کره شمالی برای برگزاری مراسم تدفین کیم جونگ ایل، رهبری که هفده سال بر این کشور حکومت کرد، آماده می شود. ولی جزئیات بسیار کمی درباره نحوه برگزاری این مراسم به خارج منتشر شده است.

به گزارش یورونیوز انتظار می رود که این مراسم به نمایشی بزرگ برای اثبات وفاداری به کیم جونگ ایل و حکومت کنونی تبدیل شود همچنانکه برای کیم ایل سونگ، پدر درگذشته و بنیانگذار کره شمالی در سال ۱۹۹۴ برگزار شده بود.

کیم جونگ ایل در کاخ یادبود کومسوسان، در تابوتی شیشه ای احاطه شده با گلهای کیمجونگیلیا که هم نامش است، قرار داده شده است.

مقامات حکومت کنونی وفاداری خود به کیم جونگ اون، پسر و جانشین کیم جونگ ایل را به طرق مختلف به اثبات می رسانند. در ابتدا لقب “جانشین بزرگ” و “رفیق بزرگ” را به او که کمتر از سی سال سن دارد و هیچگونه تجربه ای ندارد، دادند و اکنون او را “فرمانده عالی” ارتش و رهبر حزب کارگران، تنها حزب موجود در کشور، نامیدند.

هیچ هیات خارجی به مراسم تدفین دعوت نشده است. تنها بیوه کیم دای جونگ، رییس جمهور پیشین کره جنوبی و بیوه چونگ مانگ هون، رییس پیشین گروه صنعتی هیوندای، با رفتن به پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، به کیم جونگ ایل ادای احترام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *