رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از هزینه 12 میلیارد و 500 میلیون ریالی عملیات اجرایی، فرهنگی و عمرانی بقعه امامزاده عبدالله(ع) این شهرستان که از طرح‌های جامع آستان امامزادگان مازندران محسوب می‌شود، خبر داد.
خبرگزاری فارس: هزینه 12 میلیارد ریالی عملیات عمرانی و فرهنگی بقعه امامزاده عبدالله(ع) آمل

 

حجت‌الاسلام رسول علی‌خانی امروز در گفت‌وگو با فارس در آمل با اشاره به وجود 105 بقاع متبرکه و امامزاده در این شهرستان، گفت: آمل همیشه از شهرهای شاخص مازندران در زمینه وجود بارگاه و آرامگاه امامزادگان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش زیاد امامزادگان آمل در ستاد تسهیلات سفر نوروزی سال‌جاری و اسکان مسافران در جوار آنها بیان کرد: یکی از امامزادگان شاخص در این بین آستان امامزاده عبدالله(ع) بوده که با در اختیار داشتن زائرسراها و هتل‌آپارتمان در طرح اسکان نوروزی زائران و گردشگران که از 28 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین سال‌جاری ادامه داشت، توانست زائران زیادی را در خود جای دهد.

علی‌خانی با اعلام وجود 245 زائرسرا در این آستان مقدس، اظهار کرد: امامزاده عبدالله(ع) بقعه شاخص ملی بوده و آبروی مازندران و شهرستان آمل لحاظ می‌شود.

وی با اشاره به هزینه بیش از 12 میلیارد و 500 میلیون ریالی عملیات عمرانی، فرهنگی، مدیریتی، تامین انرژی و ساخت پروژه امامزاده عبدالله(ع)، ادامه داد: پروژه صحن این امامزاده در زیر سقف با زیربنایی بالغ بر 2 هزار و 500 مترمربع نزدیک به 60 درصد پیشرفت کار داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید بر اینکه در نخستین روز کاری سال 94 نیز با تکیه بر اقتصاد مقاومتی مناقصه پیشرفت پروژه را اعلام کردیم، بیان کرد: در پرداخت هزینه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی این امامزاده مدیون کمک‌های زائران و خیران هستیم.

وی آستان امامزاده عبدالله(ع) را از طرح‌های جامع آستان امامزادگان مازندران دانست و افزود: در ایام تعطیلات نوروز شب‌ها حدود یک هزار زائر و مسافر در جوار این امامزاده با هزینه ناچیز اسکان ‌یافتند.

علی‌خانی با اشاره به عدم وجود اعتبار خاص برای ساخت این امامزاده، همه هزینه‌های مصرفی را از محل نذورات مردمی، کمک خیران و مسافران دانست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در پایان گفت: تمامی درآمدهای زائرسراهای این امامزاده برای تامین اعتبار ساخت این پروژه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه صرف خدمات مسافران و زائران می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *