به گزارش آنا، هواپیمای کاوشگر بدون سرنشین پرنده و ربات کاوشگر خزنده با قابلیت های جدید که توسط مخترعین و محققین و دانشجویان واحد هریس طراحی و ساخته شده بود درمراسمی با حضور دبیر منطقه 13 دانشگاه آزاداسلامی ،نماینده مردم اهر وهریس در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دوم کمسیون تحقیق و آموزش مجلس و امام جمعه و فرماندار شهرستان هریس و روسای سایر واحدهای منطقه و اعضای شورای اداری شهرستان رونمایی شد.
این هواپیمای کاوشگر که از نوع جت بوده از طریق یک منبع الکتریکی تغذیه می شود که طبق مشخصات ثبت شده آن قابلیت پرواز تا هشت ساعت در یک نوبت پرواز را دارااست.
مهندس نظری رییس واحد هریس و عضو گروه برق دانشگاه که سرپرست واستاد راهنمای تیم ساخت این هواپیما است در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: با توجه به جنس موادی که در بدنه ی این هواپیما بکار رفته باعث شده این هواپیما در نوع خود سبکترین کاوشگر پرنده باشد و این امر موجب گردیده تا این هواپیما نسبت به انواع مشابه خود در فاصله زمانی کمتری از زمین کنده شود. نظری افزود سیستم کنترل این هواپیما outo pilot می باشد که توسط خود تیم سازنده طراحی گردیده وبرروی این هواپیما سیستم ردیاب حرکتهای حجمی هوشمند برای موتورهای پنتل نصب شده است که این سیستم در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به شماره 67389 به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد:این سیستم جهت ناوبری هواپیما در طول پرواز طراحی شده است و بیشتر برای پرواز دید کور در شب و شناسایی اهداف می باشد.
وی از دیگر مزیت های این هواپیما درمقایسه با نمونه های موجود از سرعت بالای این جت در تغییر مسیر در زمان مواجهه با موانع و کنترل اتوماتیک آن درتغییرات ناگهانی ارتفاع اشاره کرد.
به گفته مهندس نظری این کاوشگر قابلیت فیلمبرداری و ضبط صدا درروز و شب و ارسال آن به صورت off lineو on lineرا دارا می باشد.
همچنین در این مراسم از کاوشگر خزنده که قابلیت حرکت در شیب های تند 60 درجه را دارا می باشد توسط نایب رئیس دوم کمسیون تحقیق و آموزش مجلس رونمایی شد.
این ربات خزنده می تواند در مسیر خشکی ،آبی و باتلاق حرکت کرده و تصاویر پشت موانع را به گیرنده ارسال نمایید.
دراین مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه درعرصه های مختلف تجلیل به عمل آمد.

6 thoughts on “رونمایی هواپیمان بدون سرنشین در دانشگاه آزاد واحد هریس”
  1. نه برای به فکر انداختن مهندسهایی مثل جنابعالی که مختان را یکم تکان بدهید تا از خواب زمستانی در بیاد.

  2. خدایا همه چیمون جنگی شده دانشگاه، مدرسه، تلوزیون، اداره، خدا آخر عاقبت ما را به خیر کنه. یه اختراع می کردین تو زندگی مردم و تسهیل اون مفید باشه نه جاسوسی و جنگ

  3. خدا به دادتون برسه ک به جای اینکه به فکر بیشرفت باشین این حرفارو میگین شمایی ک خواابین یا فک میکنین جکه ی خورده به غیرت بیاین به جای مسخره کردن شهرتون عقلتونو به کار بندازین بعدم شمایی ک میگین همه چی جنگی شده اگه جنگ نبود الان نه شمایی بودین نه ادمایی مثل شما ک ی همچین حرفایی هم بگین یاشاسین آنا یوردوموز

  4. واقعا دستت درد نکنه مهندس نظری گل کاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *