هـراز نـیـوز: ساعت 11ظهر روز 14اسفند 1393 بود سجاد ش به دلیل خصومت و درگیری قبلی با اوباش دیگری به نام مهرداد ن که در حال تحمل کیفر در ندامتگاه شهرستان بوده در حال جابجایی زندانی به دادسرا در دم درب زندان در حالی که زندانی پابند و دستبند داشته،سجاد ش اقدام به تیراندازی به سمت وی نمود و دو زندانی را از ناحیه دست و پا مورد اصابت گلوله قرار داد.

 

 

تحقیقات اطلاعاتی و فنی پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی آمل از لحظه درگیری آغاز شد که روزانه افسران گمنام این یگان با صدور نیابت های قضایی از سوی دادستان قاطع آمل علی طالبی به شهرهای دیگری برای پیدا کردن متهم روانه می شدند که در نتیجه بعد از گذشت 28 روز تلاش شبانه روزی توانستند متهم سجاد ش را که با خودرو آژانس در حال تردد به شهر گرگان بود در حوزه استحفاظی شهرستان ساری با ایجاد ایست بازررسی مصنوعی وی را غافلگیر کنند.

متهم بعد از مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده که با زیرکی افسران پلیس امنیت روبرو شده و زمانی که خود را در محاصره کامل دیده بود خود را تسلیم نمود.

به گزارش هـرازنـیـوز، تا قبل از دستگیری متهم شایعه های متعددی در خصوص حمایت های برخی از مسئولین و سرمایه داران شهرستان آمل از سجاد ش به گوش می رسیده است.

سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم فرمانده انتظامی شهرستان امل امروز در نشست خبری در خصوص نحوه دستگیری سجاد ش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی تماس وحمایت شخص یا افرادی از متهم اظهار کرد:تمامی تماس ها از سوی مردم و مسئولین تقدیر و تشکر از پلیس و برخورد قاطع با متهم بوده است و تاکنون هیچ مسئولی از متهم حمایت نکرده است.

با توجه به دستگیری متهم سابقه دار سجاد ش گمانه زنی هایی مبنی بر چگونگی برخورد دستگاه قضایی به گوش می رسد که با توجه به سابقه های کیفری متعدد متهم در امر تیراندازی،ایراد ضرب و جرح عمدی ، ایجاد رعب و وحشت و پرونده اکنون وی به نظر برخی از کارشناسان حقوقی با عنایت به اینکه تیراندازی با سلاح موجبات اخافه عمومی و ترس مردم را به دنبال داشته است و موجبات سلب آسایش و وحشت عمومی را فراهم می نماید برطبق قانون مجازات اسلامی و متون غنی فقهی ،محاربه تلقی و شخص یا اشخاصی که مبادرت به این عمل می نمایند محارب و مفسد فی الارض شناخته شده و خونشان هدر و مجازات آنان اعدام است.

سرهنگ گنجیان در نشست خبری امروز خود با اشاره به تقاضای مردم خصوصا امت حزب الله،بیان کرد:مردم تقاضای برخورد قاطعانه و اجرای دقیق قانون مجازات اسلامی در خصوص اینگونه جرایم را دارند.

با توجه به اینکه تیراندازی های مکرر باعث ایجاد کابوس در ذهن مردم شهرستان شده بود اکنون به نظر می رسد،تقاضای مردم ولایت مدار این شهرستان این می باشد قاطعانه ترین حکم از سوی دادگاه برای متهم صدور و اجرا شود.

 

گزارش: سینا قربانی

24 thoughts on “عملیات افتخارآمیز افسران گمنام پلیس اطلاعات و امنیت آمل/ تقاضای مردم صدور حکم قاطعانه از سوی دادگاه”
  1. امیدواریم که این جوری باشد و تشکر از سربازان گمنام

  2. سلام امیدوارم دسگاه قضایی برخورد قاطعانه داشته باشد .چرا که خیلی از نوجوانان متاسفانه چنین الگویی پیدا کردهاند به این بهانه که اسطوره انها قدرت مند بوده و دوباره ازاد میشود.

  3. بدون دانش قضایی قضاوت نکنید اولا محاربه و افساد فی الارض مطابق قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 دو عنوان مستقل مجرمانه هستند و ثاینا یکی از ارکان جرم محارب نبود عدوات شخصی است

  4. امیدوارم که همانند چند سری قبلی که دستگاه قضا با قاطعیت برخورد نموده و زحمت ازاد نمودن ایشان را کشید این بار هم این قاطعیت مانند دفعات قبل نگردد

  5. این وحوش از خدا بی خبر باید هر چه سریعتر از شهر زیبای ما پاکسازی شوند حیف اکسیژن نیست که توسط اینا مصرف بشه؟؟

  6. به نظرم این شخص رو باید در وسط شهر به دار مجازات اویخت تا درسی باشه برای کسانی که او رو الگو خود قرار دادند. این اقا مسبب شد تا تیراندازی بین جوانان شهر و حتی کشور مرسوم بشه .دستگاه قضا باید با اقتدار برخورد کنه چون این بچه فوکولی ابروی مردمان منطقه لیتکوه رو زیر سوال برد ؟سبب شد تا یک تصویر بدی در اذهان عمومی نسبت به این مردم بشه به طوری که من یکی از جوانان این منطقه از اینکه بگم اهل این منطقه هستم در بین جمع خجالت میکشم با حرکات این اقا . تو رو خدا به فکر بچه های مردم باشین با برخورد قاطع با این جوجه فوکولی همه چی درست میشه.

  7. برای تحقق جرم محاربه قصد اخافه شرط محسوب میشه که البته متعلق له اش هم باید عموم مردم باشند نه فرد یا افراد خاص
    در مورد تجرید سلاح هم همینطوره تجرید سلاح باید برای عموم باشه نه فرد یا افراد خاص
    مواد قانونی که خم رنگرزی نیست هرجوری دوست دارید تفسیرش کنید

  8. اغراض شخصی را در تفاسیر حقوقی دخیل نکنید! این اعمال نه محاربه و نه افساد فی الارض میباشد! و از مجموع اعمال این فرد عداوت شخصی مستفاد است!

  9. سلام.شما که ادعا قانون داری برین مطالعات خودتون رو بیشتر کنین و با چند بزرگان. قانون همنشین بشین تا متوجه بشی مجازات اسلامی را سلیقه ای تفسیر نکنین

  10. “مواد قانونی که خم رنگرزی نیست هرجوری دوست دارید تفسیرش کنید”
    خم رنگرزی رو مگه تفسیر می کنن!!!!!!!!!!!!

  11. سلام بر همه عزیزان
    نقل یک خبر:

    “آيت‌الله آملي لاريجاني”رئیس قوه قضاییه چندي پيش در خصوص انتشار فیلمی با موضوع زورگیری توسط اشرار گفت:چنین اتفاقاتی در کشور اسلامی ما تکان‌دهنده است و حسب موازین شرعی و قانونی مصوب، تفاوتی میان به‌کارگیری سلاح سرد یا گرم وجود ندارد و در حکم محاربه و مجازات آن نیز اعدام است.

    نقل یک حدیث:
    امام صادق علیه السلام:
    پشیمان ترین شخص در روز قیامت، کسى است که براى مردم از عدالت سخن بگوید، اما خودش به دیگران عدالت روا ندارد.
    التماس دعا

  12. بابا خداوکیلی این ارازل واوباش نه نفعی برای شهر دارند و نه الگویی برای شهروندان هستند و نه کسی به بودن اونها در شهر افتخار می کنه. وجود این افراد امنیت شهرو زیر سوال می بره و موجب بدنامی برای شهر و شهروندان میشه.امیدوارم شهرمون در آینده الگویی از امنیت و پیشرفت و قانون مداری در سطح کشور باشه.

  13. دستگاه قضایی این بار باید نشان بدهد که با اینگونه جرایم به جد برخورد می شود.
    ما از مسولان ردبالا دستگاه قضایی خواهش میکنیم نه اعدام بلکه ان حکمی که واقعا لایق این متهم هستش را صادر و اجرا کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *