هراز نیوز : تلاش مقامات آمریکایی برای بزرگنمایی فعالیت القاعده در لیبی، ورود نیروهای اتیوپی به یک شهر مرزی در سومالی و تکذیب خبر پناهندگی عایشه قذافی به فلسطین اشغالی سر تیتر اخبار مهم حوزه آفریقا را به خود اختصاص دادند.

خبرگزاری فارس: عایشه قذافی درخواست پناهندگی به اسرائیل را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه ، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، سازمان القاعده با هدف جذب نیروی نظامی، پس از فروپاشی رژیم معمر قذافی تعدادی شبه‌نظامی به لیبی اعزام کرده است.

مقام‌های آمریکایی تاکید کردند که القاعده تعدادی از اعضای خود را به لیبی اعزام کرده و به دنبال ایجاد شاخه آفریقایی القاعده در کشور مغرب است. با این همه اقدامات القاعده در کشورهای آفریقایی در حال حاضر چندان مشخص نیست.

این مقامات آمریکایی تاکید دارند که مسئله فعالیت القاعده در لیبی برای مقام‌های این کشور یک تهدید به شمار می‌آید و باید با آن مقابله شود.

اخیرا شبکه خبری سی‌ان ‌ان گزارشی از القاعده پخش کرده است که در آن”ایمن الظواهری”، رهبر القاعده دستور داده، یک عامل کار کشته این گروه شبه ‌نظامی به لیبی برود و برای جذب نیرو برای این شبکه شبه‌نظامی اقدام کند.

چهار کشته در انفجار بمبی در نزدیکی یک مسجد در نیجریه

پایگاه خبری “الیوم السابع” به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که براثر انفجار بمبی در نزدیکی یک مسجد در نیجریه 4 نفر کشته شدند و پس از انفجار نوعی بی‌نظمی و هرج و مرج در این منطقه حاکم شد .

این انفجار پس از مجموعه حملاتی روی می‌دهد که در ایام کریسمس در این کشور روی داد و گروه “بوکوحرام” متهم به انجام آن شده است و در براثر آن حداقل 42 نفر در ابوجا، پایتخت نیجریه کشته شدند .

ورود نیروهای اتیوپی به یک شهر مرزی در سومالی

“محمد عبدی”، یک اهالی منطقه مرزی کنیا اعلام کرد: صدها نفر از ساکنان شهر “بلدوین” واقع در مناطق مرزی کنیا پس ورود صدها نیرو نظامی اتیوپیایی و سومالیایی از این شهر گریخته‌اند.

“هاشی نور”، از مقام‌های ارتش سومالی نیز اعلام کرد: نیروهای این کشور و نیروهای نظامی اتیوپی وارد شهر بلدوین شدند که در اختیار گروه شبه‌نظامی الشباب بود.

الشباب قوی‌ترین گروه شبه‌نظامی در سومالی به شمار می‌آید. نیروهای نظامی کنیا در جنوب سومالی به جنگ با شبه نظامیان الشباب مشغول هستند و نیروهای اتحادیه آفریقا نیز در موگادیشو درگیری‌هایی را با شبه‌نظامیان این گروه داشته‌اند.

وزیر کشور الجزایر خواستار بی‌طرفی نهادهای دولتی در انتخابات آینده پارلمان شد

“دحود ولد قابلیه” گفت: باید تمام احزاب سیاسی شرکت‌کننده در انتخابات پارلمانی الجزایر به دیگر رقبای خود احترام بگذارند و از مردم  الجزایر می‌خواهم برای استقرار دموکراسی در انتخابات شرکت کنند.

انتخابات مجلس ملی الجزایر در بهار سال جدید میلادی (2012 ) برگزار خواهد شد و احزاب و گروه های سیاسی برای تصاحب 289 کرسی پارلمان این کشور به رقابت خواهند پرداخت.

عایشه قذافی درخواست پناهندگی به اسرائیل را تکذیب کرد

“نیک کافمن”، وکیل اسرائیلی عایشه قذافی دختر معمر قذافی خبر درخواست پناهندگی سیاسی وی به رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرده بود، عایشه قذافی به دلیل ترس از محاکمه وی توسط مقامات دولت جدید لیبی خواهان پناهندگی سیاسی به فلسطین اشغالی است.

بر اساس این گزارش، عایشه قذافی به اطلاع دوستان خود در اروپا رسانده بود که فقط در اسرائیل احساس امنیت می‌کند و آرزو دارد در آنجا زندگی کند. عایشه قذافی هم اکنون به همراه خانواده خود در الجزایر بسر می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *