هـراز نـیـوز: نشست هم اندیشی حماسه ششم بهمن مردم آمل با موضوع فرصت های پیش رو و فرصت های از دست رفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد .

دکتراسماعیل منصور لاریجانی  با اشاره به اینکه واقعه ششم بهمن آمل دارای یک  ظاهری و یک باطن مجزاست تصریح کرد :  ظاهرش این است که در این روز هزار سنگر ، کمتر و یا بیشتر ساخته شد و به تعبیر مقام معظم رهبری باطنش یک سنگر دیگر هم هست و ان سنگر دل است ، این سنگر دیگر هزارتا نیست بلکه هزاران سنگر است .

منصوری لاریجانی با بیان اینکه ما یک سنگر دل داریم و یک سنگرگل، ادامه داد : این سنگر دل است که مارا حفظ می کند و توجه به صورت باطن واقعه ششم بهمن آنرا زنده نگه داشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین  با طرح این سوال که سنگر دل چگونه انسان را حفظ می کند بیان کرد : تقوا هویت ساز است ، هم همیت فردی و  هویت  جمعی را میسازد و تقوا هم دنیا و هم آخرت را می سازد و خود ایمان به وسیله تقوا تبدیل به هویت می شودو حالت ثبوت دارد.

مدیر مسئول ماهنامهْ فرهنگ پایداری  با بیان اینکه  تقوا تنها واژه ای است که خارج از قرآن معادل ندارد تصریح کرد :اگر تقوا نباشد نفس انسان لجام گسیخته است .

مسئول مرکز دایره المعارف دفاع مقدس  با بیان اینکه در ششم بهمن وقتی دشمن حمله کرد مردم ریختند و سنگرساختند تاکید کرد : اما  تنها در سنگر تقوا می شود از گزند شیطان در امان ماند.

منصوری لاریجانی  ادامه داد:  در هر ظرفی نفست را قرار دهی شیطان در آن نفوذ پیدا می کند جز در ظرف تقوا و اگر تقوا نباشد کار نیک هم آلوده به خود خواهی و منیت می شود .

منصوری لاریجانی بی تقوایی را  آسیب جدی برای انقلاب دانست که می تواند آنرا تهدیدکند وتاکید کرد :آن چه چیز باعث شده که حرف ما در برخی مواقع دیگر اثر نمی کند و تلاشهای ما دیده نمی شود ، غیر آن است که تقوادر کارما رنگ باخته است .

این استاد دانشگاه  با بیان اینکه نباید نشانه های تقوای مسلمانی ، انقلابی بودن  و رزمنده  و جبهه ای بودن در ما گم شود ، تصریح کرد : جوانان امروز می خواهند این را ببینند تا ما را باورکنند ،دیگر زمان حرف و شعار گذشته است .

وی با بیان اینکه به فرموده  مولا امیر المومنین سه چیز هویت ما را تهدید می کند بیان کرد : به نام دین فساد کنیم ، به نام دین  به دنبال ثروت و قدرت باشیم به نام قرآن به دنبال منافع شخصی خودمان باشیم.

وی ادامه :  نمی شود بگوییم جامعه ما دینی است اما  بی عدالتی باشد ، بانک ما اسلامی باشد ربا  باشد رشوه خواری باشد . اینا را جوانان ما می بیند . اینا رو رصد می کنند و به قضاوت می نشینند.

این استاد دانشگاه دومین تهدید اظهار کرد : تهدیدی بعدی از نظر مولا این است که  سرمایه داران بی بندباری بکنند ولی کسی جلوی آنها رو نگیرد. به قول امام راحل مرفهین بی درد کسانی که دستی بر آتش انقلاب نداشتند ولی سر در آخور بیت المال دارند ، فساد می کنند . بی بندو باری می کند ، هنجار شکنی می کنند، هرکاری می کند ولی هیچ کس جلودار اینها نیست و انها هم به فکر فسق و فجور خود هستند.

وی ادامه داد: بزرگترین چالش ما و فرهنگ ما چالش سرمایه داری با بی بند باری اقتصادی و اجتماعی است. تا زمانی که چنین چالشهایی هست جایی برای اجرای اقتصاد مقاومتی نمی ماند . در حالی که اقتصاد مقاوتی که مقام معظم رهبری  فرمودند واقعا مشکل گشاست . اما با این سازو کار نمی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین  سومین تهدید را  تقدس شکنی بیان کرد وگفت : یک روز سلمان رشدی آمد آن غلط را کرد کسی کاری نکرد، یک روز کشیش مسیحی قرآن را آتش زد کسی کاری نکرد. امروز دارند به پیامبر ما هم توهین می کنند هیچ یک از کشورهای مسلمان یک حرکت دیپلماتیک انجام ندادند و حتی یک کشور سفیر فرانسه را احضار نکرد.

وی در پایان گفت : آمل خودش زینت مازندران است و  در خودش یه زینتی دارد و ان این دانشگاه آزاد اسلامی واحد حضرت آیت اله میرزا هاشم آملی است و زینت این دانشگاه هم برادر ارجمند جناب دکتر فاضل لاریجانی هست  که باید قدر دان آن باشیم .

گزارش تکمیل میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *