هـراز نـیـوز: عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد جلسات این ستاد کم بوده، گفت: یکی از مهم ترین نتایج برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی جلوگیری از رشد تصاعدی میزان معوقات کلان بانکی بوده که این موضوع باعث شده حجم معوقات در حدود 80 هزار میلیارد تومان باقی بماند.

عزت الله یوسفیان ملا دردرباره فعالیت های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار و در این نشست ها مهمترین مصادیق فساد در اقتصاد کشور و همچنین  راهکارهای مقابله و جلوگیری از فساد با حضور نمایندگان سازمان های مختلف بررسی می شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی وضعیت معوقات کلان بانکی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: دلایل رشد معوقات بانکی و راهکارهای وصول این بدهی های معوق در جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی شده و می توان عنوان کرد که یکی از مهم ترین نتایج برگزاری جلسات این ستاد جلوگیری از رشد تصاعدی معوقات کلان بانکی بوده که باعث شده حجم معوقات در حدود 80 هزار میلیارد تومان باقی بماند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ضرورت دارد تعداد جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی افزایش و بصورت هفتگی برگزار شود، گفت: باید پذیرفت برای افزایش تاثیرات عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به تعداد نشست های بیشتری نیاز داریم.

یوسفیان ملا درباره دستور کارهای فعلی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در حال حاضر بررسی عملکرد برخی بانکها و رسیدگی به وضعیت معوقات بانکی و زمین خواری از مهمترین مسائلی بوده که در جلسات ستاد در حال بررسی است.

وی افزود: باید پذیرفت موضوع برخورد با زمین خواری خیلی دشوار نیست و در مدت سه ماه  با هماهنگی دستگاه ها و فرمانداری ها شهرستان ها می توان تشخیص داد که بطور مثال چه شخصی در استفاده از زمین به جای اجرای طرح طوبی  تخلف کرده و برج مسکونی یا ویلا ساخته است.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی یادآور شد: در موضوع برخورد با زمین خواری می توان از تکنولوژی های جدید استفاده کرد.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور، معاون اول قوه قضائیه،  وزیر اطلاعات،  رئیس بانک مرکزی، رئیس دیوان محاسبات، رئیس سازمان امور مالیاتی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هستند.خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *