان گلوله و راهکارهای امنیتی دلیل اصلی بحران منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *