سفیر ویتنام در ایران باتفاق رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام ، نماینده وزارت امور خارجه در استان مازندران ، رئیس اتاق بازرگانی مازندران  با اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار آمل ، معاونین شهردار و رئیس پلیس راهور شهرستان آمل در خصوص نحوه همکاری متقابل دیدار و گفتگو کردند .

هرازنیوز، خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این نشست گفت : یکی از سیاست های شورای اسلامی شهر در این دوره رویکرد فرهنگی با نگاه احیاء تاریخ کهن شهر آمل و زیباسازی بستر شهری است و امیدوارم که حاصل این نشست دستاورد دوسویه خوبی برای شهر آمل داشته باشد .
وی افزود : شهر آمل با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان پذیرای سرمایه گذاران خارجی است و امیدواریم شاهد ورود سرمایه گذاران کشور ویتنام در این شهر باشیم .
رئیس شورای اسلامی شهر آمل ادامه داد : یکی از موضوعات دیگر تبادل گروه ها و هیئت های مختلف در حوزه های فرهنگی است و آمادگی داریم با اهداف توسعه شهری میزبانی گروه هایی از کشور ویتنام در ایران و شهر آمل باشیم و یا هیئتی از آمل یا حتی استان به ویتنام بفرستیم .
ابراهیم زاده اذعان داشت : امیدواریم شهر آمل به عنوان دروازه ی ورودی کشور ویتنام با پیام صلح و دوستی به منظور تحکیم وحدت و هم افزایی باشد .
احمد امیر سلیمانی شهردار آمل ضمن ابراز خرسندی از این نشست گفت : ایران کشور قدرتمندی است و همچنین شهر آمل دارای قدمت زیاد و جاذبه های غنی و خوبی در زمینه های سرمایه گذاری ، گردشگری ، توریستی ، میراث فرهنگی و ورزشی است و در سطح بین المللی والمپیک نام آورانی دارد و در عرصه علمی و تولیدی نیز به گونه ای است که محصولات برخی از کارخانه های آمل به کشورهای همسایه صادر می شود .
شهردار آمل ادامه داد : بسیار خوشحال می شویم که بتوانیم تعامل و ارتباط خوبی با شهری که به لحاظ اقلیم و جمعیت همسان با شهر آمل است داشته باشیم و بتوانیم در زمینه های شهرسازی ، ارتباط با شهروندان و ایجاد فرهنگ شهروندی مناسب ارتباط خوبی داشته باشیم چرا که خیلی از شهرهای ایران قرارداد خواهر خواندگی منعقد کردند و امیدوارم ما هم بتوانیم با یکی از شهرهای ویتنام انعقاد قرارداد خواهر خواندگی داشته باشیم و با تبادل تجربیات معضلات مدیریت شهری را مرتفع نمائیم .
غلامرضا عشریه رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه شهر آمل به عنوان دروازه ی ورودی استان یکی از مهمترین شهرهای اقتصادی مازندران است گفت : شهر آمل یکی از شهرهای تاریخی استان مازندران است و دارای ظرفیت های اقتصادی و صنعتی بسیار بالایی است و اقتصاد این شهر در استان تاثیرگذار است بطوری که 45 درصد از صنعت استان در این شهر است .
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه 50 درصد از صادرات و 60 درصد از تولید طیور استان مربوط به آمل می باشد افزود : 90 درصد از لبنیات استان در آمل وجود دارد بطوری که محصولات شرکت کاله به سراسر ایران و حتی کشورهای منطقه و اروپا صادر می شود .
وی ادامه داد : با همه ظرفیت هایی که در شهر آمل وجود دارد استاندار مازندران سفر شما را به این شهر مطلوب و شایسته دانسته و اظهار امیدواری کردند که با برقراری ارتباط با کشور ویتنام شاهد تحولات خوبی درهمه زمینه ها باشیم .
عشریه ضمن قدردانی از شهردار واعضای شورای اسلامی شهر آمل در خصوص برقراری ارتباط با یکی از شهرهای ویتنام با انعقاد قرارداد خواهر خواندگی اظهار داشت : امیدواریم برقراری این ارتباط زمینه بسیار خوبی برای انتقال تجربیات درزمینه های فرهنگی ، دانش فنی ، مدیریت پسماند ، مدیریت ترافیک و شهرسازی باشد .
رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد : بزودی با نظر مساعد سفیر ویتنام در ایران و موافقت وزارت امور خارجه طی نشستی که در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود تفاهم نامه ای بین مسئولین آمل و کشور ویتنام امضاء خواهد شد .
سید کمال سجادی رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام ضمن ابراز خرسندی از این نشست گفت : 41 سال است که ایران روابط بسیار خوبی با کشور ویتنام دارد و در زمان پیروزی انقلاب ما را حمایت کردند و در جنگ با دو پیام توسط هیئت بلند پایه یکی برای امام عزیز و دیگری به مسئولین وقت دولت ایران داشتند وحمایت همه جانبه خود را اعلام کردند .
وی ادامه داد : کشور ویتنام به دلیل تجربه گران سنگ در زمینه اصلاح اقتصادی توانسته است کنترل تورم را به زیر عدد 10 رقمی برساند .
سجادی خاطرنشان کرد : در سال گذشته شهرداری تهران با یکی از شهرهای ویتنام بنام هانوی انعقاد قرارداد خواهرخواندگی را در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و تاریخی امضاء کرده است .
وی افزود : شهرستان آمل که به عنوان قطب کشاورزی بهترین نوع برنج در آن تولید می شود می تواند با شهر کانتو که مرکز تحقیقات برنج صادراتی می باشد انعقاد قرارداد خواهرخواندگی ببندد ونسبت به آینده این قرارداد بسیار خوش بین هستیم .
نوین هونگ تاک سفیر ویتنام در ایران در این نشست با بیان اینکه از پتانسیل های خوب شهر آمل شناخت کافی پیدا کردم اظهار داشت: هدف از سفر به آمل بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی ، استفاده از پتانسیل های موجود و شناخت ظرفیت های سرمایه گذاری در این شهر می باشد .
سفیر ویتنام در ایران با اشاره به آشنا شدن با توانمندی های شهر آمل در زمینه های اقتصادی و فرهنگی گفت : امیدوارم که بتوانیم در آینده نه چندان دور این ارتباطات را بیشتر کنیم و تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهیم .
نوین هونگ تاک اظهار امیدواری کرد : با انعقاد قرارداد خواهر خواندگی آمل با یکی از شهرهای ویتنام به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران و گردشگران ویتنامی در این شهر تاریخی و فرهنگی خواهیم بود .
در پایان این نشست از سوی رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار آمل ضمن اهداء تابلو فرش ایرانی به رسم یادبود نوین هونگ تاک ، سفیر ویتنام درایران به عنوان شهروند افتخاری آمل معرفی شد .
لازم بذکر است در پایان این نشست سفیر ویتنام در ایران از جاذبه های گردشگری و ظرفیت های شهرسازی و هتل شهر آمل بازدید کرد .
7 thoughts on “پیشنهاد خواهر خواندگی آمل با “کانتو “ویتنام”
  1. یا ابالفضل ….
    همین مونده بود شبیه ویتنامی ها بشیم…

  2. ویتنام؟؟؟
    از بین این همه کشور ویتنام چه ویژگی ای واسه شهرمون داشت؟؟؟
    همون دبی که بهتر بود

  3. با عرض سلام متاسفانه بنده وشما به ویتنام سفر نکرده پس به چه علت نظر منفی ارائه می کنید اما ان چه مهم است حضور سرمایه گذاران خارجی به نفع شهر آمل خواهد بود

  4. سلام
    خواهر خواندگی نه خواهر خوانندگی….

  5. سلام عرض ادب
    لازم به ذکر خواهرخواندگی بین شهرها اگر ضوابط مربوطه رعایت بشه بسیار خوبه و محدودیتی در تعداد نداره یعنی میشه با دیگر شهرهای جهان هم مذاکره و قرارداد منعقد کرد ، البته شهرهای زیادی در دنیا هستند که شهر ما شایستگی های زیادی در انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با اونها رو داره .

  6. باخسته نباشی به آقای ابراهیم زاده وشورای شهر.اگه با توجه به ابتدای ورودی شهرآمل واحتیاج به زیباسازی مثل میدان امام حسین (ع)وکلاکسر،به ضرب المثل شهری که زیباست ازابتدایش پیداست .خواهیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *