هـراز نـیـوز: احمد امیرسلیمانی  پس از حدود سه سال، در یک نشست خبری شرکت کرد  و به همراه رئیس شورای اسلامی شهر آمل به سوالات خبرنگاران آمل در دفتر انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان پاسخ داد

ابطال قرار داد با شرکت نسرین بیش از 13 میلیارد برای ما آب می خورد

  سال 88  زمان شهردار سابق قراردادی با  شرکت نسرین  منعقد شد  بعدها متوجه شدیم متن تنظیم شده مزایده و مناقصه با متن تنظیم شده در قرارداد متفاوت است، بنابراین از اجرای این قرارداد جلوگیری کرده و با مسئول قراردادهای شهرداری برخورد کردیم و اما شرکت فوق تمکین نکرد و از شهرداری شکایت کرده وبعد 4 سال  شهرداری محکوم شد.

معتقد بودیم کلاه گشادی سر ما رفته ، رفتیم تا با غرامت موضوع را حل کنیم با نظر کارشناس رسمی دادگستری  ما به‌ ازای 10 سال بهره‌برداری از این تابلوها به پرداخت 13 میلیارد تومان محکوم شدیم، بنابراین به ناچار تن به اجرائیه دادیم.

این شرکت باید مجوز اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان را برای کار تبلیغاتی داشته باشد و با توجه به این مهلت مجوز تبلیغاتی این شرکت به اتمام رسیده است، امیدواریم بتوانیم از طریق مراجع قضایی این مناقصه را ابطال کنیم.

IMG_8251

از رسانه ها فرار نمیکنم

امیرسلیمانی درباره رسانه‌ای بودن خود و اینکه چرا 2 سال است دعوت رسانه‌ها را برای نشست خبری را پاسخ نمی‌دهد، گفت : شهرداریک مدیر اجرایی است و آنچه شهر را می تواند حفظ کند عملکرد شهردار است نه گفتمان شهردار.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار هـراز نـیـوز مبنی بر اینکه اگر  شهرداری در دوره فعلی تاوان اشتباهات مسوولان  شهرداری و شورای اسلامی قبلی را می‌دهد و چرا در این زمینه اطلاع‌رسانی نمی‌کند؟ گفت : شهرداری در اجرای پروژه‌ها خسارت و غرامت سنگینی پرداخت کرده است، اما شاید قصور از بنده نیز باشد، اما سعی نمی‌کنیم اشتباهات گذشته را بزرگ کنیم و اعتقاد داریم مدیران گذشته نیز کار کردند و ما نباید اشتباهات آنها را پیگیری کنیم؛ همان‌گونه که ما نیز کار می‌کنیم و شهرداران بعدی باید کار خود را انجام دهند.

 در تاریخ 89/12/5 به عنوان شهردار آمل انتخاب شدم که 5 سال از عمر خدمتی در سمت شهردار می گذرد و اگر خیلی هم باشم تا دوره چهارم شورا باشم وبعد از آن به دنبال کار خودم می روم. اصلا از رسانه ها فرار نمی کنم بلکه اعتقاد دارم که باید به مردم خدمت کنیم . شهردار قبلی استاد بنده بود و درزمان ایشان مسئولیت درشهرداری داشتم و بنای مدیریت این است که نباید مدیریت قبلی را زیر سوال برد و علاقه ای ندارم که بعضی از موضوعات را باز کنم.

 تهدید به اسیضاح نشدم / در شهر گروه های لابی هست

شهردار آمل به سوال هـراز نـیـوز درباره دخالت شورای اسلامی شهر در انتصاب‌های شهردار و تهدیدشورای شهر به استیضاح امیرسلیمانی پاسخ داد: ازنظر قانون اعضای شورای شهر حق انتصاب ندارند، اما یک ارتباط  بنده با اعضای شورای شهر در حد مشاوره گرفتن است، نه اینکه رسمی باشد. در همه شهر ها هم همین طور است ، در شهر نیز گروه‌های غیررسمی زیادی هستند که گاهاً رایزنی کرده و تصمیم‌گیری می‌کنند و با لابی‌گری به اهداف خود می‌رسند.

امیرسلیمانی با بیان اینکه هیچ وقت تهدید به استیضاح نشده‌ام، گفت: در جلسه اول خدمت عزیزان رسیدم اعلام کردم نیاز به تشریفات نیست احساس کردند ما پایمان را کج گذاشتیم ما خدمت دوستان هستیم ، در شورای شهر فضای همدلی حاکم است، اختلاف‌ نظرهایی وجود دارد، اما عمیق نیست. اگر این نظرات راجمع کنیم منجر به آبادانی شهر می شود.

IMG_8293

منتظر دکتر محمودی هستیم

در خصوص دور برگردان حاشیه ساز خیابان امام خمینی  امیرسلیمانی پاسخ داد: منتظریم تا دکتر محمودی پاتی از تهران برگردند تا مشکل حل شود .

میدان یا خیابانی به نام شهبد سعید هادیزاده و مرحوم حاج علی اصغر هادیزاده  نامگذاری می شود؟

نام‌گذاری کوچه‌ها برای شهرداری بسیار مهم است، چراکه در زمان اطفای حریق برای اطلاع دادن به آتش‌نشانی دچار مشکلات زیادی می‌شویم. در این دو سال به اندازه 20 سال در حوزه نام‌گذاری کردیم و اگر باز هم محلاتی است که به نام افراد و خیران نام‌گذاری نشده است، اگر نامه‌نگاری صورت گیرد انجام می‌دهیم. در خصوص نامگذاری میدان یا خیابانی به نام شهید سعید هادیزاده و مرحوم حاج علی اصغر هادیزاده در منطقه پایین بازار هم اقدام میکنیم.

البته کمیته نامگذاری در فرمانداری مستقر است و شهرداری یکی از اعضای آن است .

تخریب دیوار سپاه آمل فعلا متوقف شده است

 توافقاتی از سوی شهرداری با سپاه ناحیه آمل  صورت گرفته است تا به ازای این ساخت‌وسازها نسبت به عقب‌نشینی در اضلاع کناری محوطه اقدام کند که با توجه به ایراد سازمان بازرسی فعلا در این زمینه اقدامی صورت نمی‌گیرد تا رای نهایی مشخص شود. اگرچه فرماندهی محترم سپاه اعلام آمادگی کرده اند که هر وقت شهرداری اعلام آمادگی کرد اینکار صورت بگیرد .

 125 میلیارد تومان بودجه  شهرداری و سازمانها  در سال 94

برای سال 94  بودجه شهرداری آمل به تنهایی 90 میلیارد تومان بسته شده است که با سازمان‌های تابعه این میزان تا 125 میلیارد تومان می‌رسد.

درسال 94 خیابان پارک بانوان دربلواربسیج به کوچه رحیمی که به عنوان سنگین ترین پروژه سال خواهد بود متصل می شود که برای ورود نیازمند منابع مالی زیادی است.

 بازگشایی بلوار ولایت اهمیت بسیار زیادی دارد 

بلوار ولایت از ابتدای پل کاظمی دینان آغاز می شود وتا کوچه توکلی هراز ختم میشود تا به حال 5 کیلومت را تملک کردیم. 7/5 کیلومتر طول پروژه است و تا به حال 13 تا 14 میلیارد تومان پول برای تملک پرداخت کردیم . کار هایی که در حوزه ترافیک در آمل انجام شده در هیچ شهر شمال کشورانجام نشده است .

برای مقاوم سازی پل معلق تاکنون یک ونیم میلیارد تومان هزینه شد که نقشه های پل تهیه شده و با انجام آزمایشات دغدغه زیادی در بستن پل نداریم و پل دوازده چشمه که به عنوان یک اثر تاریخی است و خدمتی که پل دوازده چشمه به شهروندان می دهد باید به سمت پل شهدای ششم بهمن انتقال داده شود تا این پل به عنوان پل عابر پیاده تلقی شود.

IMG_1095

اداره آبیاری با ما همراهی نمیکند

 ساماندهی رودخانه هراز در دستور کار شورا و شهرداری قراردارد که در این راستا متاسفانه با اداره آبیاری استان و شهرستان با مشکلاتی مواجه هستیم، برای بستر رودخانه و زباله سوز از 3 سال گذشته در خصوص 10 هکتار زمین قرارشد اقدامی صورت گیرد ولی هنوز تحویل داده نشده است و ارقامی که مطالبه می کنند بسیار نجومی است و برای ساماندهی روخانه هراز با بستن قرارداد 200 میلیون تومانی که مشاور بیاید و برای طراحی نقشه اقدام کند.

با انطباق مشکلی نداریم

کمیته انطباق را قانون ایجاد کرده است اختلاف نظر با این کمیته داشتیم ولی  خیلی از موضوعات از دست ما دررفته ولی کمیته انطباق به ما گوشزد کرده است . از فرماندار مردم دار آمل متشکرم .

ایده پوستر من عاشق محمد هستم ایده فرهاد عزیزی بود 

نظر من و رییس شورا این است که فعالیت روابط عمومی ها در شهرداری باید قوی تر باشد از ایده مشاور شورای شهر استقبال کردیم . کمیته فرهنگ شهروندی در آمل تشکیل میشود و از روابط عمومی ها میخواهم از صاحب نظران استفاده کنند .

کار دکتر محمودی و دکتر تسلیمی موازی نیست

هر کسی بخواهد در شهرداری کمک کار ما باشد استقبال می کنیم عملکرد مرکز پژوهش ها را موازی کار ی نمی دانم ، این عزیزان باری از دوش شهرداری بر میدارند .

IMG_8299

کیوسک ها آماده است منتظر شورا هستم

دوسال است که کیوسک مطبوعاتی خریداری شده در انبار شهرداری موجود است که منتظر جواب شورا برای تعیین جانمایی هستیم که تاکنون تعداد زیادی متقاضی وجود دارد که اولویت اصلی با خبرنگاران می باشد.

گمان می کنیم دربرخی از  دهیاری ها فسادی صورت گرفته است

مشکل ما با دهیاری‌هایی است که چسبیده به شهر هستند که براساس نظر فرمانداری می‌توانند به شهر ملحق شوند در این زمینه نیز نامه تعدادی از این دهیاران به دستگاه‌های نظارتی ارائه شده است زیرا این دهیاری‌ها حتی در نقاط مرزی و یا در حریم شهر آمل اقدام به صدور پروانه 200میلونی به 10 میلون تومان رضایت می دهند  که گمان می‌کنیم فسادی صورت گرفته است.

نماینده آمل پیگیر زیرگذر میدان هزار سنگر است

در خصوص زیرگذر میدان هزار سنگر دکتر یوسفیان پای کار هستند هر کمکی از شهرداری بر بیاید انجام خواهد داد .

 

مریم اکبرپور – هـراز نـیـوز

16 thoughts on “در حوزه ترافیک در آمل کاری شده که در هیچ شهر شمال کشورنشده است/ نماینده آمل پیگیر زیرگذر هزار سنگر است”
  1. چه کسی پاسخگو است اول در بلوار امام خمینی دور بر گردان می زنند با هزینه زیاد بعد دوباره می بینند کارشناسی نیست دو باره باز انرا تخریب می کنند (مسایل پشت پرده این مسایل بماند برای بعد ) حالا چه کسی مسول هدر رفتن بو دجه بیت المال است شورا باید پاسخگو باشد خیال نکنید سرتان زیر برف است هیچکس شما را نمی بیند مردم شما را زیر ذره بین دارند سخنگو شورا بیا جواب بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *