یدالله اکبرزاده گفت :یکی از دغدغه‌های ما در این محور پیچ شیطان بود که هم اکنون به پیچ مهر تغییر نام پیدا کرد، زیرا این پیچ با ریزش شدید سنگ، برف و سنگریزه همراه بوده که همیشه تلفات جدی را ایجاد می‌کرد؛ ولی برای بهسازی و ترمیم این پروژه حدود 45 میلیارد ریال هزینه شد.

فرماندار آمل گفت: برای کل پروژه چهار بانده کردن محور مواصلاتی هراز، 3 هزار میلیارد ریال برآورد اعتبار شده است.

یدالله اکبرزاده در حاشیه مانور خودرویی هفته راهور محور هراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بخش لاریجان آمل اظهار داشت: یکی از نگاه‌های دولت نهم و دهم در توسعه راه‌های کشور است و کشور ما هم‌اکنون به کارخانه عملیاتی ساخت‌وساز راهسازی و توسعه تبدیل شده است.

* همکاری مردم حرف اول را می‌زند
وی تصریح کرد: فعالیت در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی امری جهادی است که همکاری مردم حرف اول را می‌زند و عمل به توصیه راهداران و ماموران راه و ترابری باعث ایجاد امنیت و کاهش تلفات می‌شود.
نماینده عالی دولت در آمل بیان داشت: حدود 100 نفر در مسیرهای مختلف برای خدمات‌دهی به در راه‌ماندگان و نیازمندان در برف و کولاک در محور هراز استقرار دارند.
این مسئول با اشاره به پروژه‌‌های راهسازی در هراز تصریح کرد: در راستای پیگیری راه هراز امسال حدود 40 پروژه در محور بین‌المللی هراز وجود دارد.

* تعریض محور هراز 55 درصد پیشرفت کار دارد
فرماندار آمل هراز را یکی از زیباترین و پرترددترین محور مواصلاتی کشور دانست و دارای بودن کوهستان، فضای دیدنی طبیعی، جنگل و جاذبه‌های گردشگری را از عواملی دانست که بر جذابیت تردد در آن بیش از پیش می‌افزاید.
وی با اعلام اینکه بیشترین واحد پذیرایی بین راهی کشور در مسیر مواصلاتی هراز مستقر است، ادامه داد: به برکت دولت نهم و دهم و مصوبات هیئت وزیران، در سال 85 چهار بانده شدن محور هراز تصویب شده که تامین اعتبار لازم صورت گرفته و مسئول آن وزارت راه و شهرسازی با همکاری اداره کل استان و اداره شهرستان است.
این مسئول با تاکید اینکه چهار بانده کردن، بهسازی و تعریض محور هراز 55 درصد پیشرفت کار دارد، درباره پیمانکاران فعال در این مسیر یادآور شد: حدود 21 پیمانکار پروژه چهار بانده شدن هراز را در اختیار دارند.
اکبرزاده گفت: بیشتر این پروژه‌ها را به‌خاطر اهمیت آن به قرارگاه خاتم‌الانبیاء تحویل دایم تا در سخت‌ترین شرایط به پیشرفت فیزیکی با کیفیت مشغول باشند.

* تاکنون 500 میلیارد ریال برای هراز هزینه شده است
وی با اعلام بودجه لازم در بخش هراز بیان داشت: تاکنون 500 میلیارد ریال برای هراز هزینه شده که بر اساس پیش‌بینی‌های لازم زمان تحویل و بهره‌برداری آن تا پایان سال مالی 1391 اعلام شد، ولی این امر نیاز به همت مجموعه پای کار و تعریف اعتبارات دارد که احتمال می‌رود در راستای تکمیل پروژه مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشیم.
فرماندار آمل خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در این محور پیچ شیطان بود که هم اکنون به پیچ مهر تغییر نام پیدا کرد، زیرا این پیچ با ریزش شدید سنگ، برف و سنگریزه همراه بوده که همیشه تلفات جدی را ایجاد می‌کرد؛ ولی برای بهسازی و ترمیم این پروژه حدود 45 میلیارد ریال هزینه شد.

* افزایش پیمانکاران محور هراز
وی اضافه کرد: برای کل پروژه چهار خطه کردن محور هراز 3 هزار میلیارد ریال برآورد اعتبار شده که در گذشته 16 پیمانکار کار تعریض آن را برعهده داشتند که هم اکنون این تعداد به 21 پیمانکار ارتقا یافته است.
اکبرزاده قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء را 2 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
این مسئول در پایان اذعان داشت: اعتبار تخصیصی 470 میلیارد ریال برای این پروژه باعث پیشرفت و بهره‌برداری 4.5 کیلومتر از موقعیت حساس برخی نقاط مسیر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *