فرماندار آمل : اجرای پایش تصویری باعث  بالا رفتن امنیت در شهر و استفاده از نیروی انسانی کمتر می شود

شفیع زاده

غلامحسین شفیع زاده فرماندار شهرستان آمل در گفتگو با هراز نیوز بیان داشت :طرح پایش تصویری با هدف یکپارچه سازی آمل برای نظارت بر حوزه حمل و نقل و ترافیک و ارتقا سطح امنیتی و انتظامی  تدوین شده و به شورای تاًمین شهرستان ارائه شده است.

شفیع زاده با بیان اینکه این طرح از سه سال پیش مطرح شده بود اذعان داشت : طرح پایش تصویری به دلیل مساله مالی تا کنون اجرا نشده ولی هم اکنون به جد با همت همه دستگاه های مسوول پیگیر اجرایی شدن آن هستیم .

فرماندار آمل با بیان اینکه آمل دروازه ورودی استان مازندران  است تصریح کرد : اجرای این طرح جزو مسایل ضروری شهر ستان آمل است که اجرای این طرح به شهرداری آمل سپرده شده است .

وی  با اشاره به اینکه در  ابتدای هفته جمعی از اعضای شورای تامین شهرستان  با حضور شهردار از اجرای این طرح در قزوین بازدید کردند گفت : مسوولان این شهر از اجرای این طرح راضی بودند و یکی از خصوصیات این طرح  بالا رفتن امنیت در شهر و همچنین استفاده از نیروی انسانی کمتر می باشد .

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه قرار است یک شهر دیگر نیز که این طرح اجرا شده است مورد بازدید قرار گیرد ،گفت : آمل به عنوان هشتمین شهری خواهد بود که طرح نصب دوربین های مدار بسته یا   به صورت کامل تر همان پایش تصویری در این شهر اجرای خواهد شد .

شفیع زاده اضافه کرد : با توجه به هزینه های اجرایی این طرح مقرر شد تا با فاز بندی این طرح اماکان حساس و ضروری تر به سرعت در قدم اول مجهز به دوربین های مدار بسته شود .

دادستان آمل : با اجرای طرح پایش انتظار کاهش 50 درصدی سرقت ها را داریم 

طالبی

علي طالبي گفت: طي بازديدي كه از طرح پايش تصويري مركز كنترل شهرداري قزوين داشتيم  ما را برای اجرا این  طرح در آمل مصمم تر کرد.

وي با بيان اينكه شهرداری قزوین به عنوان یکی از هفت شهری که دارای صاحب چنین مرکزی است، تصريح كرد:با توجه به نقش اين مركز عملياتي در كاهش ۵۰ درصدي سرقت قصد داريم.

علي طالبي  به عمده سرقت ها در شهرستان آمل اشاره كرد وافزود:سرقت از مشتريان بانك ها، سرقت موتور سيكلت، سرقت از محل كسب كيف قاپي، جيب بري و سرقت داخل خودرو بيشترين سرقت هاي انجام شده در سطح شهرستان است.

دادستان عمومي وانقلاب شهرستان آمل با بيان اينكه وقوع سرقت دلايل متعددي را مي طلبد، خاطرنشان كرد:فقر مادي، فقر روحي وعاطفي، ضعف مباني اعتقادي ومذهبي و تزلزل در اركان خانواده از مهمترين دلايل سرقت در شهرستان آمل است.

وي با تاكيد براينكه سارقین غیر بومی اکثریت سارقین شهرستان را تشکیل می دهند، ابراز داشت: هدف ما كاهش سرقت واتخاذ تدابير در اين جهت مي باشد وبرای حفظ امنیت و  همه مسئولين شهرستان بايد بکوشیم ودست به دست دهيم تا شهر خوبی داشته باشیم.

طالبی  از نصب دوربين در سطح شهرستان خبرداد وگفت: نصب دوریین مدار بسته در راها، کوچه ها، بانکها، صرافی ها، وسطح شهر ازبرنامه های عملیاتی پایش تصویری است.

رییس شورای شهر : شورا و شهرداری همواره برا ی ارتقا امنیت شهر نگاه ویژه داشته اند

ابراهیم زاده

خسرو ابر اهیم زاده  با بیان اینکه امنیت شهروندان جزو لازمه های یک شهر اسلامی و پیشرفته است تصریح کرد : شورا و شهرداری همواره برا ی ارتقا امنیت شهر نگاه ویژه داشته اند .

 رییش شورای شهر آمل اجرای طرح پایش تصویری یک ضرورت دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه اجرای این طرح در بودجه 93 دیده نشده است یا به صورت متمم در بودجه سال جاری یا در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد .

ابراهیم زاده با بیان اینکه اعضای شورای شهر هم نسبت به این موضوع حمایت کامل می کنند گفت : تا کنون برآورد هزینه برای اجرای این طرح به دست ما نرسیده است ، به محضی اینکه کلیات طرح  از سوی نیروی انتظامی و شورای تامین برای شورای شهر و شهرداری  اعلام شود اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .

وی تاکید کرد : البته این طرح در چند شهر بزرگ کشور اجرا شده است و مسوولان این شهر ها هم از اجرای ان راضی بوده اند .

ابراهیم زاده  اضافه کرد:برنامه های مختلفی شورای شهر در حوزه بهداشت ، ترافیک و امنیت در دست اقدام و بررسی دارد که با اجرایی شدن برخی از این طرح ها ، شهروندان شاهد برنامه ریزی بهتری در سطح شهر خواهند بود.

تلاش ما برای ارتباط با شهردار و فرمانده نیروی انتظامی آمل تا لحظه تنظیم  گزارش به نتیجه نرسید که در گزارش بعدی نظر این دو نفر از مسوولان شهری را نیز به اطلاع شما خواهیم رساند .

4 thoughts on “طرح پایش تصویری در آمل چیست ؟”
  1. این همان دخالت بی چون چرای مسئولین در حریم شخصی افراده و امنیتی کردن کشور……بی عرضگی و ناتوانی ناجا در برخورد با اشرار و سارقین بهانه ای شده در دست این آقایان تا فضای امنیتی تشدید کنن…..یا تون باشه همین کار در انگلستان و آمریکا پیاده سازی شد و همین صدا وسیمای ایران این وضعیت دخالت در حریم شخصی افراد عنوان نمود

  2. سلام، تا دیروز همین عزیران می گفتم کشور و دولت آمریکا از دوربین های مدار بسته استفاده می کند فقط برای این که مردم کشور خود را تحت کنترل داشته باشد اما ماروز وقتی عزیزان از این امکانات استفاده می کنند برای برقراری ارتقای امنیت شهر و کاهش سرقت است. خدا به شما عزیزان توفیق دهد چون فقط شما به فکر ارتقای امنیت هستید و در کشور های دیگر هیچ کس به فکر امنیت و کاهش جرائم نیست

  3. سلام وعرض تشکر از این اقدام جهت بالا بردن امنیت شهر ما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *