هراز نیوز :حجت الاسلام علی اصغری رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی در مراسم وحدت حوزه ودانشگاه در جمع اساتید و دانشجویان گفت : وحدت حوزه ودانشگاه بدین منظور نیست که اختلافی بین این دو جایگاه وجود داشته باشد تقسیم علوم به جدید و قدیم بی معنی است زیرا علم به معنی قوانین عالم است که همیشه بود ، هست و خواهد بود ، علم مثل ترکیب آب H2O هست همیشه با این ترکیب آب درست خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه اختلاف افکنی بین تحصیلکرده های حوزه ودانشگاه از سوی دشمنان  ایجاد شده است گفت : دشمنان دین برای بهره برداری از منافع خود بین قشر تحصیل کرده دانشگاهی و حوزوی اختلاف می افکنند .

رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی گفت : بسیاری از علوم از اسلام به غرب رفته است ودر زمان امام صادق و امام باقر (ع) علوم فیزیک ، شیمی ، ریاضیات ، طب ، ستاره شناسی ، فقه و… در دانشگاه امام صادق تدریس می شد.

وی افزود :دانشمندان اسلامی مانند جابربن حیان ، ابن هیثم و بعدا خیام و بوعلی سینا ، بونصر فارابی ، ذکریای رازی و صدها دانشمند دیگر از پرورش یافتگان علوم اسلامی در رشته های مختلف هستند .
اصغری در قسمت دیگر ی از سخنانش به  خصوصیات برجسته استاد شهید دکتر مفتح اشاره کرد و اظهار داشت : نام گذاری این روز به نام روز وحدت حوزه ودانشگاه در سالروز شهادت این شهید بزرگوار ان شائ اله باعث قوام بیشتر این وحدت در راه مقدس آن شهید بزرگوار خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *