شاید بتوان عمده دلیل این موضوع را بی توجهی مسئولین باشگاهها به مسائل اخلاقی و فرهنگی ورزشکاران دانست که البته در این میان نقش دلالان فوتبالی که برای کسب خود افراد نالایق را به هر قیمتی وارد عرصه فوتبال کشور میکنند، بی تاثیر نمی باشد.
هزینه های کلانی که در فوتبال کشور خرج می شود و ناز و نعمتی که فوتبالیستهای لیگ برتر در آن غوطه ورند، قابل مقایسه با هیچ یک از رشته های ورزشی دیگر نمی باشد امّا عدم نتیجه گیری و نارضایتی مردم از دست آوردهای فوتبال کشورمان جای صدها سئوال و ابهام را باقی گذاشته است که این فوتبال با چنین وضعیتی به نفع چه گروه جریانی است.

به گزارش سرویس ورزشی بی باک، اینکه لیگ برتر ایران با لالیگا و سایر لیگ های برتر جهان تا چه میزان تفاوت دارد باید به زاویه دید خود رجوع کنیم مثلا اگر قرار است از حیث فنی به این موضوع نگاه کنیم که به اعتقاد دلالان و برخی مدیران به اصطلاح فوتبالی اصلا اهمیت و ارزشی ندارد (!) ، تقریبا چند صد سال نوری با لیگهای برتری چون لالیگا ، بوندس لیگا، لوشامپیونه، سری آ ایتالیا و … فاصله داریم امّا از حیث رفتارهای غیراسلامی و زننده به حدی که اعصاب تماشاگران و مردم با فرهنگ کشورمان را تا مدتها به هم بریزد نه تنها هیچ راه نرفته و فاصله ای قابل مشاهده نیست بلکه آنجلینا جولی های فوتبال دنیا باید برای کسب آموزش سفری به برخی میادین فوتبال کشورمان داشته باشند، که قطعا برایشان قابل استفاده است!

نا گفته نماند که در سالهای اخیر کشور عزیزمان پیشرفتهای قابل توجه و تقدیری در عموم رشته های ورزشی داشته است که از همین رو جا دارد مسئولین به رشته هایی چون وزنه برداری، کشتی، والیبال، بسکتبال توجه بیشتری داشته باشند که عموما ورزشکاران این رشته ها موجب افتخار آفرینی برای کشور و دلشادی مردم عزیزمان شده اند امّا فوتبال کشور بدلیل حضور و نفوذ برخی آنجلینا جولی های ورزشی همچنان عقب مانده است و مردم از هزینه های کلانی که در این زمینه حیف و میل می شود، بسیار رنج می برند.

آنجلینا جولی نماد یک زن بی بندوبار و فاسد و بدور از اخلاقیات است که هرزگی چشمان برخی مردم دنیا را راه کسب خود قرار داده است و طبعا هیچ جایی در کشورهایی چون ایران ندارد اگرچه برخی هم مسلکانش در سایزهای کوچکتر در سینمای کشورمان پرسه می زنند امّا همانها خوب می دانند، احترام مردم به آنها بخاطر تقلید از این بی ستاره اخلاق هالیوودی نیست بلکه بخاطر نقش آفرینی هایشان در فیلمهای مثبت و اخلاقی است.

باید توجه داشت که هر کجا افرادی به مدد لابی و اینگونه مسائل روی کار آمده و از اخلاق و فرهنگ بهره ای نبرده باشند، آن جامعه دچار انحطاط و تزلزل خواهد شد که متاسفانه عدم توجه به فرهنگ و اخلاق اسلامی توسط برخی فوتبالیستهای کشورمان، خطر نفوذ آنجلینا های ورزشی در کشور را قوت بخشیده است که با این روند در پیش گرفته شده این خوف می رود در سالهای آتی میادین فوتبال کشورمان صحنه ای برای نمایش مدل مو و لباس و … شود و اثری از فوتبال حرفه ای باقی نماند.

شاید بتوان عمده دلیل این موضوع را بی توجهی مسئولین باشگاهها به مسائل اخلاقی و فرهنگی ورزشکاران دانست که البته در این میان نقش دلالان فوتبالی که برای کسب خود حاضرند افراد نالایق را به هر قیمتی وارد عرصه فوتبال کشور کنند، بی تاثیر نمی باشد.

بنابر گزارشات، بازیکن تیم فوتبال داماش گیلان حرکت ناشایستی که پیش از این دو بازیکن تیم شاهین بوشهر در تبریز و جان نگودی در در مشهد انجام داده بودند را تکرار کرد.

در جریان دیدار عصر دوشنبه تیمهای شهرداری تبریز و داماش گیلان که با تساوی بدون گل به پایان رسید، علیرضا جهانبخش بازیکن نیمکت نشین تیم داماش گیلان هنگام گرم کردن بدن خود جهت قضای حاجت به کنار زمین رفت و عملی را که پیش از این دو بازیکن تیم شاهین بوشهر در تبریز انجام داده بودند را تکرار کرد.

به گفته شاهدان، یکی از عوامل تیم داماش این بازیکن را به ضلع جنوبی ورزشگاه هدایت کرده و از او خواسته بود که کارش را در آنجا انجام دهد! گویا تذکر عکاسان و تصویربرداران پشت دروازه تیم داماش گیلان نیز، به این کار بازیکن داماش تاثیری نداشته و این بازیکن که از دقیقه 83 وارد زمین مسابقه شده بود بدون توجه به تذکر عکاسان کار خود را انجام داد.

قبل از این دو مورد نیز “جان نگودی” بازیکن خارجی تیم فوتبال ابومسلم پشت نیمکت این تیم اقدام به رفتار زشت و ناشایست کرد و از آن زمان تاکنون هرازچندگاهی بازیکنان جدیدی چنین دسته گلی را به آب می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *