عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با تاکید بر اینکه مدارس مکانی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند٬ افزود: ایجاد تبلیغات در مدارس به رشد مصرف‌گرایی و دور شدن از اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود.

 

علیرضا سلیمی در گفت وگو با خانه ملت٬ با تاکید بر اینکه مدارس مکانی برای تعلیم و تربیت هستند٬ افزود: انجام هر نوع تبلغات تجاری در دیوار محیط‌های آموزشی لطمه اساسی به رسالت تعلیم و تربیت وارد خواهد کرد.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش در خصوص استفاده از دیوار مدارس جهت انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و تجاری٬ افزود: این اقدام غیر کارشناسی بوده و به طور حتم در صورت اجرا تبعات بسیاری برای سیستم آموزشی کشور به همراه خواهد داشت.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه هدایت مدارس به سمت تجاری سازی و تبلیغات به معنی دور کردن آن از رسالت اصلی خود است٬ تصریح کرد: انجام تبلیغات در محیط‌های آموزشی مدارس نه تنها عوایدی از جهت اقتصادی نخواهد داشت بلکه به ریشه دار شدن فاصله بین فقیر و غنی نیز منجر خواهد شد.

 

وی با یادآوری تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب به اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی٬ افزود: در حالی که وظیفه تمامی دستگاه‌های و مسئولان تحقق اقتصاد مقاومتی است وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تبلیغات در محیط‌های آموزشی خواهان رونق مصرف گرایی است.

 

سلیمی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح تبلیغات روی دیوار مدارس باید شاهد رشد مصرف‌گرایی در کنار گوشه‌گیری خانواده‌هایی با تمکن مالی پایین باشیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: وزارت آموزش و تحقیقات باید نسبت به طرح مذکور هر چه سریع‌تر تجدیدنظر کند.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت٬ بحث تبلیغات در مدارس چندی پیش از سوی وزیر آموزش پرورش مطرح شد و در حال حاضر نیز مطالعه روی اجرایی شدن آن انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *