هراز : حضور 80 هزار هوادار افغانی در ورزشگاه آزادی تیم ملی المپیک ایران و معدود هوادارانش را غافلگیر کرد.
دیدار تیم‌های ملی المپیک ایران و افغانستان در حالی از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی آغاز شد که نزدیک به 80 هزار هوادار افغانی به آزادی آمد‌ه‌اند تا تیم کشورشان را در ایران تنها نگذاشته باشند. ایران شش بر صفر افغانستان را شکست داد تا با یک مساوی با عربستان هم بتواند به مرحله بعد صعود کند .

حضور 80 هزار افغانی در ورزشگاه آزادی

 

 

 

امید ایران در یک قدمی صعود (+گزارش تصویری)
تیم ملی امیدایران موفق شد تیم افغانستان را 6 تایی کند و مسیرصعودش به مرحله بعد را تا حد زیادی هموار کند.
امید ایران در یک قدمی صعود (+گزارش تصویری)
امید ایران در یک قدمی صعود (+گزارش تصویری)
6 thoughts on “با حضور 80 هزار افغانی در ورزشگاه آزادی هم شش تایی شدند (+عکس)”
  1. بااینکه ایران برنده مسابقه شد اما شور وتشویق تیم افغانستان چیز دیگری بود.کشورهمساده ما که حدود 4دهه مورد تهاجم وتجاوز شوروی سابق وامریکای جهان خوارو وابستگانش قرار گرفته است. وعمده منبع درامدش از فروش نیروی کار تامین میگرددوهمین تماشاگران شادکه درتصویر مشاهده میشوند همان کارگران افغانی هستند که با کار خود درامد کشور تامین میسازند.انها مثل ما نفت وگازو الومنیوم ومس وسرب وروی ندارند وتنها معدنشان در بدخشان 4دهه موردغارت شرق وغرب قرار دارد.اما مردم غیرت مندش بار این کمبود را بردوش متابندو میکشند.مشکل افغانستان در عدم وحدت و قبیله ای بودن مردمش باعث نفوذ غریبه ها دروایجاد اختلافات وجنگ داخلی در فرهنگشان گردید داشتن 4زبان اصلی نقطه ضعف این ملت است اردو پشتو فارسی وافغانی . حمایت از افغانستان و مردم رنجیده اش باعث سربلندی ملت ایران است ودر گذشته های دور خاک افغانستتان از خاک ایران جدا نبودوگوشه ای ازخاک ایران بوده است.

  2. یعنی چی 80 هراز افغانی…. یک کم باید ما ایرانی خجالت بکشیم که تو کشور خودمون انگار تو افغانستان بازی کردیم و از تیم ملی حمایت نمی کنیم

  3. آقای بامداد هاشمی نزاد
    نقطه ضعف افغانی ها بطور جزئی و برخی از کشورهای منطقه به طور کلی، نه در داشتن زبان های مختلف که در نداشتن مهمترین مهارت دنیای مدرن خلاصه می شود؛ «تحمل» و «مدارا»……..
    تحمل و مدارا با «غیر»، توانایی «پذیرش» تفاوت ها و کنار آمدن و احترام…
    پس داشتن زبان های مختلف نمی تواند نقطه ضعفی برای این کشور باشد، چه اینکه بسیار کشورهایی هستند که با داشتن زبان های متعدد (از 4 زبان نیز بیشتر)، وحدت خود را حفظ نموده و از بسیاری جهات جزء کشورهای پیشرو می باشند.
    بنابراین نباید در وجود تفاوت ها دنبال راه حل ها بود، بلکه در توانایی و مهارت تحمل پذیری و مدارا، راه حل را جست..

  4. این خانه از پای بست ویران است : از توضیح شما متشکرم درست گفته اید همین مشکلات و پروسه را در کشورمان طی کرده ایم با وجود رهبر ی و اینهمه توصیه ها در مورد وحدت و همبستگی که ریشه تاریخی و خواست قلبی ملت را در بر دارد و هشت سال جنگ تحمیلی باعث انسجام و اتحاد بیشتر گردیدهنوزهم استکبار بهر طریقی دستهای نامری توطئه رادر جان این ملت فرو می رود ونمونه های بارز ان درکشورهای دیگر همسایه عراق سوریه و.اکنون یمن بارز است از کشوری داغدارویتیم افغانستان که هنوز گذار فئودالی را طی نکرده چه انتظاری میشود داشت . از راهنمایی شما متشکرم

  5. دوستان در تائيد صحبتهاي شما من هم خواستم عرض كنم كه تنها واژه كليدي و اجرائي كه ميتواند يك كشور را از بند متجاوزان و غارتگران و استكبار جهانخوار نجات دهد وحدت قلبي و فكري همه اقشار و احزاب و گروهاي سياسي و مذهبي آن كشور ميباشد كه متاسفانه بدليل اعمال نفوذ آمريكا و روسيه و انگليس در افغانستان شايد هيچ وقت و شايد هم طي ساليان طولاني مشكلات اين كشور حل گردد .
    اميدوارم كه رشد و ترقي و پيشرفت بيشتر شامل كشور همسايه بخصوص افغانستان و عراق شود تا منطقه اي با ثبات و آرام و… داشته باشيم

  6. مثل پرسپولیس که استقلال را 6 تایی کرد افرین بر بچه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *