پیکر رییس واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان فردا صبح تشییع می شود.

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم تشییع پیکر مرحوم دکتر محمد حسن هجرتی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل، فرداساعت 8/30 لغایت 9 صبح در صحن جمهوری حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
مراسم ختم آن مرحوم، فردا بعد از ظهر از ساعت 14 الی 16 در مسجد غدیر بابا علی(1) واقع در بلوار معلم، بین چهارراه معلم و بلوار دانش آموز مشهد برگزار می شود.
همچنین مراسم بزرگداشتی صبح جمعه 9 دیماه از ساعت 9 تا 11 در مسجد غدیر بابا علی(2) واقع در بلوار کشوری بین چهارراه 35 متری و چهار راه راه آهن برگزار خواهد شد.
شرکت عموم بخصوص جامعه علمی و دانشگاهی باعث شادی روح آن مرحوم و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.
دکتر محمد حسن هجرتی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل، عصر دیروز بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان فارابی مشهد به دیدار حق شتافت.

13 thoughts on “رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل درگذشت /تشییع جنازه فردا”
  1. سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
    مرده ان است که نامش به نکویی نبرند

  2. دكتر هجرتي نام يك شخص نبود، نام يك نهضت بود نام يك مكتب بود.
    هجرت زود هنگام دكتر هجرتي نه تنها براي جامعه علمي- فرهنگي ايران بلكه براي جامعه علمي افغانستان يك ضايعه جبران ناپذير است. خداوند روحش را با مولايش حضرت علي (ع) محشور بگرداند.
    مدير آموزش دانشگاه آزاد اسلامي – واحد كابل

  3. خانواده محترم استادگرانقدار هجرتي ، از خدواند منان براي آن عزيز ازدست رفته علو درجات مسئلت مي نمايم روحش شاد وراهش پر رهروباد

  4. ما کارکنان کتابخانه و موزه ملی ملک در کمال ناباوری درگذشت تاسف بار این همکار گرانقدر و پرتلاش زنده یاد دکتر محمدحسن هجرتی را به خانواده محترم ایشان، بستگان آن مرحوم و جامعه علمی، فرهنگی و دانشگاهی کشور تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان ایشان صبر جزیل و برای آن مرحوم علو درجات و رحمت الهی را مسالت می نماییم.

  5. از خصوصیات مرحوم دکترهجرتی روحی بزرگ ، دانا ،مخلص ومومن بطور اخص بود روحش شاد ولی افسوس

  6. من به نمایندگی ار دانشجویان ترم دوم گرایش حقوق عمومی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی – بخش کابل مرگ زنده یاد داکتر محمد حسن هجرتی را برای خانواده محترمش، دوستان و بستگان مرحومی، جامعه دانشگاهی افغانستان و ایران تسلیت گفته برای مرحومی جنت فردوس و برای بازماندگانش صبر جمیل استدعا می نمایم. روح مرحومی شاد و یادش در خاطره ها جاودان باد

  7. واقعاگلچين روزگارعجب باسليقه است.شايدمرگ اين استادبزرگ اخلاق تلنگري باشدبراي کليه اقايانيکه برکرسي رياست تکيه زده وغافلند.غافل ازاينکه براي اين صندليهاچه زحمتها که کشيده نشده .اوازه اين مرد بزرگ تمام کسانيکه اوراميشناختن غمگين کرد

  8. محمد حسن هجرتی را از سال 74 می شناسم. آن روزگاری که هنوز دانشجوی دوره دکتری جغرافی بود. با او در کتابخانه ملی ملک آشنا شدم. اولین دیدارمان در روز 6 آبان ماه 1374 بود. روز نخست کار من در آن کتابخانه. او بود ، مرحوم فرخ جعفری بود و حاج آقای پهلوان حسین و البته آقای مهدی باستان. از آن جمع تنها من هنوز در کتابخانه مانده ام. کتابخانه در آمد و شد روزگار رنگ و رو عوض کرد و دیگر اندکند که نامی از آن دوستان رفته از کتابخانه و یا کوچیده از بند تن را به یاد داشته باشند . اآن دوستان دیگر به فسانه ها می مانند.
    رفتن محمد حسن هجرتی ، درنگی را در من بیدار می کند. هجرتی هم سن من بود. و شگفتا کارکنانی که پس از من به آن جمع پیوستن ، همگی هم سن بودیم. خود را می گویم. آوا هایی از دور می آید و شاید گاه رفتن دیر و دور نباشد.
    از هجرتی چه باید گفت. آنان که می شناختندش ، خود بهتر از من می دانند و آنان که او را نمی شناختند ، از او گفتن را به تعارف و کلیشه تعبیر می کنند. در یک کلام. هجرتی ، هجرتی بود.
    بارها دلم برایش تنگ شد. به تلفن همراه او زنگ زدم و اما یا خاموش بود یا در دسترس نبود.
    او از خود درکتابخانه یادگاری بجا گذاشته که امروز دیگر کمتر کسی بیاد می آورد. او بود که در فضای بسیار بسته و سنتی آن روز ، سخن از خدمات ماشینی و کامپیوتری کردن جستجو سخن گفت. نتها سخن گفت که به اجرای آن نیز کمر بست.
    نبودش را به همسرش و دختران وی تسلیت می گویم. هرچند که هرکز دیداری با آنان نداشته ام. یادش گرامی باد.

  9. محمد حسن هجرتی را از سال 74 می شناسم. آن روزگاری که هنوز دانشجوی دوره دکتری جغرافی بود. با او در کتابخانه ملی ملک آشنا شدم. اولین دیدارمان در روز 6 آبان ماه 1374 بود. روز نخست کار من در آن کتابخانه. او بود ، مرحوم فرخ جعفری بود و حاج آقای پهلوان حسین و البته آقای مهدی باستان. از آن جمع تنها من هنوز در کتابخانه مانده ام. کتابخانه در آمد و شد روزگار رنگ و رو عوض کرد و دیگر اندکند که نامی از آن دوستان رفته از کتابخانه و یا کوچیده از بند تن را به یاد داشته باشند . آن دوستان دیگر به فسانه ها می مانند.
    رفتن محمد حسن هجرتی ، درنگی را در من بیدار می کند. هجرتی هم سن من بود. و شگفتا کارکنانی که پس از من به آن جمع پیوستن ، همگی هم سن بودیم. خود را می گویم. آوا هایی از دور می آید و شاید گاه رفتن دیر و دور نباشد.
    از هجرتی چه باید گفت. آنان که می شناختندش ، خود بهتر از من می دانند و آنان که او را نمی شناختند ، از او گفتن را به تعارف و کلیشه تعبیر می کنند. در یک کلام. هجرتی ، هجرتی بود.
    بارها دلم برایش تنگ شد. به تلفن همراه او زنگ زدم و اما یا خاموش بود یا در دسترس نبود.
    او از خود درکتابخانه یادگاری بجا گذاشته که امروز دیگر کمتر کسی بیاد می آورد. او بود که در فضای بسیار بسته و سنتی آن روز ، سخن از خدمات ماشینی و کامپیوتری کردن جستجو سخن گفت. نه تنها سخن گفت که به اجرای آن نیز کمر بست.
    نبودش را به همسرش و دختران وی تسلیت می گویم. هرچند که هرکز دیداری با آنان نداشته ام. یادش گرامی باد.

  10. من به عنوان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل ، مرگ نا به هنگام داکتر هجرتی را یک ضایع بزرگ در راستای ارائه خدمات علمی به دوستان و همزبانان اش در افغانستان دانسته ، ضمن طلب مغفرت به وی ، به فامیل و همه دوستان اش از خداوند بزرگ صبر جمیل استدعا مینمایم. آرزو دارم راه مقدسی را که در پیش گرفته بود ، بخصوص ارائه خدمات علمی در افغانستان ، همچنان با قوت ادامه یابد.

  11. این جانب حاجی بهرام امامی دانشجوی ترم اول کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل رحلت نابهنگام آقای داکتر هجرتی را برای تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده مرحومی تسلیت عرض داشته از بارگاه ایزد متعال برایشان طلب مغفرت مینمایم روحش شاد و یادش گرامی باد

  12. مرگ نابهنگام استاد عزیزاقای دکتر هجرتی را به خانواده محترم شان تسلیت عرض میکنم و از خداوند منان صبرجمیل واجر جزیل خواستارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *