هراز نیوز :رییس دفتر فرهنگ اسلامی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی در نشست  تخصصی نقش حجاب وعفاف در منزلت اجتماع  در این واحد گفت : حفظ حجاب در توفیقات تحصیلی دانشجویان تاثیر مستقیم دارد

حجت الاسلام علی اصغری رییس دفتر فرهنگ اسلامی درجمع اساتید نشست تخصصی نقش حجاب و عفاف با اشاره به آیات قرآن در سوره نورو احزاب  حجاب  را جزء ضروریات دین برشمرد و گفت : زن جمال و زیبایی خداست درمقابل مرد که جلالت و وقار الهی است.

وی افزود : حجاب برای زن تقدیر ازاوست ، نه تحقیر ، براساس شواهد مستند از کلام خدا حجاب  مصونیت است نه محدویت و زن باحجاب مانند گوهری در صدف است.

اصغری با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق ( ع ) گفت : در حقارت از یک زن همین کافی است که می خواهد بوسیله لباس و تبّرج خود را مشهور سازد.

رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی با یادآوری فوائد حجاب برای زنان اذعان داشت :در حجاب حداقل 4 فایده برای زن وجود دارد ، آرامش روانی ، استحکام پیوند خانوادگی ، استواری جامعه ، بالا رفتن ارزش و احترام به مقام زن .

این مدرس حوزه ودانشگاه باشاره به جایگاه ومقام و منزلت زنان در اسلام بیان داشت : در اسلام جایگاه زن بسیار ارزشمند و والاست رسول اکرم ( ص ) فرمودند : من از دنیای شما سه چیز را دوست دارم الطّیب والنّساء و قّرَّة ُعَینی اَلصّّلوة بوی خوش ، روی خوش ، ذکر خوش.

وی افزود : یک سوره در قرآن بنام مریم مقدس به عنوان یک زن نازل شده است.

دبیر شورای فرهنگی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی ادامه داد :رسول خدا ( ص ) برای احترام گزاردن به زن و حفظ شخصیت والای وی سفارش کرده اند ، به خانمها احترام بگذارید کسانیکه به زنان بی احترامی کنند مردانی پست و بی ارزش می باشند

اصغری با بیان  اینکه غریزه جنسی مانند سایر غرایز از صفاتی است که خداوند در انسان بوجود آورده است پس مقدس است تصریح کرد : غریزه جنسی باید در راه مشروعش بهره برداری شود تحریکات جوانان جامعه به علت خودآرایی و برهنگی زنان باعث می شود که مردها آرامش را از زنان بگیرند و برای زن ناامنی ایجاد کنند.

رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی با تاکید بر حفظ حجاب برای دانشجویان در دانشگاه بیان داشت : حفظ حریم حجاب  ضروری است و باعث امنّیت و آرامش دانشجویان در فضای دانشگاه می شود ودر توفیقات تحصیلی آنها تاثیر مستقیم دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *