هراز نیوز :دکتر عباس طائب رییس  منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای روسای واحدها و مراکز این منطقه در واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی گفت : تبيين خط‌مشي و ضوابط مالكيت فكري در مؤسسات علمي و پژوهشي، از جمله الزامات موفقيت در تجاري‌سازي نتايج تحقيقات است که باید در دستور کار واحدهای منطقه 3 قرار گیرد

طائب اظهار داشت :يكي از كاركردهاي مهم مؤسسات علمي و پ‍ژوهشي، توليد علم و فنّاوري است كه به‌عنوان دارايي فكري علاوه بر ارزش معنوي مي‌تواند ارزش مادي نيز داشته‌ و ايجاد درآمد نمايد.

وی افزود :  تبیین خط‌مشي مالکیت فکری در واحد های منطقه 3 ، زمينة توسعه و تجاري‌سازي نتايج حاصل از دارايي‌هاي فكري را با ايجاد انگيزه براي پديدآورندگان و نيز حفظ منافع دانشگاه   فراهم مي‌سازد.

رییس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی : بررسی ایجاد مرکز پژوهشی رسمی در واحد ها به صورت مشترک با واحد های هم جوار و یا منفک را خواستار شد .

طائب یکی از برنامه های آتی منطقه 3 را کاربردی نمودن مقالات بیان کرد و گفت : 90درصد مقالات تولیدی در دانشگاه باید به صورت کاربردی شود .
وی افزود : باید با برگزاری دوره های آموزشی راه کارهای برقراری ارتباط با حوزه کاربرد را برای   اعضای هیات علمی تبیین کنیم و از طرفی مشوق های لازم را برای  ورود اعضای هیات علمی به حوزه کابرد فراهم نماییم .

دکتر عباس طائب در بخش دیگری  از سخنانش در خصوص اجرایی شدن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها اظهار داشت : راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و روسای واحد  های منطقه 3 می بایست تمام تلاش خود را در جهت برگزاری جلسات نقد و اجرایی شدن فرمایشات رهبر انقلاب به کار گیرند .
رییس منطقه 3 با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی از روسای واحد ها خواست با فعال نمودن تشکل های دانشجویی در برگزاری با شکوه انتخابات پیش رو کمک نمایند .

وی تاکید کرد : فعالیتهای سیاسی دانشجویی باید به نحو مطلوب ، در آرامش کامل ، به نفع منافع نظام و در چارچوب آرمانهای انقلاب صورت پذیرد .

دکتر طائب در ابتدای سخنانش موفقیت واحد های منطقه را در کسب رتبه های مالی برتر در کشور تبریک گفت ، وی همچنین تبدیل واحد آیت الله آملی را به واحد بین المللی و واحدعلوم وتحقیقات تبریک گفت .

در این مراسم دکتر صالحی دبیر منطقه 3 در خصوص همکاری واحدها در استفاده مشترک  از اعضای هیات علمی سخن گفت ، همچنین ابوالحسنی نماینده ریاست عالیه دانشگاه در تشکل های سیاسی اسلامی دانشجویان منطقه 3 نیز خواستار حمایت بیشتر روسای واحد های این منطقه از تشکل های دانشجویی شد .

در ابتدای این جلسه دکتر علی محمد صفانیا به ارائه گزارشی از عملکرد واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی پرداخت .

در ادامه این نشست  روسای واحد ها ومراکز دانشگاهی منطقه 3 با طرح مشکلات و ارائه راهکار های مناسب در خصوص دستور جلسه سخن گفتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *